مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین طراحی الگوی شایستگی مدیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 439 | صفحه پایان 453

چکیده

 این پژوهش با هدف طراحی مدل الگوی شایستگی مدیران مدارس انجام شده است. پژوهش حاضر با هدف کاربردی و با رویکرد آمیخته با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از خبرگان علمی و با تجربه مدیران سبزوار بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی شامل 153 نفر بود. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که از نظرات اساتید و متخصصان استفاده شده است. در بخش کمی نیز به منظور گردآوری داده از پرسشنامه محقق ساخته الگوی شایستگی مدیران استفاده شده که از 5 بعد اصلی و 17 بعد فرعی برگرفته از نتایج حاصل از مصاحبه های بخش کیفی بهره گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده های کیفی از روش داده بنیاد استفاده شده و جهت تجزیه و تحلیل در بخش آمار توصیفی, جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و برای معنی داری رابطه بین متغیرها از آزمون t و برای آزمون کفایت نمونه و همبسته بودن از آزمونKMO و بارتلت و همچنین طراحی مدل انجام گردید. نتایج بخش کمی نشان داد که در این پژوهش مقدار t ابعاد الگوی شایستگی مدیران ا از 98/11 تا 03/3 تخمین زده شده است که بیشتر از مقدار tمفروض (96/1) محاسبه شده است. لذا با توجه به معنی دار بودن این ضریب با 99 درصد اطمینان می توان بیان نمود که تمام ابعاد فوق بر آن اثر مثبت می گذارد. بیشترین مقدار tمربوط به بعد دانش و آگاهی و کمترین آن بعد انتقاد پذیری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پور، مهرداد، چرابین، مسلم، اکبری، احمد، و زنده دل، احمد. (1400). تدوین طراحی الگوی شایستگی مدیران مدارس. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 439-453. SID. https://sid.ir/paper/999817/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پور مهرداد، چرابین مسلم، اکبری احمد، زنده دل احمد. تدوین طراحی الگوی شایستگی مدیران مدارس. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):439-453. Available from: https://sid.ir/paper/999817/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد ابراهیم پور، مسلم چرابین، احمد اکبری، و احمد زنده دل، “تدوین طراحی الگوی شایستگی مدیران مدارس،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 439–453، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999817/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button