مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی به منظور ارائه مدل

صفحات

 صفحه شروع 361 | صفحه پایان 374

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف «شناسایی نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی به منظور ارایه مدل» اجرا شد. روش پژوهش حاضر ترکیبی یا آمیخته بود. در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از روش توصیفی استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید و خبرگان دانشگاه فرهنگیان بودند که 15 نفر بر اساس روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند جامعه آماری بخش کمی شامل کارکنان شاغل در دانشگاه فرهنگیان منطقه 8 به تعداد 221 نفر بود که 143 نمونه بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها در بخش کیفی و کمی روش میدانی بود. ابزارهای بکار رفته در بخش کمی شامل سه پرسشنامه ی محقق ساخته شناسایی ابعاد دانش پژوهی؛ شناسایی ابعاد معلم فکور و نقش دانشگاه در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی بود. نتایج بدست آمده بدین شرح است: 1-در مورد ابعاد معلم فکور, 11 بعد و 55 شاخص شناسایی و تایید گردید. 2-در مورد ابعاد دانش پژوهی, 6 بعد و 24 شاخص شناسایی گردید. 3-در مورد نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی 8بعد و 71 شاخص شناسایی گردید. گردید این ابعاد و شاخص ها شامل بعد نیروی انسانی, 10 شاخص؛ بعد مدیریت 13 شاخص؛ بعد آموزش, 14 شاخص؛ بعد پژوهش, 11شاخص؛ ساختار, 13 شاخص؛ علمی, 4 شاخص؛ فرهنگی, 4 شاخص و نگرش 2 شاخص می باشد. 4-مدل پژوهش با استفاده از شاخص های متفاوت برازش و تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولدی آلاشتی، هوشنگ، خطیرپاشا، کیومرث، و تقوایی یزدی، مریم. (1400). شناسایی نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی به منظور ارائه مدل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 361-374. SID. https://sid.ir/paper/999884/fa

    Vancouver: کپی

    ولدی آلاشتی هوشنگ، خطیرپاشا کیومرث، تقوایی یزدی مریم. شناسایی نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی به منظور ارائه مدل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):361-374. Available from: https://sid.ir/paper/999884/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ ولدی آلاشتی، کیومرث خطیرپاشا، و مریم تقوایی یزدی، “شناسایی نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد دانش پژوهی به منظور ارائه مدل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 361–374، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button