مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی شاخص های مدرسه برتر در سند تحول آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 351

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص های مدرسه برتر در سندتحول آموزش و پرورش انجام پذیرفت. روش پژوهش, ازنظر هدف, بنیادی-کاربردی و ازنظر نوع داده ها, از نوع کیفی بود. جامعه آماری پژوهش, شامل, مدیران و کارکنان ستادی و اجرایی وزارتخانه آموزش وپرورش, ادارات کل استان ها و مناطق آموزش و پرورش بود. حجم نمونه در بخش کیفی با استفاده از اصل اشباع نظری 23 نفر تعیین شد که این افراد با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در پژوهش حاضر برای گرداوری داده ها, از ابزار مصاحبه نیمه ساخت یافته استفاده شد که روایی و پایایی هر دو ابزار مورد تائید قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها, با شیوه کد گزاری انجام شد. نتایج نشان داد که عوامل تشکیل دهنده مدرسه برتر در تراز سند تحول شامل, تعلیم و تربیت اخلاقی, اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, زیست/بدنی و علمی و فناوری بودند؛ شرایط علی در پیاده سازی مدرسه برتر در تراز سند تحول شامل معلم, برنامه درسی, مدیریت, فضای آموزشی و تجهیزات, فناوری اطلاعات, به عنوان الزامات درونی و جامعه اسلامی, رسانه, خانواده, عدالت تربیتی, به عنوان الزامات بیرونی بودند؛ پیامدهای اجرای مدرسه برتر در تراز سند تحول بنیادین, شامل, چابکی, بالندگی و یادگیری مستمر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انتظاری، منیرالسادات، و شریفی، اصغر. (1400). شناسایی شاخص های مدرسه برتر در سند تحول آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 339-351. SID. https://sid.ir/paper/999968/fa

    Vancouver: کپی

    انتظاری منیرالسادات، شریفی اصغر. شناسایی شاخص های مدرسه برتر در سند تحول آموزش و پرورش. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):339-351. Available from: https://sid.ir/paper/999968/fa

    IEEE: کپی

    منیرالسادات انتظاری، و اصغر شریفی، “شناسایی شاخص های مدرسه برتر در سند تحول آموزش و پرورش،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 339–351، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button