نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

ساسانی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    31
  • دانلود: 

    9
چکیده: 

استفاده از ارزهای ملی در مبادلات مالی بین کشورها موجب خواهد شد وابستگی اقتصادی به کشورهای دیگر کمتر گردد و نیازهای اقتصادی و استراتژیک هر کشور تامین گردد و ناملایمت های سیاسی که سبب فشارهای اقتصادی می شود که درنتیجه این فشارها هم موجب بن بست های مالی می شود، اثر کمتری بر کشورها داشته باشد و این عامل سبب خواهد شد که دیگر قدرت ها هم مجبور به تعامل اقتصادی شوند و ناملایمت های سیاسی را کنار بگذارند زیرا در غیر اینصورت از نظر منافع اقتصادی متضرر خواهند گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 31

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    58
  • دانلود: 

    23
چکیده: 

در عصر اطلاعات، ضرورت توجه به تبادل اطلاعات بین خریداران و فروشندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خریداران به عنوان منبع اصلی اطلاعات بازار برای فروشندگان عمل می کنند. علاوه بر این، ابزار ارتباط بین خریداران و فروشندگان از طریق شبکه های اجتماعی به سرعت در حال پیشرفت است. فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتری، تبادل اطلاعات دوطرفه بین خریداران و فروشندگان را تسهیل می کند و اهرم اضافی برای ایجاد ارزش مشترک فراهم می آورد. در همین راستا در تحقیق حاضر محقق به دنبال بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و فناوری های مدیریت ارتباط با مشتری بر اشتراک گذاری اطلاعات توسط خریدار با تاکید بر جمع آوری اطلاعات رقابتی توسط فروشنده و اطلاعات محصول با استفاده از مدل مفهومی ارائه شده توسط Micheal et al (2020)، می باشد که به روش معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. به این منظور از طریق پرسشنامه و توزیع آن بین نمونه آماری به تعداد 384 نفر از کاربران سایت بیمیتو در شهر تبریز از طریق فضای مجازی نسبت به بررسی ارتباط بین متغیرها اقدام شد. نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از شبکه های اجتماعی و فناوری های مدیریت ارتباط با مشتری بر اشتراک گذاری اطلاعات توسط خریدار با تاکید بر جمع آوری اطلاعات رقابتی توسط فروشنده و اطلاعات محصول تاثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 58

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 23
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    63
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ی میزان تحقق ابعاد فرایند تبدیل مدیریت دانش و عملکرد معلمان تخصصی هنرستان های تربیت بدنی پسرانه و دخترانه استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سال تحصیلی 1402-1401 می باشد. سؤالات تحقیق با در نظر گرفتن ابعاد فرایند تبدیل مدیریت دانش (اجتماعی شدن، برونی-سازی، ترکیب و درو نی سازی) با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی(سن، جنسیت، گرایش رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی و وضعیت استخدامی) مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 380 نفر از معلمان تخصصی آقا و خانم مشغول به تدریس در هنرستان های تربیت بدنی سه استان مذکور بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم 85 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه ی فرایند تبدیل مدیریت دانش با 26 سوال و پرسشنامه ی عملکرد با 28 سوال بود که ضریب پایایی آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0و91/0 به دست آمده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی(فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار)ودر سطح استنباطی (ضر یب همبستگی، تحلیل واریانس و t مستقل) با استفاده از نرم افزار Spss28 صورت گرفت که نتایج نشان داد بین فرایند تبدیل مدیریت دانش و میزان عملکرد همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد همچنین تفاوت معناداری بین میانگین میزان تحقق مؤلفه های مدیریت دانش معلمان تخصصی هنرستان ها برحسب سن، جنسیت و گرایش رشته تحصیلی تربیت بدنی، مدرک تحصیلی و رشته شغلی در حکم استخدامی مشاهده نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 63

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34
نویسنده: 

علی پور لزیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    143
  • دانلود: 

    87
چکیده: 

این مقاله مروری، به بررسی ارتباط بین توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمان های دولتی می پردازد. با توجه به اینکه که ابزارهای و روش های مدیریتی زیادی(از جمله، مدیریت دانش، توسعه سازمانی، استفاده از فناوری اطلاعات، همکاری و هماهنگی، ارزیابی و بازخورد، آموزش و توسعه و انگیزش کارکنان و. . . ) برای بهبود عملکرد سازمانی های دولتی وجود دارد، (در این تحقیق اشاره به سازمان های غیردولتی نشده است)، لذا در این مقاله مروری با نگاه تک متغییری و تاکید بر روی متغییر "توسعه سازمانی" و بررسی ارتباط آن با "بهبود عملکرد سازمان های دولتی" پژوهش شده است. خود متغییر "توسعه سازمانی" گاهی به عنوان یک متغییر ثابت و گاهی به عنوان یک متغییر وابسته یک فرآیند پیچیده و چندجانبه، عوامل و گویه های متعددی را در بر می گیرد که در نهایت به بهبود عملکرد سازمان منجر می شوند. در این مقاله، ارتباط بین توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمان های دولتی از چندین جنبه مورد بررسی قرار می گیرد. در ابتدا، در مقدمه، تعریف و توضیحاتی درباره توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمان ها ارائه می شود. سپس، در پیشینه تحقیق روابط بین این دو عامل در سازمان های دولتی مورد بررسی قرار می گیرد. که نتیجه اصلی اثبات می کند بر اساس مروری که بر روی تحقیقات مربوطه انجام شد و از طریق مدل های مفهومی رسم شده مشخص شده، ارتباط مثبت و معناداری بین توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمان های دولتی وجود دارد. توسعه سازمانی، از طریق بهبود فرآیندها و سیستم های سازمانی (مدل مفهومی شکل 1)، از طریق بهبود ساختار، فرهنگ سازمانی(مدل مفهومی شکل 2)، ، فرآیندهای عملیاتی و توانمندسازی کارکنان(مدل مفهومی شکل 3)، توسعه سازمانی (مدل مفهومی شکل 4)، شناسایی و رفع مشکلات (مدل مفهومی شکل 5)، توسعه الگوهای موفق سازمانی (مدل مفهومی شکل 6) و سنجش و ارزیابی دقیق از وضعیت (مدل مفهومی شکل 7)، می تواند عملکرد سازمان های دولتی را بهبود بخشد که می تواند به تصمیم گیران در حوزه سازمان های دولتی کمک کند تا در فرآیند توسعه سازمانی و بهبود عملکرد سازمانی خود بهترین تصمیمات را بگیرند و نمونه های موفق این الگوها در سایر نقاط جهان چند مورد بیان شده است. همچنین، این مقاله می تواند به پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه اطلاعات مفیدی برای تحقیقات و مطالعات آینده فراهم آورد و توصیه های لازم مستخرج از این پژوهش و پیشنهاد به پژوهشگران آِینده جهت مطالعات بعدی انجام شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 143

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 87
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    27
  • دانلود: 

    22
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر همکاری مبتنی بر اعتماد بین المللی در بافت میان فرهنگی می باشد. این مطالعه، با استفاده از روش مرور نظام مند و تحلیل مضمون انجام گردید. به منظور دستیابی به هدف تحقیق پس از جستجو در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی تعداد 458 مقاله بررسی شد که پس از حذف تکرار و اعمال معیارهای انتخاب مقاله در مجموعه 33 مقاله جهت تحلیل انتخاب شدند. یافته ها نشان داد از 33 مقاله، مشخص شد 48% اسناد (16 سند) طی سال های 2019 به بعد انتشار یافته اند، لذا تعداد مقالات منتشر شده سالانه در مورد همکاری مبتنی بر اعتماد در بافت میان فرهنگی به تدریج در حال افزایش است. از سوی دیگر مشخص شد 33 مقاله در طیفی گسترده شامل 31 مجله منتشر شده اند از این رو پراکندگی در انتشارات این حوزه مشاهده می شود. در نهایت مشخص شد 6/66% (20 سند) دارای روش کیفی هستند و تحقیقات آمیخته که به ارائه الگو پرداختند، تنها 6% تحقیقات را تشکیل می دهد، از این رو کمبود تحقیقات آمیخته در خصوص ارائه الگو در این حوزه کاملا مشهود است. براساس تحلیل مضمون مطالعات موجود می توان عوامل موثر بر همکاری مبتنی بر اعتماد در بافت میان فرهنگی را در 9 مقوله کلی بررسی کرد: شفافیت اهداف، عوامل مدیریتی، شایستگی و کفایت، تعامل متقابل، اشتراک فرهنگی، هوش و مهارت فرهنگی، روابط بین الملل، عوامل محیطی و فرایندهای سازمانی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 27

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    74
  • دانلود: 

    41
چکیده: 

همواره حسابرسی با استرس زیاد و کار بیش از حد همراه است. با این حال، نگرانی در مورد اهمیت کیفیت حسابرسی امروزه افزایش یافته است. هر اندازه کیفیت حسابرسی بالاتر باشد مشخصا استرس شغلی از طریق فعالیتهای واقعی نیز کاهش می یابد و انتظار می رود حسابرسی باکیفیت بالاتر را افزایش دهد. بر این اساس با توجه به اهمیت شرایط استرس زای حسابرسان و تأثیر آن بر کیفیت حسابرسی، هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر استرس حسابرسی بر کیفیت حسابرسی است. استرس بر فعالیت های حسابرسان و تصمیمات رفتاری آنها تاثیر می گذارد که به نوبه خود بر کارایی و کیفیت حسابرسی اثرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 74

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 41
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    57
  • دانلود: 

    31
چکیده: 

امروزه با رشد علم و نوآوری در صنایع، محصولاتی در بازار عرضه میشوند که دارای پیچیدگی و نوآوری هستند از طرفی افزایش تنوع در نیازهای مشتریان و افزایش رقبا، بازارها را دستخوش تغییرات عمده ای کرده است. از این رو شرکت ها برای حضور موثر در بازار نیازمند توسعه و ارائه محصولات جدید در زمان کوتاهی هستند که دارای تعدد و تنوع فناورانه باشد. راه حل رفع این نیاز به توانمندهای واحد تحقیق و توسعه در توسعه و ارائه محصولات جدید وابسته است. این نوشتار زاییده این باور است که اهداف واحد تحقیق و توسعه اگر به خوبی اولویت بندی شوند میتوانند نقش مهمی در ارتقای سازمان ها داشته باشند. در این مقاله اهداف واحد تحقیق و توسعه شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان در سه سطح بازار، محصولات و تولید مورد بررسی قرار گرفته و زیرمعیارهای این سه سطح مطابق با نظر مدیران در هر بخش آوره شده است پس از آن با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی زیرمعیارها مشخص شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 57

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 31
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    27
چکیده: 

بقا و فنای هر سازمانی به تعامل موثر آن با محیط بستگی دارد. در این بین تصویر سازمانی هر سازمان نقش بسزایی در جلب حمایت محیطی دارد و هر چقدر سازمان در محیط متلاطم و پویاتری حضور داشته باشد اهمیت تصویر سازمانی بیشتر است(قلی پور و همکاران، 1389). تصویر و شهرت عمومی سازمان ها یکی از عوامل تأثیرگذار بر سرنوشت آن ها در دنیای امروز می باشند به گونه ای که سوء شهرت سازمانی در بین مخاطبان آن یکی از عوامل مرگ سازمان ها می باشد. (قلی پور و همکاران، 1389). هدف پژوهش حاضر بررسی و شناسایی عوامل موثر بر تصویر سازمانی خصوصا در بانک سینا می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان بانک سینا در منطقه غرب تهران در سال 95 بوده است. نمونه پژوهش به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده است. به این صورت که از میان 29 شعبه غرب تهران ابتدا 9 شعبه برحسب درجه شعب انتخاب و سپس در هر کدام ازاین شعب نه گانه 45 پرسشنامه و در مجموع 405 پرسشنامه پخش و سپس جمع آوری شد که از این تعداد 58 عدد سفید یا مخدوش بود و در نهایت تعداد 347 پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تحلیل داده هایاین پرسشنامه ها ابتدا از تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی عاملهای اصلی تصویر سازمانی و سپس آزمون رگرسیون خطی چند متغیره برای کشف و بررسی روابط بین این عوامل استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان دادکه سه عامل تصور از خدمات، تصور از کارکنان و تصور از شعب بر عامل تصویر سازمانی موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 27
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button