در دنیای رقابتی امروز، رقابت از سطح شرکت ها به رقابت میان زنجیرة تأمین آنها کشیده شده است و شناسایی عوامل موثر بر زنجیره تامین و برخورداری از عملکرد مناسب، مزیت رقابتی بسیار مهم و تعیین کننده ای در عرصة رقابت محسوب می شود. این پژوهش به مطالعه تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد زنجیره تامین با در نظر گرفتن نقش میانجی تاب آوری و چابکی زنجیره تامین می پردازد. پژوهش حاضر رویکرد کمی دارد، از لحاظ روش گردآوری اطلاعات، توصیفی پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. ابزار گردآوری داده های این پژوهش عبارتست از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی شامل دو بعد فرهنگ مدیریت ریسک و انعطاف پذیری زنجیره تامین و عملکرد زنجیره تامین متشکل از چهار بعد عملکرد تامین-کننده، عملکرد هزینه، عملکرد مبتنی بر زمان و عملکرد قابلیت اطمینان. تاب آوری و چابکی زنجیره تامین نیز بصورت تک بعدی سنجیده شدند. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از 148 نفر از کارشناسان و خبرگان شرکت های فعال در صنعت فولاد استان قم بودند که از میان آن ها، با استفاده از فرمول کوکران و با توجه به اطمینان از برگشت پرسشنامه کافی (10 درصد حاشیه اطمینان)، تعداد نمونه 118 نفر تعیین و در نهایت 108 پرسشنامه به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی ساده برای تحلیل جمع آوری شد. داده های گردآوری شده با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزارSmart-PLS3 تحلیل شدند. یافته-های پژوهش نشان داد که فرهنگ سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد زنجیره تامین دارد (β, =0/200, T=2/031) و تاب آوری و چابکی زنجیره تامین نقش واسطه ای معنادار را در تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد زنجیره تامین ایفا می کنند (میانجی گری تاب آوری زنجیره تامین: β, =0/137, T=2/440)؛ (میانجی گری چابکی زنجیره تامین: β, =0/361, T=3/711).