نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    39
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

باتوجه به رسالت اصلی کتابخانه ها در برآوردن نیازهای اطلاعاتی، امروزه مدل های جدیدی برای طراحی کتابخانه ها درنظر گرفته میشود که دراین میان، کتابخانه های دیجیتال جایگاه ویژه ای را در محیط مجازی اینترنت به خود اختصاص داده اند این کتابخانه ها با داشتن قابلیت های بیشتر و پیشرفته تر برای مدیریت اطلاعات، از دیگر منابع اطلاعاتی اینترنتی متمایز شده اند. اندازه گیری کیفیت خدمات در کتابخانه های آموزشی اهمیت ویژه ای دارد، زیرا داشتن کتابخانه های با کیفیت بالا میتواند فرآیند توسعه پایدار را درکشورها تسهیل نماید. یکی از عوامل مهم درارتقای سیستم کتابداری، افزایش رضایت مراجعه کنندگان است. در بحث حوزه کتابخانه( بویژه کتابداری) به دلیل کم بودن و در دسترس نبودن پرسنل کتابداری، باید بهینه سازی صورت بگیرد. دربررسی های صورت گرفته در یک کتابخانه مرکزی، در بخش های پذیرش، ثبت نام، پرسنل راهنمایی و خدمت دهی قفسه های موجود در کتابخانه، نظافت و نگهداری و درنهایت امانات، زمان بیش از حد برآورد شده است. در این مقاله با قابلیت بهینه سازی و تجزیه و تحلیل مبتنی بر نرم افزار MiniTab و MspProject به بهبود و بهینه سازی این بخش ها پرداخته شده است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 39

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    67
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

رهبری عصب محور یک رویکرد نوین در حوزه مدیریت و رهبری سازمانی است که بر اساس اصول علوم عصبی و علم رفتار سازمانی تأسیس شده است. این رویکرد تأکید دارد که هوش عاطفی و ارتباطات اجتماعی در ایجاد محیط کاری موفق و کارآمد اساسی هستند. رهبران عصب محور به عنوان نقطه محوری برای الهام بخشیدن، توسعه مهارت های ارتباطی و مدیریت احساسات در تیم ها عمل می کنند. در این رویکرد، رهبران توانایی درک و مدیریت احساسات خود و اعضای تیم را دارا هستند. آن ها از تکنیک ها و ابزارهای مبتنی بر علوم عصبی برای بهبود ارتباطات، حل اختلافات، و ایجاد ارتباطات مثبت در سازمان استفاده می کنند. این نوع رهبری باعث افزایش همبستگی و تعهد اعضای تیم می شود و تأثیر مستقیم بر بهره وری و عملکرد سازمانی دارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 67

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    56
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در عصر جدید تحولات و تغییراتی در آموزش تاریخ در مدارس صورت گرفته است و به نظر می رسد که بررسی محدودیت ها و مزیت های روش های نوین آموزش تاریخ در مدارس ضروری است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کتابخانه ای و مراجعه به سایت های معتبر بر آن است تا روش های جدید آموزش درس تاریخ را در سطح مدرسه بررسی معرفی کند. آموزش تاریخ نیازمند روش خاص خودش است البته می توان تدریس چند درس را با یک روش انجام داد اما میزان خلاقیت و جذابیت روش های متنوع و جدید همیشه بیشتر بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که روش های قدیمی به معلم نقش رهبر کلاس و به دانش آموز نقش شنونده و حفظ کننده صرف را می دهند، همچنین با توجه به پیشرفت علم، دیگر روش های قدیمی کارآمد نیستند. آموزش تاریخ در مدرسه وظیفه ایجاد تغییرات مطلوب در نوع تفکر و رفتارهای انسان را بر عهده دارد. استفاده از بدیعه پردازی، ایفای نقش در کنار ابزار آموزشی نقشه، از روش های نوین آموزش تاریخ عصر حاضر، محسوب می شود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    101
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در قلمرو پویای پارادایم های آموزشی، ادغام فناوری به عنوان یک نیروی محوری شکل دهنده تجارب یادگیری دانش آموزان در سراسر جهان ظاهر شده است. این تحقیق به تلاقی ظریف بازی های رایانه ای آموزشی و چشم انداز آموزشی در هنرستان های ایران می پردازد و پتانسیل آن ها را برای افزایش نتایج یادگیری و پرورش توانایی های حل مسئله در بین دانشجویان موسیقی بررسی می کند. برای زیربنای چارچوب نظری این مطالعه، نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی (ویگوتسکی، 1978) بینشی از ابعاد اجتماعی و فرهنگی یادگیری ارائه می کند، در حالی که چارچوب یادگیری موقعیت یافته گی (گی، 2004) ماهیت زمینه ای یادگیری در حوزه های خاص را نشان می دهد. این ترکیب نظریه ها به عنوان پایه ای برای کشف پتانسیل دگرگون کننده بازی های رایانه ای آموزشی در بافت فرهنگی غنی و از نظر هنری پر جنب و جوش هنرستان های ایران عمل می کند. روش تحقیق از یک طرح ترکیبی استفاده می کند که از طبقه بندی بلوم الهام می گیرد (بلوم و همکاران، 1956) برای ساختن ارزیابی هایی که حوزه های شناختی مختلف را در بر می گیرد. یک کارآزمایی شاهدی تصادفی سازی شده شامل گروه های متنوعی از دانش آموزان از چندین هنرستان ایرانی، تعمیم یافته ها را تضمین می کند. داده های کمی با بینش های کیفی جمع آوری شده از طریق مصاحبه و نظرسنجی تکمیل می شود و درک جامعی از تأثیر چندوجهی بازی های رایانه ای آموزشی بر تجربیات یادگیری دانش آموزان هنرستان ارائه می کند. تکنیک های آماری، از جمله ANOVA، تجزیه و تحلیل همبستگی، و تجزیه و تحلیل موضوعی، برای داده ها اعمال خواهد شد. هدف سنتز یافته های کمی و کیفی کشف الگوها، همبستگی ها و مضامین اساسی است که به درک کل نگر از پدیده مورد بررسی کمک می کند. این تحقیق نه تنها به دنبال پر کردن شکاف موجود در ادبیات جاری است، بلکه به دنبال آگاهی از شیوه های آموزشی و سیاست های آموزشی است. با پرداختن به نیازهای خاص هنرجویان ایرانی، دیدگاهی متفاوت از لحاظ فرهنگی در مورد ادغام فناوری آموزشی در یک سیستم آموزشی با ریشه سنتی ارائه می دهد. اهمیت این مطالعه فراتر از محیط دانشگاهی است و بر مربیان، سیاست گذاران و سهامدارانی که در تکامل آموزش موسیقی در ایران سرمایه گذاری کرده اند، تأثیر می گذارد. این تحقیق به گفتمان گسترده تر در مورد تجارب یادگیری مبتنی بر فناوری کمک می کند و زمینه را برای تحقیقات آینده در زمینه چشم انداز متدولوژی های آموزشی در حال تحول مستمر فراهم می کند. در پایان، این تحقیق تلاش می کند تا پتانسیل تحول آفرین بازی های رایانه ای آموزشی در هنرستان های ایران را روشن کند و کمکی علمی به گفتمان فناوری در آموزش و پرورش ارائه دهد و راه را برای تلاش های پژوهشی آینده هموار کند. .

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    95
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ادبیات و پژوهش های حسابداری و مالی موضوع جدیدی است و از جنبه های مختلف، سرمایه گذاران، تحلیلگران، مدیران و پژوهشگران به آن توجه کرده اند. . هدف پژوهش حاضر، پایداری شرکت و عملکرد شرکت: با توجه به نقش تعدیل گر سطح تحصیلات و دوره تصدی مدیرعامل است. در این راستا داده های 104 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره 1395 الی 1401 آزمون شده است. برای بررسی و معناداری آزمون فرضیه پژوهش از روش رگرسیون مربعات معمولی استفاده گردیده است. نتایج نشان داد پایداری شرکت بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین در ادامه، نتایج پژوهش نیز حاکی از آن بود ویژگی های مدیرعامل شامل سطح تحصیلات و دوره تصدی مدیرعامل بر ارتباط میان مسئولیت اجتماعی شرکت ها و عملکرد شرکت تأثیر مثبت و معناداری داشته است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 95

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    56
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

اثربخشی «رفتار درمانی شناختی » و « ریتم درمانی بین فردی-اجتماعی» بر «کنترل شیدایی»، « اضطراب امتحان » و «خود کار آمدی تحصیلی » دانشجویان جدید الورود رشته های پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل بوده است. روش گردآوری اطلاعات از نوع نیمه تجربی، پیش آزمون –,پس آزمون میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های مناسب با متغیرهای پژوهش استفاده شده است که روایی آن ها بالای85 درصد محاسیه شده است. و نتایج نشان داد: رفتار درمانی شناختی (CBT) و ریتم درمانی بین فردی-اجتماعی (IRT) از جمله رویکردهای روان درمانی مورد استفاده در مواقعی است که افراد با مشکلاتی مانند کنترل شیدایی، اضطراب امتحان و خودکارآمدی تحصیلی مواجه هستند. تاثیر معناداری نسبت بهم دارند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    28
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیدایش اولین آکادمی مهارت آموزش برق در ایران نشان دهنده تحولی محوری در چشم انداز آموزشی کشور است. این آکادمی که برای رسیدگی به تقاضای فزاینده برای متخصصان ماهر در صنعت برق تأسیس شده است، نشان دهنده پاسخی فعال به نیازهای در حال تحول جامعه ایران است. آغاز به کار آکادمی نشان دهنده تعهد گسترده تر به تقویت توسعه نیروی کار و پیشرفت فن آوری است. مؤلفه های کلیدی این ظهور عبارتند از همسویی برنامه درسی آکادمی با الزامات صنعت، همانطور که توسط سطوح بالای رضایت دانشجویان مشهود است. تأثیر کیفی بر توسعه مهارت از طریق روایت های مدیران، مربیان و نمایندگان صنعت برجسته می شود و بر نقش آکادمی در تولید فارغ التحصیلان مجهز به مهارت های عملی تأکید می کند. موفقیت آکادمی صرفاً محدود به حوزه های آموزشی نیست، بلکه به عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری، سازگاری و اشتغال پذیری در بین دانشجویان شناخته می شود. در حالی که یافته ها بر کمک های مثبت آکادمی تأکید می کنند، مهم است که محدودیت های خاصی را بپذیریم. این موارد شامل سوگیری های بالقوه در خودگزارش دهی، ماهیت مقطعی مطالعه است که ارزیابی تاثیر بلندمدت را محدود می کند، و ضرورت انجام تحقیقات بیشتر برای بررسی دیدگاه های مختلف ذینفعان. علی رغم این محدودیت ها، نتیجه گیری کلی بر پتانسیل تحول آفرین ابتکارات آموزشی تخصصی در برآوردن نیازهای مهارتی خاص جامعه ایران تاکید می کند و از این طریق به پیشرفت اجتماعی-اقتصادی کشور کمک می کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 28

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    71
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

باتوجه به تحولات در حوزه نظریه های رهبری آموزشی و عدم پاسخگویی سبک های سنتی رهبری به نیازهای بشر امروزی، الگوهای مدرن و مؤثر رهبری موردنیاز است. یکی از اشکال رهبری که به رابطه قلبی بین رهبر و پیروان توجه دارد و رهبر را در کنار خدمتگزاری به اهداف سازمان، خدمتگزار پیروان خود می داند، رهبری خدمتگزار است. مطالعه حاضر از نوع مروری، باهدف شناخت و بررسی ابعاد و مؤلفه های رهبری خدمتگزار انجام شد. برای دستیابی به ابعاد و مؤلفه های رهبری خدمتگزار 17 مقاله نمایه شده با جست وجو در گوگل اسکالر و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در محدوده سال های 1385 تا 1402 هجری شمسی استفاده شد. یافته ها نشان داد که رهبری خدمتگزار یک سبک رهبری است که از دو بُعد فردی و سازمانی برخوردار است. رهبری خدمتگزار در بُعد فردی با مضامین شناختی، عاطفی و رفتاری و در بُعد سازمانی با دو مضمون سازنده محتوایی و ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل و بررسی ها در نهایت نشان داد، بیشترین مؤلفه های فردی رهبری خدمتگزار شامل اعتماد، بصیرت، مهرورزی، صداقت، تواضع است و بیشترین مؤلفه های سازمانی رهبری خدمتگزار عبارت است از: توانمندسازی، خدمتگزاری، برقراری ارتباط، متقاعدسازی، چشم انداز و خدمت رسانی. رهبری خدمتگزار و مؤلفه های آن در هر دو بُعد یک سرمایه ارزشمند سازمانی است به طوری که می تواند اهداف رهبری را به شکل مطلوبی با بهره وری بالا محقق سازد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 71

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    479
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف از انجام پژوهش حاضر مروری بر اثرات هوش مصنوعی بر اهداف حسابرسی صورت های مالی می باشد. پژوهش حاضر به روش مروری انجام شده است. لذا از طریق مطالعه و بررسی نوشتارهای تخصصی موجود اقدام به بررسی ابعاد موضوع و دستیابی به اهداف پژوهش نموده است. در گام اول به بررسی چیستی هوش مصنوعی و مفاهیم مرتبط با آن اشاره شده و سپس به بررسی تاثیر هوش مصنوعی درآینده حسابرسی و به تجارب پیاده سازی هوش مصنوعی در حسابرسی شرکت های بزرگ پرداخته شده است. هوش مصنوعی یکی از فناوری های نوظهور مورد استفاده در بسیاری از حرفه ها می باشد. حرفه حسابداری نیز از این قاعده مسثنی نیست. یکی از مهمترین سوالاتی که پس از ظهور یک فناوری جدید پیش می آید، تاثیر این فناوری بر یک صنعت است که در این پژوهش به آن پرداخته شده است. به همین دلیل می بایست به پژوهش پیرامون استفاده از این فناوری در حرفه حسابداری پرداخته شود. در گذشته، با وجود فن آوری های موجود در آن حرفه، اهداف حسابرسی صورت های مالی در انطباق با اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی، از طریق بازرسی حسابداری به عنوان تنها روش، محدود بود. با پیدایش تکنولوژی هوش مصنوعی، اهداف حسابرسی صورت های مالی باید با اطمینان از قابلیت اطمینان اطلاعات حسابداری و منطبق با گزارش های حسابداری با اصول اساسی استانداردهای تهیه گزارش، باشد. بنابراین، باید پذیرفت که افزایش همه گیری هوش مصنوعی در حرفه حسابداری شیوه های فعلی حسابداری را متحول خواهد کرد، نقش حسابداران در حال تغییر است و کار وقت گیر و تکراری به صورت خودکار انجام می شود. حسابداران باید خودشان را برای استفاده از فرصت های شغلی جدیدی که در این حرفه ایجاد خواهند شد، آماده کنند. آن ها بیشتر نقش مشاور با تخصص خاص تر در امور مالی و تجاری پیدا می کنند؛ بنابراین حسابداران باید با کسب مهارت های لازم از طریق آموزش، خودشان را با فناوری های نوین سازگار کنند تا بتوانند در این حرفه به شکل موثر به فعالیت خود ادامه دهند. این مقاله تلاش می کند که زمینه ای برای طرح موضوع و مقدمه ای برای گسترش تحقیقات بعدی فراهم آورد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 479

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    65
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش بر سلامت روان و سطوح استرس مربیان موسیقی هنرستان های ایران با هدف ارائه راه حل های نوآورانه برای رفاه آنها تمرکز دارد. مقدمه چالش های منحصر به فردی را که این مربیان در تعقیب برتری هنری با آن مواجه هستند، برجسته می کند. مرور ادبیات، تحقیقات موجود در مورد عوامل استرس و مداخلات را بررسی می کند که در محیط هنرستان ایران مورد بررسی قرار گرفته است. بخش روش شناسی یک رویکرد ترکیبی از جمله نظرسنجی و مصاحبه را برای به تصویر کشیدن تجربیات مربیان موسیقی ترسیم می کند. یافته ها درک متفاوتی از سطوح استرس و مداخلات بالقوه ارائه می دهند. این بحث مفاهیم را تفسیر می کند و راه حل ها را با نظریه های موجود همسو می کند. بخش مفاهیم، یافته ها را با توجه به چالش های منحصربه فرد آموزش موسیقی به توصیه های عملی برای مؤسسات هنرستان در ایران تبدیل می کند. محدودیت ها و دامنه در بخش محدودیت ها تایید شده است. در نتیجه، هدف این مطالعه کمک به ایجاد یک محیط آموزشی حمایتی و پایدار برای مربیان موسیقی در مدارس هنرستان های ایران و در نهایت ارتقای کیفیت آموزش موسیقی است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 65

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1402
  • Volume: 

    16
Measures: 
  • Views: 

    192
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در این مقاله مروری جامع بر مدارس و آموزش و پرورش ترکیه ارائه شده و جنبه های مختلف سیستم آموزشی در این کشور بررسی می شود. ساختار و سازماندهی مدارس، چارچوب های برنامه درسی، روش های تدریس و شیوه های ارزیابی دانش آموزان را مورد بحث قرار می دهد. این مقاله همچنین چالش ها و فرصت های پیش روی سیستم آموزشی در ترکیه، از جمله مسائل مربوط به دسترسی، کیفیت، برابری و شمول را بررسی می کند. علاوه بر این، اصلاحات و ابتکارات آموزشی اخیر با هدف بهبود چشم انداز کلی آموزش در کشور را برجسته می کند. این بررسی با ارائه بینش هایی در مورد آینده مدارس و آموزش در ترکیه، با تاکید بر اهمیت بهبود مستمر و نوآوری در رسیدگی به نیازهای در حال رشد دانش آموزان و جامعه به پایان می رسد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button