پژوهش حاضر با هدف بررسی کاربرد میکرولرنینگ در آموزش و یادگیری نسل زد به منظور توسعه، تسهیل و کاربردی سازی و بررسی آن از جوانب مختلف در آموزش نسل زد صورت گرفت. مسأله ی پژوهش فرصت ها و چالش های یادگیری خرد با توجه به ویژگیهای نسل زد است که به چگونگی ترویج، طراحی و استفاده از یادگیری خرد برای کمک به نسل زد از طریق دانش معتبر با ملاحظات اخلاقی می انجامد. در این مرور اهداف، روشها، نتایج در مورد کاربرد میکرولرنینگ در آموزش و یادگیری نسل زد بررسی شد. پژوهش به روش مرور نظام مند صورت پذیرفت. جامعه ی آماری (میدان تحقیق) محتوای مورد نیاز جهت انجام این پژوهش شامل مقالات علمی و پژوهشی معتبر بود. نمونه آماری به روش هدفمند و از بین275 مقاله ورودی27 انتخاب گرد ید. کلمات کلیدی در پایگاه های معتبر داخلی و خارجی مورد جستجو قرار گرفت. معیارهای ورود ی به این پژوهش، ارتباط عنوان مقاله و چکیده با موضوع میکرولرنیگ و نسل زد، جدید بودن سال انتشاربین سالهای 1390 الی 1403شمسی و 2015 الی 2024 میلادی، اعتبار مجله و سایت نمایه شده، معیارهای خروج مقاله از روند پژوهش شامل عدم ارتباط موضوعی، جدید نبودن سال انتشار، تکراری بودن موضوع در نظر گرفته شد. یافته های پژوهش شامل تسهیل یادگیری و حفظ آن، کاهش بارشناختی، توسعه شایستگی و ایجاد انگیزه و جلب توجه و خودکارآمدی مثبت در به کارگیری این روش برای نسل زد بود.