همه صاحب نظران علم مدیریت کلید حل بسیاری از معضلات سازمان و افزایش بهره وری واحدهای کاری را استفاده از کار تیمی میدانند. سازماندهی کارها به شکل تیمی مستلزم شناخت وآگاهی از اصول ومبانی کار تیمی است دراین مقاله تاریخچه ای از کار تیمی، ضرورت و اهمیت کارتیمی، ضعف، اصول وابعاد کارتیمی، مراحل، چالشها وراهکارهای تیمی، شاخص ها، ارزشها، انواع تیم ها، چگونگی کار تیمی، ضعف، زمینه های کار تیمی، قوانین کارایی تیم، ویژگی ومزایای کار تیمی، موانع، تفاوت سازمانهای سنتی و تیمی، ویژگی ها ونقشهای مختلف تیم، تیم های بین رشته ای، تیم های بین رشته ای، رهبری ومدیریت، خودکارامدی، وابستگی متقابل بحث شده است. یافته ها: برای افزایش عملکرد در سازمانها رهبر تیم با ایجاد کردن جوی دوستانه طبق اصول مطرح شده میتواند سازمان رابا کمترین نیروی انسانی وبهترین کارایی به هدف برساند. هدف: فرهنگ سازی وآموزش وایجاد زمینه هایی برای ایجاد کار تیمی درسازمانها ودرنهایت افزایش عملکرد است. روش شناسی: روش این تحقیق توصیفی است برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانه ای نظیر کتب، مقالات، پایان نامه، سایتها، استفاده شده است.