Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Sminar Info/Issue Detail

| Year:2021 | دوره:1 |Papers Count:10

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    249
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

شرکت های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند، به طوری که می توان بر اهمیت نقش این شرکت ها در رونق اقتصادی تاکید و آنها را موثرترین مولفه های تحقق پایدار اقتصاد توصیف کرد. از طرفی می توان گفت سیاست وزارت علوم، توسعه کارآفرینی، تجاری سازی و تولید ثروت ملی در دانشگاه هاست. دانشجویان یکی از مهم ترین سرمایه های دانشگاه در این مسیر هستند. داشتن اهداف درازمدت و استراتژی مناسب، مدیریت حرفه ای و خلاقیت در عمل، جذب اعضای هیات علمی و دانشجویان در صنعت و رفع پیچیدگی های روابط تجاری در کشور، در تبدیل ایده به محصول بسیار مهم است. هدف کلان دانشگاه های نسل اول: آموزش، نسل دوم: آموزش و پژوهش و نسل سوم و چهارم: آموزش و پژوهش و کارآفرینی است که این موضوع نشان از نقش مهم دانشگاه های نسل چهارم در هدایت جامعه و تاثیرگذاری آن بر سطح کلان جامعه دارد. مطمئنا این اتفاق مهم نشان از حضور درخشان جوانان با استعداد و بخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مراکز نوآوری و دانش بنیان است که بیش از بیش بر نقش دانشگاه ها در توسعه حمایت از ایده های فناورانه و خلاقانه دانشجویان و شرکت های دانش بنیان تاکید دارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    736
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در عصر حاضر با وجود تغییرات بسیار سریع بازار به دلیل جهانی شدن و فناوری اطلاعات، تغییرات سریع و ناگهانی است. در نتیجه فرصت هایی که در چنین محیطی شکل می گیرد نیز بسیار کوتاه و زودگذر هستند و بالطبع آن مزیت-هایی که از این فرصت ها برای کسب وکارها به دست می آید نیز زودگذر و دارای عمر کوتاه خواهند بود. بنابراین کسب و کارها باید به طور مداوم درباره استراتژی های خود فکر کنند و آنها را دوباره شکل دهند. از سوی دیگر این تغییرات ناگهانی اهمیت برندینگ را بیش از پیش نمایان می کند. با وجود این تغییرات سریع ساخت یک برند موفق، مزیت رقابتی خیلی خوب در مقایسه با سایر رقبا ایجاد می کند. کلید حفظ بازار در عصر حاضر توجه توام به سه رأس مثلث نوآوری، کارآفرینی و برندینگ است. توجه به نوآوری در دوره ای که هر روز رقبا خدمات و محصولات جدیدتری را ارائه می کنند، امری ضروری است. کارآفرینی قدرت ریسک و آمادگی در مقابل رویارویی با چالش ها در حداقل زمان را فراهم می کند و در نهایت برندینگ پیشینه ای که یک کارآفرین برای داشتن سهمی از بازار نیاز دارد، فراهم می کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 736

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    272
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر سوت زنی سازمانی بر فساد اداری می باشد. روش: جامعه ی آماری پژوهش شامل کاکنان سازمان های دولتی استان تهران به تعداد 143 هزار و 401 نفر می باشد و نمونه آماری پژوهش شامل 383 نفر از این افراد می باشد که فرمول کوکران محاسبه شده است؛ همچنین، از مطالعات کتابخانه ای برای تسط و اشراف بر موضوع پژوهش و از مطالعات میدانی برای تحقق هدف پژوهش و توزیع پرسشنامه استفاده شد. به منظور اندازه گیری متغیر سوت زنی سازمانی از پرسشنامه ی استاندارد پارک و همکاران (2008) و همچنین برای اندازه گیری فساد ادارای از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد؛ روایی پرسشنامه ها با استفاده از روایی محتوا و عاملی و پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ تأمین گشت. یافته ها: تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS 25 و LISREL 8. 8 نشان داد که سوت زنی سازمانی دارای اثر منفی و معنی دار بر فساد ادرای در سازمان های دولتی استان تهران می باشد. نتیجه گیری: یافته های این مطالعه برای دستیابی به سازمانی سالم و به دور از فساد اداری باید، سوت زنی سازمانی را تقویت نمود و به بخشی از فرهنگ سازمان تبدیل کرد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 272

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    169
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر تبلیغات تجاری بر تمایل به استفاده مجدد با تعدیلگری نگرش مشتریان است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت در زمره پژوهش های توصیفی-همبستگی به شمار می رود. جامعه آماری پژوهش را مشتریان برند چرم مشهد در شهر تهران تشکیل داده اند که با توجه به فرض نا محدود بودن جامعه آماری 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه از طریق نمونه گیری در دسترس در میانشان توزیع شده بود. ابزارگردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد با طیف پنچ گزینه ای لیکرت است که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی محتوا و تحلیل عاملی تاییدی مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل داده ها که از طریق نرم افزار SMART-PLS3 صورت گرفت نشان داد که تحریک، همدلی، آشنایی، تقویت برند و اخبار محصول به عنوان ابعاد تبلیغات تجاری و همچنین نگرش مشتریان بر تمایل به استفاده مجدد مشتریان تاثیر می گذارد. همچنین نقش تعدیلگری نگرش برند در ارتباط تبلیغات تجاری و تمایل به استفاده مجدد تایید شد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 169

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    236
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

انسان از دیرباز در اندیشه استفاده مفید و کارا و ثمربخش از توانایی ها، امکانات و منابع در دسترس بوده است. افزایش جمعیت و نیاز های بشر باعث شده که دست اندرکاران عرصه اقتصاد و سیاست و مدیریت جامعه و سازمان ها و شرکت های تولیدی، صنعتی، افزایش بهره و ری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند. دست یابی به بهره وری بیشتر، عرضه محصول یا کالایی با کیفیت بالا همیشه جزو اهداف اصلی شرکت های تولیدی و صنعتی است، اما برای دست یابی به فرآیند هایی که کالا یا خدمات را با کیفیتی بالاتر ارائه کنند تنها به کارگیری تکنولوژی های نوین موفقیت آمیز نخواهد بود و اگر سیستمی برای بهبود فرآیند ها و استفاده صحیح و کارا از منابع تعریف و به کار گرفته نشود به جز اتلاف منابع و زمان حاصلی نخواهد داشت. دست یابی به بهره وری از طریق کاهش ضایعات و اتلاف های کاری و ترویج تفکر ناب و روش رهبری ناب محقق می شود. تکنیک کنترل کیفیت از طریق اعمال روش های خطاناپذیرسازی یا پوکایوکه موجب کاهش ضایعات و اتلاف ها می شود. در مقاله حاضر در قالب تعریف و تشریح واژه های تولید ناب، انواع ضایعات و اتلاف ها و کنترل کیفیت نقص صفر، به ارتباط و نقش پوکایوکه در مدیریت بهره وری اشاره شده است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    1246
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

همه صاحب نظران علم مدیریت کلید حل بسیاری از معضلات سازمان و افزایش بهره وری واحدهای کاری را استفاده از کار تیمی میدانند. سازماندهی کارها به شکل تیمی مستلزم شناخت وآگاهی از اصول ومبانی کار تیمی است دراین مقاله تاریخچه ای از کار تیمی، ضرورت و اهمیت کارتیمی، ضعف، اصول وابعاد کارتیمی، مراحل، چالشها وراهکارهای تیمی، شاخص ها، ارزشها، انواع تیم ها، چگونگی کار تیمی، ضعف، زمینه های کار تیمی، قوانین کارایی تیم، ویژگی ومزایای کار تیمی، موانع، تفاوت سازمانهای سنتی و تیمی، ویژگی ها ونقشهای مختلف تیم، تیم های بین رشته ای، تیم های بین رشته ای، رهبری ومدیریت، خودکارامدی، وابستگی متقابل بحث شده است. یافته ها: برای افزایش عملکرد در سازمانها رهبر تیم با ایجاد کردن جوی دوستانه طبق اصول مطرح شده میتواند سازمان رابا کمترین نیروی انسانی وبهترین کارایی به هدف برساند. هدف: فرهنگ سازی وآموزش وایجاد زمینه هایی برای ایجاد کار تیمی درسازمانها ودرنهایت افزایش عملکرد است. روش شناسی: روش این تحقیق توصیفی است برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع از روش کتابخانه ای نظیر کتب، مقالات، پایان نامه، سایتها، استفاده شده است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1246

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    542
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

متدولوژی شش سیگما یک روش کمی و جامع در بهبود اثر بخش سازمان است. در دنیای رقابتی امروز شش سیگما می تواند برگ برنده شرکت ها برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها باشد؛ اما نکته مهم این است که این ابزار باید در سازمان هایی به کار گرفته شود که آمادگی لازم را برای اجرای آن داشته باشند. آماده نبودن برای اجرای شش سیگما به ناامیدی کارکنان، مقاومت و مخالفت در سطوح مختلف سازمانی و درنهایت شکست پروژه منجر می شود. لذا با استفاده از منابع این پژوهش که بخشی از مقالات در دسترس است و بصورت کتابخانه ای مطالعه و گردآوری شده است، به بررسی شش سیگما و سازمان های موفق در پیاده سازی این متدولوژی می پردازد. نتیجه حاصل شده از نوشتار، آشنایی با مفاهیم مرتبط با شش سیگما و روش-های کارآمد برای به اجرا درآوردن بهبود مستمر با توجه به نیازهای سازمان ها در جهت کسب موفقیت است. با نگاهی به اهمیت موضوع، التزام عملی کارکنان و باور مدیریت سازمان به ضرورت شش سیگما و اجرای موثر آن نیاز به داشتن دید جامع به کلیه عوامل عملیاتی است که غافل بودن از بعضی از آنها موجبات عدم موفقیت در استقرار نظام کایزن را فراهم می-سازد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 542

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    277
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه از کارآفرینی به عنوان محرک اصلی اقتصاد و عامل رقابت و بهبود کیفیت سازمان ها یاد می شود، در این میان مدیریت تیم های کارآفرین و اجرا و تجاری سازی ایده های کارآفرینانه از اهمیت ویژه ای برخوردارند. فرآیند اجرای ایده های کارآفرینانه شامل جمع آوری تیم اجرا، تامین مالی، اخذ تصمیمات و در نهایت ارائه محصول یا خدمات جدید به مشتریان است و کارآفرین که در بسیاری از موارد نقش مدیر و مالک کسب وکار را نیز دارد باید میان تیم ها و گروه های درگیر در فرآیند، هماهنگی ایجاد نماید و اهداف آن ها را تا حدودی با هم همسو نماید. کارآفرینان مالک کسب و کار بوده و به وسیله ریسک و تلاش کسب درآمد می کنند، درحالی که رهبران افرادی هستند که دیگران را اداره، راهنمایی و الهام می بخشند. همچنین، رهبران می توانند در تمام ابعاد چون ارتش، کلیسا، سیاست و ورزش وارد بشوند، درحالی که کارآفرینان به طور انحصاری در فکر کسب و کار هستند. محققان رهبری در دهه های گذشته، توجه خود را به رهبری کاریزماتیک، مشارکتی و تبدیلی معطوف داشته اند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    262
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

کارآفرینی موتور محرک توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است. یکی از بخش هایی که در سال های اخیر تحت تاثیر نگرش کارآفرینانه قرارگرفته، دانشگاه است. دانشگاه کارآفرین، دانشگاهی است که فعالیت های کارآفرینی و تجاری-سازی را انجام می دهد و هدف آن بهبود عملکرد در سطح ملی، منطقه ای و نیز منفعت مالی دانشگاه و اعضاء هیات علمی و دانشجویان آن است. بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا در جهت کمک به کارآفرینان به میزان قابل توجهی بر مجوز شرکت اسپین آف های دانشگاهی متمرکز شده اند. اسپین آف های دانشگاهی مکانیسم های مهمی برای ایجاد اختراعات علمی هستند. اسپین آف های دانشگاهی شرکت هایی هستند که برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاهیان ایجاد شده است. با توجه به یافته های پژوهش مشخص شد اسپین آف ها از مهم ترین شیوه های تجار ی سازی دانش و فناوری جدید هستند، اسپین آف از جمله کانال های رسمی ارتباطی میان دانشگاه و صنعت در سطح سازمانی است. همچنین مشخص شد، درخصوص نقش اسپین آف ها در حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین مطالعات بسیار محدودی در ایران انجام گرفته و به نظر می رسد مشکل ارتباط دانشگاه ها با بازارکار و صنعت در کشور منعکس کننده این واقعیت است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    1
Measures: 
  • Views: 

    3700
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در سالهای اخیر، جنگ رسانه ای و مفاهیم هم نشین و مرتبط آن مانند: جنگ نرم، جنگ روانی، در گفتمان امنیت ملی کشورهای مختلف جایگاه خاصی یافته و سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آن انجام شده است. امروزه رسانه های مختلف به عنوان آلاتی تلقی می شوند که ارتباطات جمعی را به سهولت ممکن کرده اند و از این طریق هر شخصی در این فضا می تواند به راحتی با میلیون ها نفر در ارتباط باشد، از آن ها متاثر باشد و بر روی آن ها نیز تاثیر بگذارد. آنچه که در مورد رسانه حایز اهمیت است این مورد است که رسانه از بستر وظیفه ی خود یعنی ارتباط و آگاهی خارج شده و تبدیل به یک عامل مهم در جنگ تحت عنوان جنگ رسانه ای تبدیل شده است. جنگ رسانه ای با برنامه ریزی بر روی افکار افراد جامعه و تغییر عملیات های ذهنی و روانی آن ها، درصدد جهت دهی فکر و سیاسی اعضای جامعه و آمادگی آن ها جهت پذیرش کدهای ناقل اهداف سیاسی رسانه ای می باشد. عملیات های روانی در طول یک روز و یک ماه صورت نمی پذیرد بلکه این مهم در طول سال ها تلاش صاحب رسانه صورت می پذیرد تا منطق ذهنی و نگرش مخاطب را دگرگون سازند. لذا می بایست در شناخت حربه های دشمن در ایجاد بستر جهت ایجاد عملیات روانی کوشا باشم و از نظر علمی و عملیاتی تاکتیک های متقابل جهت مقابله کردن با غرض ورزی آن ها را نیز در اختیار داشته باشیم.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 3700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button