مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر نیت مشتری و همچنین دلایل و تجربه مشتری در هوش مصنوعی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 قیمت و اعتماد عوامل مهمی هستند که بر تصمیم مشتری در خرید آنلاین تأثیر می گذارند. با این وجود, هم افزایی دو عامل قیمت و اعتماد در قصد خرید مشتری همچنان نیاز به توجه بیشتری دارد. این مقاله تاثیر نسبی اعتماد و قیمت درک شده را بر قصد خرید مشتریان, هم برای مشتریانی که کالایی را از فروشگاه خریداری کرده اند (مشتریان مکرر) و هم برای مشتریانی که تاکنون از آن خریداری نکرده اند (مشتریان بالقوه) ارزیابی می کند, و همچنین بررسی می کند که آیا تفاوتی در قدرت تأثیر قیمت و اعتماد بر قصد خرید در آن گروه ها وجود دارد یا خیر. داده ها با مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل گروهی و چندگانه, با مقایسه مشتریان مکرر و مشتریان بالقوه, تجزیه و تحلیل می شوند. نتایج این مقاله نشان می دهند که هیچگونه تفاوت بارزی میان اعتماد و قیمت برای مشتریان مکرر و بالقوه وجود ندارد. اعتماد درک شده تأثیر قوی تری نسبت به قیمت درک شده بر قصد خرید برای هر دونوع مشتریان بالقوه و مکرر یک فروشنده آنلاین دارد. این مقاله همچنین نشان می دهد که دو عامل اعتماد درک شده و قیمت درک شده به ترتیب تاثیر مثبت و منفی بر ارزش درک شده و قصد خرید دارند. این مطالعه رابطه ی بین ارزش های مصرف-کنندگان و دلایل موافق و مخالف آنها را برای ارزش آفرینی مشترک ادراکی و همچنین نیات رفتاری آنها در ارتباط با استفاده از آژانس های خدمات مسافرتی مجهز به هوش مصنوعی (AI) تجزیه و تحلیل می کند. مدل سازی معادله ی ساختاری (SEM) عمدتاً از فرضیاتی حاصل می شود که توسط نظریه ی استدلال رفتاری (BRT) هدایت می شود. با توجه به وابستگی متقابل و پیچیدگی فرآیندهای استدلال مصرف کنندگان, تحلیل های تطبیقی کیفی مجموعه ی فازی (fsQCA) برای ارائه ی بینش بیشتر در مورد این موضوع بررسی نشده انجام می شود, با این فرض که چندین خط سیر متفاوت دارد. راه حل های پیچیده ی fsQCA نشان می دهند که چهار ترکیب مختلف, به اندازه ی کافی نیت مصرف کنندگان را برای استفاده از آژانس های خدمات مسافرتی مجهز به AI توضیح می دهند. به طور کلی, یافته ها, حوزه ی جدیدی از رفتار مصرف کننده و پذیرش برخوردهای خدمات مجهز به هوش مصنوعی را روشن می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزاد، ناصر، سلیمانی، محمدحسین، و صدیقی، ستاره. (1401). تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر نیت مشتری و همچنین دلایل و تجربه مشتری در هوش مصنوعی. کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/902041/fa

    Vancouver: کپی

    آزاد ناصر، سلیمانی محمدحسین، صدیقی ستاره. تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر نیت مشتری و همچنین دلایل و تجربه مشتری در هوش مصنوعی. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/902041/fa

    IEEE: کپی

    ناصر آزاد، محمدحسین سلیمانی، و ستاره صدیقی، “تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر نیت مشتری و همچنین دلایل و تجربه مشتری در هوش مصنوعی،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت، روان شناسی و علوم رفتاری. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button