نتایج جستجو

6966

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

697

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    354
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 354
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    347
چکیده: 

اینترنت نیز قادر به انتقال پیام است و ابزار تبلیغاتی به شمار می آید، این رسانه مهم ترین قابلیت برتر آن نسبت به رسانه های سنتی، تعاملی بودن آن است. تبلیغات مبتنی بر اینترنت فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش، سعی در ترغیب مشتریان از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. این روش تبلیغاتی به دلیل سرعت بالا و هزینه کمتر، دربازاریابی انواع کالاها مورد توجه است. در این مقاله دیدگاه مرتبط با تبلیغات اینترنتی فرش برای اثربخشی آن بررسی شده است و اعتبار آن را بر اساس الگوی رفتار مصرف سنجیده شده است. اهمیت موضوع بدین جهت است که لازم است جایگاه فرش به عنوان یک کف پوش با تنوع تولیدات مصرفی، ابزارهای موجود و به روز تبلیغ، و با رویکرد تأثیر بر رفتار مصرف کننده بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد. این مطالعه به صورت اسنادی با ابزار گردآوری اطلاعات وداده های کتابخانه ای انجام شده است. محرک های محتوایی و ارتباطی هیچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده اند که لازم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 347
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 39) ویژه نامه مدیریت
  • صفحات: 

    1-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3497
  • دانلود: 

    2724
چکیده: 

بازاریابی به عنوان علمی عملیاتی و پویا، در حال سازگاری و همگامی با تحولات شکل گرفته از مجرای انقلاب انفورماتیک است. محور اساسی این انقلاب، ظهور رسانه جدید (اینترنت) است. تاثیر مولفه های وجودی اینترنت در حوزه بازاریابی بر نیاز به باز تعریف عوامل کلیدی آن حوزه تاکید و تایید می کند. ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان «بازاریابی اینترنتی» تحت لوای فلسفه بازاریابی رابطه ای که محور خود را تامین نیازهای مشتریان به صورت انفرادی، ایجاد ارزش برای مشتری و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکتها و افراد قرار داده، ناشی از همین دیدگاه است.این مقاله در صدد شناسایی تغییرات آمیخته بازاریابی است تا از این رهگذر بتوان از مزایای رقابتی دنیای الکترونیک بهره برد. با این توجه، مولفین با در نظر قرار دادن دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری، به طراحی مدل مفهومی آمیخته بازاریابی اینترنتی پرداختند. در این مدل، 6 مولفه جمع آوری اطلاعات، محصول، قیمت، ارتباطات، توزیع و علامت تجاری شرکت به عنوان مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی شناسایی گردید. این مولفه ها در اثر تقاطع دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری، ترکیبهای متفاوتی از آمیخته را ارائه کرد. با آزمون مدل، 10 ترکیب برای 12 حالت متفاوت برای یک کالا در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و ویژگیهای متمایز مشتری به تایید رسید. این ترکیبها، همان ابزار رقابتی جدید است که با تغییر در یکی از دو عامل تغییر در چرخه عمر محصول یا سطح بلوغ مشتری، باز تعریف خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2724 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1742
  • دانلود: 

    10882
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1742

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 10882
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    219-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1453
  • دانلود: 

    1203
چکیده: 

مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت کننده پیام در انتشار پیام در برنامه های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می باشد. در حقیقت، این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی موثر بر قصد دریافت کنندگان پیام در انتشار آن، یعنی تمایلات تجاری، جذابیت و غنای رسانه ای، را مورد سنجش قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که میان متغیرهای «جذابیت» و «غنای رسانه ای» با متغیر «نگرش به پیام» ارتباط مثبت معنی دار وجود دارد. این ارتباط مثبت معنی دار همچنین بین متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» نیز وجود دارد. از سوی دیگر میان متغیرهای «تمایلات تجاری» با متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» ارتباط منفی معنی دار وجود دارد. علاوه بر این، در تحقیق حاضر نقش دشواری انتقال پیام در ارتباط با انتشار آن نیز از نظر کاربران مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معنی داری بین متغیر «دشواری انتقال» و متغیرهای «غنای رسانه ای» و «تمایل به انتشار پیام» وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1203 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    5 (پیاپی 38)
  • صفحات: 

    111-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1504
  • دانلود: 

    1356
چکیده: 

با توجه به حضور جدی رقبای خارجی در بازار لوازم خانگی ایران و استفاده آنان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بازار، موقعیت رقابتی شرکت های داخلی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و لازم است با نگاهی علمی و دقیق، راهبرد مناسب رقابت در بازارهای داخلی طراحی و الگوسازی شود تا بنگاه ها بر اساس آن بتوانند از راهبردهای مناسبی استفاده کنند. از اینرو، در این مقاله تلاش شده است با استفاده از روش نظریه برخواسته از داده ها و با بررسی رفتار مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، الگوی رفتار مصرف کنندگان طراحی و انواع راهبردهای بازاریابی در بازارهای اینترنتی طراحی و تبیین شود؛ سپس با استفاده از شبکه های عصبی، ارتباط بین الگوی رفتار مصرف کنندگان و راهبردهای بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف کنندگان در بازار لوازم خانگی ایران دارای سه الگوی رفتاری عقلایی، احساسی و هوشمند هستند و به طبع آن بنگاه ها نیازمند استفاده از راهبردهای بازاریابی مبادله ای، تعاملی و هوشمند می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1356 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
همکاران: 

محمد-درزی

کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    مرداد 1387
تعامل: 
  • بازدید: 

    454
کلیدواژه: 
چکیده: 

یکی از اجزای لاینفک هر کسب و کار، بازارسازی و بازاریابی برای محصولات و خدمات است. تجارت و کسب و کار در اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه آنکه خصیصه های ذاتی کار در فضای اینترنت باعث خلق روش ها، تکنیک ها و فراهم نمودن ابزارهای جدید برای بازاریابی الکترونیکی شده است. در این طرح اساسا مفهوم و اجزای بازاریابی الکترونیکی مورد تحقیق قرار گرفت و سرفصل های ذیل برای تهیه بسته های آموزشی استخراج شد: -بازاریابی الکترونیکی و مفاهیم کلی آن -اهداف و نکات مهم در طراحی وب سایت -بازار ویروسی -بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) -آشنایی با روش های بهینه سازی وب سایت از نگاه موتورهای جستجو -بازاریابی از طریق پست الکترونیکی -گروه های خبری و شبکه های اجتماعی -برنامه های وابسته یا ارجاعی -تبلیغات آنلاین و آفلاین -تحلیل ترافیک و ارزیابی موفقیت سایت در وب -مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

نویسنده: 

سلیمانی حمیدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بازاریابی اینترنتی به عنوان یکی از روش های نوین و کارآمد در عرصه بازاریابی، در سال های اخیر به طور فزاینده ای در شرکت های تولیدی ایران مورد توجه قرار گرفته است. با گسترش دسترسی به اینترنت و تغییر رفتار مصرف کنندگان به سوی خریدهای آنلاین، شرکت های تولیدی نیازمند بازنگری در استراتژی های بازاریابی خود هستند تا بتوانند از این فرصت ها برای توسعه بازار و افزایش رقابت پذیری استفاده کنند. این مقاله به بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در توسعه بازار شرکت های تولیدی ایران می پردازد و تأثیرات آن بر افزایش فروش، بهبود تصویر برند، و دسترسی به بازارهای جدید را مورد تحلیل قرار می دهد. همچنین، این مطالعه با بررسی نمونه هایی از شرکت های تولیدی موفق در ایران که از استراتژی های بازاریابی اینترنتی بهره برده اند، به ارائه دیدگاه های کاربردی در مورد چگونگی بهینه سازی این فرآیندها می پردازد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که بازاریابی اینترنتی، نه تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، بلکه به عنوان یک استراتژی کلیدی برای رشد و توسعه پایدار شرکت های تولیدی در ایران عمل می کند. همچنین، این مقاله به بررسی چالش ها و محدودیت های مرتبط با استفاده از بازاریابی اینترنتی در ایران می پردازد و راهکارهایی را برای غلبه بر این موانع پیشنهاد می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2214
  • دانلود: 

    1075
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1075
نویسنده: 

سوری فربد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    924
  • دانلود: 

    365
چکیده: 

زمینه و هدف. در دهه های اخیر توجه کسب و کارها به استفاده از اینترنت در بازاریابی جلب شده و نقش مهمی را در شرکت های امروزی ایفا می کند. با استفاده از بازاریابی اینترنت می توان مشتریان بیشتری را به شرکت جدب نموده و یا آنان را حفظ نمود؛ بدین ترتیب مزیت رقابتی بالقوه ای برای شرکت پدید خواهد آمد. از این رو موضوع بازاریابی اینترنتی حایز اهمیت بسیار است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی از دیدگاه خبرگان می باشد. روش بررسی. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان دکتری، پژوهشگران رشته های مالی و بازرگانی و هم چنین روسای باسابقه ی شرکت های بازرگانی مختلف بودند که بطور بالقوه بیشترین اطلاعات را در خصوص موضوع پژوهش داشتند و در نهایت با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی، تعداد 180 نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده و با کمک نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده ها معادلات ساختاری بوده است. یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که عوامل مربوط به مشتری در رتبه ی اول اهمیت تاثیرگذاری بر موفقیت بازاریابی اینترنتی از دیدگاه پاسخ دهندگان قرار می گیرند. عوامل مالی در جایگاه دوم اهمیت قرار گرفته و عوامل استراتژی بازاریابی سومین گروه از عوامل تاثیرگذار بر موفقیت بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. جایگاه پایانی نیز متعلق به عوامل داخلی سازمان می باشد. نتایج. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود تا مدیران شرکت ها و سازمان ها برای کسب موفقیت هر چه بیشتر در زمینه ی بازاریابی اینترنتی، به عوامل مربوط به مشتری توجه ویژه ای را مبذول داشته و برای عوامل مالی نیز اهمیت خاصی را در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 365
litScript