مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,422
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,255
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و تمرینات یکپارچگی حسی بر علائم اختلالات خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی بود. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود, که در آن شرکت کنندگان پژوهش, به صورت نمونه در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری شامل, دو آزمون محقق ساخته املا و آزمون خواندن (نما) بود. گروه آزمایش تحت مداخله برنامه تمرینات یکپارچگی حسی و روش آموزش چند حسی قرار گرفتند, ولی آزمودنی های گروه گواه مداخله ای در یافت نکردند. نتایج آزمون با استفاده از نرم افزار آماری spss و با روش تحلیل کواریانس انجام شد. و نشان داد, میانگین نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه آزمایش بیشتر از میانگین نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه گواه است. در مجموع یافته های به دست آمده در این پژوهش به وضوح حاکی از آن بود, که به کارگیری برنامه تلفیقی آموزش چند حسی و تمرینات یکپارچگی حسی بر بهبود علائم اختلال خواندن (درک متن و کاهش خطاهای خواندن) و اختلال نوشتن (حافظه شنیداری, حافظه دیداری, حساسیت شنیداری, دقت و مشکلات آموزشی) دانش آموزان گروه آزمایش تاثیر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استکی، مهناز، کوچک انتظار، رویا، و زادخوت، لیلی. (1395). اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 7(17)، 95-106. SID. https://sid.ir/paper/262502/fa

    Vancouver: کپی

    استکی مهناز، کوچک انتظار رویا، زادخوت لیلی. اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1395؛7(17):95-106. Available from: https://sid.ir/paper/262502/fa

    IEEE: کپی

    مهناز استکی، رویا کوچک انتظار، و لیلی زادخوت، “اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 7، no. 17، pp. 95–106، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا