مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دوره نوجوانی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی در دوره نوجوانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی بود. گروه نمونه در این پژوهش شامل 360 دانش آموز دختر و پسر که به شیوه خوشه ای تصادفی از بین دبیرستانها و مدارس راهنمایی ناحیه یک شیراز انتخاب شده بود. نتایج نشان داد که بین راهبردهای رویارویی حل مساله مدار و هیجان مدار با حمایت های دریافت شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین میان راهبردهای رویارویی اجتنابی و راهبردهای کمتر موثر با حمایت های دریافت شده رابطه منفی اما معنادار وجود دارد. نتایج دیگر نشان داد که میان راهبرد حل مساله مدار و حمایت های دریافت شده با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و میان راهبردهای اجتنابی و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی اما معناداری نیز وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که در کل نمونه از بین راهبردهای رویارویی و حمایت ها, راهبرد رویارویی حل مساله مدار از قدرت پیش بینی کنندگی بیشتری در جهت پیش بینی پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر وابسته برخوردار بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تابع بردبار، فریبا، و رضویه، علی اصغر. (1383). بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دوره نوجوانی. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 5(1)، 5-21. SID. https://sid.ir/paper/99374/fa

    Vancouver: کپی

    تابع بردبار فریبا، رضویه علی اصغر. بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دوره نوجوانی. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1383؛5(1):5-21. Available from: https://sid.ir/paper/99374/fa

    IEEE: کپی

    فریبا تابع بردبار، و علی اصغر رضویه، “بررسی رابطه راهبردهای رویارویی و حمایت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دوره نوجوانی،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 5، no. 1، pp. 5–21، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button