Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3207
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3207

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4027
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4027

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

نعمت طاووسی محترم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    97-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    705
  • دانلود: 

    323
کلیدواژه: 
چکیده: 

بررسی های طولی در مورد بهزیستی فاعلی نشان داده اند که برخی از افراد همواره زندگی را مثبت تر می بینند، تفاوت هایی که می توانند بر اساس رگه های خلقی تبیین شوند. بسیاری از پژوهش ها در قلمرو روان شناسی سازمانی نیز تفاوت های فردی در فشارهای روان شناختی را نشان می دهند. انگیزه های مالی و اخلاقی در سازمان ها نیز ضروت کاهش فشار شغلی را توجیه می کنند چرا که شواهد متعددی آشکار کرده اند تنیدگی حرفه ای می تواند به اختلال های جسمانی و روان شناختی بیانجامند که پیامد آن کاهش عملکرد شغلی و افزایش هزینه های سلامت است. افزون بر آن، درک تفاوت های فردی در گرایش به تجربه فرایندهای تنیدگی و چگونگی تاثیر تفاوت های فردی بر سبک های مقابله ای می تواند در انتخاب افراد مناسب برای کارکردن در موقعیت های تنیدگی زای حرفه ای سودمند باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 705

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 323 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    5-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    2599
  • دانلود: 

    1231
چکیده: 

پژوهش حاضر در پی کشف روابط معنایی و ساختاری ارزشها در نوجوانان ایرانی بود. بدین منظور 1532 دانش آموز (766 دختر، 766 پسر) به نسبت مساوی در پایه های تحصیلی سوم راهنمایی (14 ساله) و سوم نظری (17 ساله)، به روش نمونه برداری تصادفی طبقه بندی شده از 6 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب و با «پرسشنامه تشبیهی ارزش» (شوارتز و دیگران، 2001)، ارزشیابی شدند. روی آورد آماری پژوهش برای تحلیل ساختاری و منظومه های محتوایی ارزشها، فن «تحلیل کوچکترین فضا» بود. یافته های پژوهش نشان دادند که محتوا و ساختار ارزشهای انسانی نوجوانان ایرانی در سطح وسیعی با الگوی نظری جهان شمول ارزشها (شوارتز، 1992) مطابقت دارد، و معنابخشی و ساخت دهی به ارزشها در دختران و پسران مشابه است. انحراف از الگوی مورد انتظار نیز در مواردی مشاهده شد. ریخت ارزشی خیرخواهی با ساختار ریخت اصلی مطابقت نکرد و رابطه پویشی ابعاد رتبه بالاتر «تعالی خود» و «گسترش خود» نقض شد. این ساختارهای کمی تغییر یافته خصیصه های ویژه (شاخص فرهنگ) نوجوانان ایرانی را منعکس می کنند. پژوهش حاضر، یافته های بحث انگیزی را در باب ماهیت ارزشهای اخلاقی نوجوانان ایرانی در پی داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1231 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    27-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4635
  • دانلود: 

    3577
چکیده: 

این پژوهش با هدف شناخت رابطه نگرانی و حمایت اجتماعی در دوره نوجوانی انجام شد. گروه نمونه شامل 570 دانش آموز (292 دختر، 278 پسر، میانگین سنی=16.85) بود. شرکت کنندگان، پرسشنامه حمایت اجتماعی کودکان و نوجوانان (طهماسیان، 1384) و پرسشنامه نگرانی پن استیت (مایر و دیگران، 1990) را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که بین احساس نگرانی و حمایت اجتماعی در دختران و پسران و پایه های مختلف تحصیلی رابطه معنادار منفی وجود دارد. با افزایش حمایت اجتماعی، نگرانی در نوجوانان کاهش می یابد و با کاهش حمایت اجتماعی، نگرانی افزایش می یابد. همچنین، حمایت اجتماعی می تواند 14% از واریانس نگرانی را در نوجوانان تبیین کند. این یافته ها حاکی از آنند که حمایت اجتماعی می تواند عامل حفاظت کننده ای در مقابل نگرانی در سنین نوجوانی باشد. افزون بر این، خانواده و همسالان می توانند در برنامه های پیشگیرانه و درمانی برای کاهش و درمان نگرانی، تاثیرگذار باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3577 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    2358
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، پیش بینی اهداف پیشرفت بر اساس جو کلاس با واسطه گری توانایی و سودمندی ادراک شده در نمونه ای متشکل از 300 دانش آموز سال سوم دبیرستان شهر نور در سه رشته تحصیلی (علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک) بود. برای سنجش جو کلاس از پرسشنامه در کلاس من (هاردر، کروسون، لای و ایکسیه، 2006) و مقیاس تلاش و تعهد نسبت به مدرسه (هاردر و ریو، 2003) و برای سنجش اهداف پیشرفت، توانایی و سودمندی ادراک شده از پرسشنامه روی آوردهای یادگیری (گرین و میلر، 1996) بهره گرفته شد. داده ها با استفاده از روش بارون و کنی (1986) و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که جو کلاس به واسطه رابطه با توانایی و سودمندی ادراک شده، پیش بینی کننده اهداف پیشرفت در دانش آموزان دبیرستانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2358

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1849
  • دانلود: 

    1084
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناخت اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان انجام شد. نمونه پژوهش حاضر متشکل از 60 دانش آموز دختر دبیرستانی بود که با استفاده از روش نمونه برداری چندمرحله ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سوالات مقیاس تجدیدنظر شده دلبستگی (کولینز و رید، 1996) پاسخ دادند. این پژوهش از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری طی 10 جلسه 90 دقیقه ای در گروه آزمایشی اجرا شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس، آزمون t همبسته و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان دادند که مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان موثر است. نتایج پیگیری 45 روزه نشان داد که این مداخله، پایدار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1084 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    5471
  • دانلود: 

    1923
چکیده: 

دو مطالعه جداگانه اما مرتبط با یکدیگر در زمینه رابطه دلبستگی و ویژگی های روانی مادر با مشکلات خوردن کودکان انجام شد. در مطالعه نخست، نمونه ای متشکل از 214 مادر به مقیاس مشکلات غذا خوردن (لوینسون و دیگران، 2005) و مقیاس دلبستگی پس از تولد (کاندون و کورکیندال، 1998) پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که مولفه نبود خصومت، 35 درصد از واریانس مشکلات غذا خوردن را در کودکان تبیین می کند. در مطالعه دوم، نمونه ای متشکل از 89 مادر به مقیاس های مشکلات غذا خوردن و «افسردگی، اضطراب، تنیدگی» (لویباند و لویباند، 1995) پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که تنیدگی مادر، 5 درصد از واریانس مشکلات غذا خوردن را تبیین می کند. همچنین، نتایج هر دو مطالعه نشان دادند که مدت زمان تغذیه از سینه مادر، مشکلات غذا خوردن را پیش بینی می کند. برمبنای یافته های پژوهش حاضر، نقص در پیوند دلبستگی مادر به کودک و تنیدگی مادر، مشکلات غذا خوردن را در کودک افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5471

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1923 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    67-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3251
  • دانلود: 

    2538
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناخت تاثیر آموزش حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان دختر در سال تحصیلی 89-88 بود. 459 دانشجوی دختر دانشگاه پیام نور واحد اندیمشک سیاهه اضطراب امتحان (اسپیلبرگر، 1980) را تکمیل کردند. 50 نفر که بالاترین نمره اضطراب امتحان را داشتند به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. سپس، گروه آزمایشی طی ده جلسه (هر هفته دو جلسه) آموزش حل مساله پنج مرحله ای دیکسون و گلوور (1984) را دریافت کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادند که برنامه آموزشی باعث کاهش سطح اضطراب امتحان در گروه آزمایشی می شود. چهار ماه بعد، پیش از امتحانات ترم دوم تحصیلی، اضطراب امتحان هر دو گروه مجددا ارزیابی شد. نتایج پیگیری چهار ماهه نشان داد که اثربخشی روش آموزشی، پایدار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4039
  • دانلود: 

    1352
چکیده: 

هدف این پژوهش شناخت نقش قدردانی در بهزیستی روان شناختی و بهزیستی فاعلی بود. 200 دانشجو (171 زن، 29 مرد) به مقیاس های بهزیستی روان شناختی ریف (ریف، 1989)، مقیاس شادکامی فاعلی (لیوبومرسکی و لپر، 1999)، مقیاس رضایت از زندگی (دینر، 2009)، پرسشنامه قدردانی (مکالخ و دیگران، 2002) و خزانه بین المللی ماده های شخصیت (گلدبرگ، 1999) پاسخ دادند. نتایج نشان دادند که قدردانی با همه مولفه های بهزیستی روان شناختی، بهزیستی فاعلی و شخصیت (به جز استقلال عمل و برونگردی) همبستگی مثبت معنادار دارد. رابطه قدردانی و شخصیت، الگوی متمایزی به دست داد به گونه ای که قدردانی با عامل های مرتبط با دینداری و عملکرد اجتماعی (یعنی مقبولیت و وظیفه شناسی) قوی ترین رابطه را داشت. قدردانی پس از کنترل عامل های شخصیتی هم، مقادیر معناداری از واریانس تسلط بر محیط، رشد شخصی، پذیرش خود، رضایت از زندگی و شادی را تبیین کرد. این یافته ها رابطه قدردانی را با مولفه های بهزیستی روان شناختی، بهزیستی فاعلی و شخصیت روشن ساخت و از این دیدگاه حمایت کرد که قدردانی، ارتباط یگانه ای با بهزیستی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4039

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1352 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    85-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2408
  • دانلود: 

    1353
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف شناخت خودپنداشت جسمانی، شاخص توده بدنی و سطح فعالیت جسمانی در دانشجویان انجام شد. 221 دانشجوی 18 تا 26 ساله (111 دختر، 110 پسر) به شیوه تصادفی طبقه بندی شده، انتخاب و بر مبنای سطح فعالیت جسمانی شان به دو گروه تقسیم شدند. شرکت کنندگان پرسشنامه خودتوصیفی جسمانی (مارش، 1996) را تکمیل کردند.نتایج نشان دادند که (1) بین دختران و پسران در خودپنداشت جسمانی کلی و شاخص توده بدنی تفاوت معنادار وجود دارد، (2) بین زیرمقیاس های فعالیت جسمانی، صلاحیت ورزشی، ظاهر بدن، قدرت بدنی و استقامت بدنی در دو جنس و در همه زیرمقیاس ها بین گروه فعال و غیرفعال تفاوت معنادار وجود دارد و (3) زیرمقیاس های خودپنداشت جسمانی (سلامت، فعالیت جسمانی، چربی بدن، استقامت بدنی و حرمت خود)، شاخص توده بدنی و جنس، میزان فعالیت جسمانی را پیش بینی می کنند. به نظر می رسد پرداختن دانشجویان به فعالیت جسمانی، علاوه بر آثار جسمانی و فیزیولوژیکی، دارای تاثیرات روانی مانند افزایش خودپنداشت جسمانی، است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1353 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4