مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,359
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط بین اهداف پیشرفت، جو کلاس، توانایی و سودمندی ادراک شده در نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, پیش بینی اهداف پیشرفت بر اساس جو کلاس با واسطه گری توانایی و سودمندی ادراک شده در نمونه ای متشکل از 300 دانش آموز سال سوم دبیرستان شهر نور در سه رشته تحصیلی (علوم انسانی, علوم تجربی و ریاضی فیزیک) بود. برای سنجش جو کلاس از پرسشنامه در کلاس من (هاردر, کروسون, لای و ایکسیه, 2006) و مقیاس تلاش و تعهد نسبت به مدرسه (هاردر و ریو, 2003) و برای سنجش اهداف پیشرفت, توانایی و سودمندی ادراک شده از پرسشنامه روی آوردهای یادگیری (گرین و میلر, 1996) بهره گرفته شد. داده ها با استفاده از روش بارون و کنی (1986) و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که جو کلاس به واسطه رابطه با توانایی و سودمندی ادراک شده, پیش بینی کننده اهداف پیشرفت در دانش آموزان دبیرستانی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، سارا، پاک دامن، شهلا، و سپهری، صفورا. (1390). روابط بین اهداف پیشرفت, جو کلاس, توانایی و سودمندی ادراک شده در نوجوانان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 8(29)، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/101199/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی سارا، پاک دامن شهلا، سپهری صفورا. روابط بین اهداف پیشرفت, جو کلاس, توانایی و سودمندی ادراک شده در نوجوانان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1390؛8(29):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/101199/fa

    IEEE: کپی

    سارا ابراهیمی، شهلا پاک دامن، و صفورا سپهری، “روابط بین اهداف پیشرفت, جو کلاس, توانایی و سودمندی ادراک شده در نوجوانان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 8، no. 29، pp. 35–44، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا