Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1290
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4753
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    9-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4872
  • دانلود: 

    2420
چکیده: 

مدل FCM یک نمودار علت و معلول است که نمایشگر روابط بین اجزای اساسی در نظام های پیچیده است. خبره هایی که آشنا به اجزای نظام و روابط بین آنها هستند ممکن است تعیین کننده روابط موجود در مدل FCM باشند. زمانی که تعداد عوامل زیاد باشد و در مدل سازی به دنبال آن باشیم تا عوامل را دسته بندی کرده و در حوزه های مشخصی دسته بندی نماییم، شکل آنجاست که با افزایش تعداد آنها و روابط بین آنها خطای بررسی عوامل بسیار افزایش می یابد و خبره به راحتی نمی تواند روابط صحیح علت و معلولی بین عوامل را مشخص کند. بنابراین برای حل این مشکل در دسته بندی عوامل، لازم است مکانیزمی را درنظر گرفت تا با استفاده از آن بتوان روند دسته بندی عوامل و مشخص نمودن روابط علت و معلولی صحیح را در ماتریس نهایی عوامل تسهیل کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2420 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    29-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2079
  • دانلود: 

    1106
چکیده: 

منبع اصلی ارزش آفرینی برند (هم برای سازمان و هم برای مشتری) در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل نهفته است. بنابراین، برای بهبود وضعیت برند، تمرکز بر جایی غیر از ذهن مشتریان، امری نادرست خواهد بود. البته آشکار است که کنترل مستقیم ذهنیت مشتریان امری غیرممکن است. در این راستا، این مقاله درصدد است تا رابطه علی بین تصورات از مزیت های کارکردی و غیرکارکردی حاصل از تعاملات فعالیت های ایجاد برند، با شناخت برند (به صورت مطالعه موردی در بانک ملت) را نمایان سازد.نتایج نشان داد که تصور از مزیت های کارکردی رابطه علی و همبستگی مثبت نسبتا شدیدی با شناخت برند داشته و به عنوان علتی بر ذهنیت های شکل گرفته در رابطه با برند محسوب می شود. بنابراین تعامل فعالیت های ایجاد برند در راستای ایجاد تصور از ارایه مزیت های کارکردی توسط برند یک بانک، بر بهبود ارزش ویژه برند بسیار موثر واقع خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2079

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1106 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    49-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4115
  • دانلود: 

    2199
چکیده: 

از عوامل موفقیت صنعت گردشگری فراهم آوردن عوامل رضایت گردشگران است. صنعت هتلداری از جمله مهمترین حلقه های این موفقیت است که برای این هدف نیازمند فناوری های نوینی از جمله مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. CRM از آن دسته فناوری های نوینی است که در زمینه حفظ مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار نقشی حیاتی ایفا می کند. برای پیاده سازی هر فناوری بدون داشتن زمینه مناسب پیاده سازی، شکست در انتظار هر سازمانی خواهد بود. لذا در این تحقیق زمینه های پیاده سازی CRM طبق مدل گارتنر در صنعت هتلداری ایران بررسی شده است. در این تحقیق عوامل مهم برای پیاده سازی فناوری CRM مشخص شد و پس از بررسی داده ها معلوم شد که صنعت هتلداری ایران در زمینه هایی مانند توجه به تغییرات در سیکل زندگی مشتری، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن و تبدیل آن به دانشی جهت به کارگیری در برنامه ریزی های هتل، استفاده از روشهای نوین از قبیل وب سایت و غیره دچار ضعف اساسی است و در مولفه های مهمی مانند توجه مدیریت ارشد سازمان ها به جذب و نگهداری مشتریان برای بلند مدت،گرفتن بازخورد از مشتریان و غیره دارای نقاط قوت است. ولی در مجموع با توجه به نتایج به دست آمده در این تحقیق می توان گفت که صنعت هتلداری ایران با انجام تمهیداتی قادر است مدیریت ارتباط با مشتری را با موفقیت اجرا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4115

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2199 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرتضوی سعید | نوری علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    67-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1894
  • دانلود: 

    898
چکیده: 

اقتصاد مبتنی بر خدمات به عنوان پدیده نوظهور در عرصه تجارت، باعث اهمیت یافتن جایگاه بخش خدمات در اقتصاد و همچنین توجه به نحوه ارتقا، سطح کیفیت خدمات شده است. در این راستا درک رفتارهای کارکنان خط مقدم سازمان ها به دلیل تماس مستقیم آنان با مشتریان، تاثیر بسزایی در بهبود سطح کیفیت خدمات دارد. بر همین اساس، هدف این مطالعه، بررسی تاثیر مستقیم ابعاد رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات در هتل پنج ستاره پارس مشهد می باشد. داده های موردنیاز برای این پژوهش که از مجموعه منابع انسانی هتل (N=152) و مهمانان آن (N=152) و با شیوه پرسشنامه جمع آوری شده است، با استفاده از نرم افزار لیزرل و در قالب روش مدل یابی معادلات ساختاری، تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این بررسی ها نشان می دهد که هیچ یک از ابعاد رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان هتل پارس بر سطح کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان این هتل، تاثیر مستقیم نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1894

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 898 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    87-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1329
  • دانلود: 

    887
چکیده: 

با توجه به متون علمی به نظر می رسد که داده ها و اطلاعات تاریخی توانایی تعیین ارزش یک دارایی را نداشته باشند. اما شواهد نشان می دهد که در بازار، سرمایه گذاران بر اساس گزارشهای مالی و اطلاعات مندرج در آن، تصمیمات سرمایه گذاری خود را شکل می دهند. در همین حال، استوارت ادعا می کند که مدل ارزش افزوده اقتصادی که بر مبنای داده های تاریخی محاسبه می شود ممکن است به درستی ارزش خلق شده در بازار را شناسایی کند، در این صورت باید سایر معیارها مانند سود حسابداری را رها کرد. بر این مبنا، سعی شد تا این ادعا در بورس اوراق بهادار تهران به محک آزمایش گذاشته شود. نتایج حاصل نشان می دهد که در بازار اوراق بهادار تهران، ارزش افزوده اقتصادی و سود خالص حسابداری، معیارهایی ضعیف و ناکارآ برای شناسایی ارزش ایجادی در بازار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 887 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    105-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    7011
  • دانلود: 

    1016
چکیده: 

اطمینان بیش از اندازه سرمایه گذاران به تحلیل ها و اطلاعات خود، نوعی انحراف شناختی است که فرد به دلیل بازخورهای کند و همراه با خطا از تصمیمات خود در شرایط ریسک، به درک صحیح قابلیت ها و مهارت هایش در تصمیم گیری قادر نیست. یکی از نشانه های وجود اطمینان بیش از اندازه در بازار سهام، افزایش حجم معاملات سرمایه گذاران پس از تحقق بازده در دوره های قبل است. برای بررسی وجود چنین رابطه ای در بین سرمایه گذاران، به تشکیل مدل خود توضیح برداری (VAR) با متغیرهای درونزا و برونزای هفتگی و ماهیانه اقدام کردیم. نتایج به دست آمده از این مدل، وجود رابطه معناداری را بین گردش معاملات جاری و بازده های بازار را با متغیرهای هفتگی رد کرده است و زمانی که از متغیرهای ماهانه استفاده نمودیم، این رابطه معنادار بوده است؛ اما از لحاظ مقداری بسیار ناچیز می باشد؛ سپس وجود چنین رابطه ای را در سطح تک تک شرکتها با تشکیل مدل Panel VAR، با متغیرهای ماهیانه آزمون کردیم. در این حالت در پی یافتن رابطه ای بین گردش معاملات جاری شرکت با بازده قبلی شرکت و بازده قبلی بازار بودیم. نتایج به دست آمده، وجود هر گونه رابطه ای را بین این متغیرها رد کرد؛ بنابراین صرف نظر از وجود بعضی محدودیتها در بورس تهران، می توان نتیجه گرفت اطمینان بیش از اندازه بین سرمایه گذاران و فعالان بازار وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7011

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1016 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    125-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    773
  • دانلود: 

    692
چکیده: 

کوچک سازی را می توان تحت عنوان کاهش نیروی کار، حذف وظایف، کاهش هزینه ها یا طراحی مجدد نظام ها و سیاست ها تعریف کرد. باید توجه داشت که نمی توان انتظار کرد که با این راه حل هیچ مشکلی گریبان گیر شرکت اجرا کننده نشود، بلکه این روش نیز مانند سایر روشهای اجرایی علاوه بر محاسنی که دارد، دارای اثرات منفی نیز می باشد. همچنین با شناخت اثرات منفی کوچک سازی سوالی که بلافاصله مطرح می شود این است که بخش منابع انسانی و رفتاری یک سازمان چه راهکارهایی جهت خنثی سازی این اثرات می تواند انجام دهد؟ در این تحقیق ابتدا این اثرات منفی و راهکارهای منابع انسانی مورد شناسایی قرار گرفته و سپس با تحلیل عاملی اکتشافی این عوامل کاهش داده شده است. در نهایت بین تمامی متغیرهای کاهش یافته نهایی همبستگی محاسبه شده و روابط بین این عوامل تحلیل شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 692 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    141-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    853
  • دانلود: 

    901
چکیده: 

تطبیق پذیری با مسایلِ جدید دنیای کسب و کار با دستیابی به موقعیت بالنسبه مناسب تر و بهره مندی از ساختاری دینامیک در تبیینِ گزینه های استراتژیک، اساس حضور در محیط پیچیده امروزی است. در این تحقیق، در مرحله اول مدل دلتا به عنوان یک مدل استراتژیک نوین برای شناخت موقعیت استراتژیک شرکت پالایش نفت تهران مورد استفاده قرار گرفت و سهم این سازمان از گزینه های استراتژیک مدل دلتا مشخص گردید. در مرحله دوم، با روشن شدن موقعیت استراتژیک سازمان، از روشِ پویایی های سیستم برای ارایه مدل شبیه سازی شده و مفهومی روشن تر از این موقعیت و نحوه تعاملِ سازمان با محیط بیرونی استفاده شد و سیاست های مختلف مدیریتی با استفاده از نرم افزار  Vensimمورد آزمون قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 853

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 901 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    161-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1436
  • دانلود: 

    859
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی ساختار سازمانی مراکز تربیت معلم و دانشگاه های دولتی اصفهان در سال تحصیلی 86-85 بر اساس نظریه استیفن رابینز بود. سوالهای پژوهش شامل بررسی میزان پیچیدگی، رسمیت و تمرکز در این سازمان ها می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و نمونه آماری شامل 115 نفر از روسا، معاونین و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه های دولتی و مراکز تربیت معلم استان اصفهان در سال تحصیلی 86-85 بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم، به نسبت 21 به 94 از بین این مراکز و دانشگاه ها انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های پیچیدگی، رسمیت و تمرکز رابینز بود. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های آماری t با دو گروه مستقل، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون همگنی واریانس ها و تحلیل واریانس یک راهه و t² هتلینگ استفاده شد. نتایج حاکی از این بود که بین ابعاد ساختاری دانشگاه های دولتی و مراکز تربیت معلم تفاوت معناداری وجود دارد. در دانشگاه ها میزان پیچیدگی 81/22 و بیشتر از میزان پیچیدگی در مراکز تربیت معلم (09/17) بود و در مراکز تربیت معلم میزان رسمیت 81/33 و تمرکز 18/31 بود که این مقادیر بیشتر از مقادیر مشابه آن در دانشگاه های دولتی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 859 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سرداری احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    181-200
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1966
  • دانلود: 

    873
چکیده: 

دولت الکترونیکی به عنوان یک اصطلاح عبارت است از استفاده از فناوری اطلاعات به ویژه اینترنت در ارایه و خدمات عمومی با سهولت بیشتر مشتری بسند تر با صرفه تر و در مجموع به طریقی متفاوت تر و بهتر. دولت الکترونیکی را در تعریفی وسیع تر می توان قبول هر نوع فناوری اطلاعاتی و ارتباطی از جانب دولت تعر یف کرد. بدون تردید، یکی از مهمترین مقولات در جامعه اطلاعاتی مساله دولت الکترونیکی به معنای فراهم کردن شرایطی است که دولت ها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته به شهروندان ارایه کنند. در بسیاری از کشورها توجه به مفهوم دولت الکترونیکی و استقرار آن اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. دولت ها این مفهوم را تلاشی برای مدرنیزه کردن یا اصلاح و باز مهندسی دولت می دانند. البته ایجاد دولت الکترونیکی مستلزم تغییراتی اساسی است که چالش های جدی با خود به همراه می آورد.در این مقاله تحقیقاتی با بررسی وضعیت دولت الکترونیکی در کشور، شکاف موجود برای تحقق اهداف تعیین شده تبیین می شود؛ سپس به مولفه های مدل مفهومی، زیرساخت های فیزیکی و ارتباطی پرداخته می شود و با توجه به توانایی و قابلیت های دستگاه های دولتی در زمینه آینده نگاری در ترمیم این خلا، توصیه ها و پیشنهادهای لازم مطرح خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1966

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 873 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button