مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    739
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 739

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    565
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 565

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اترک حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    720
  • دانلود: 

    292
چکیده: 

زمینه: این مقاله در زمینه اخلاق پژوهش به ماهیت و چیستی یکی از سوء رفتارهای پژوهشی به نام خودعلمربایی یا سرقت علمی از خود میپردازد. سرقت علمی یا علم ربایی به نسبت دادن اثر دیگران به خود و انتشار آن به نام خود گفته میشود که خودعلم ربایی یا سرقت علمی از خود یکی از انواع آن است. برخی از مسائل مطرح در این مقاله عبارت است از: خودعلم ربایی چیست و چه انواعی دارد؟ انتشار مجدد آثار پیشین خود تحت چه شرایطی جایز است؟ نتیجه گیری: برخی از نتایج به دست آمده در این تحقیق عبارتند از: خودعلم ربایی به انتشار دوباره کل یا بخشی از آثار منتشر شده پیشین خود بدون ارجاع مناسب به آنها گفته میشود. انتشار مجدد، پژوهش تکه شده، بازیابی متن از انواع خودعلم ربایی هستند. از آنجا که در سرقت از خود استفاده شود. پژوهشگران و مؤلفان « انتشار مجدد » از اصطلاح « خودعلم ربایی » یا « سرقت از خود » معنا ندارد، پیشنهاد میشود به جای اصطلاحات به هنگام استفاده از آثار منتشر شده پیشین خود باید ارجاع مناسبی به آنها بدهند و آن را به اطلاع خوانندگان، سردبیران و مسئولان نشر برسانند. در صورت استخراج چند مقاله پژوهشی از یک موضوع مانند رساله دکتری یا طرح پژوهشی و همپوشانی آنها با یکدیگر مراتب را به اطلاع سردبیران نشریات برسانند. از انتشار مجدد عین مقالات منتشر شده در کنفرانسها باید پرهیز شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 720

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 292 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    9-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

زمینه: با پیچیده تر شدن روزافزون سازمان ها و افزایش میزان کارهای غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمسئولانه در محیطهای کاری توجه مدیران و صاحبنظران به بحث اخلاق کار و مدیریت اخلاق معطوف شده است. هدف از تحقیق حاضر شناسایی پیامدهای اخلاق کار در سازمان با استفاده از رویکرد فرا تحلیل است. تحقیق حاضر از نظر هدف توصیفی است که با استفاده از رویکرد فراتحلیل انجام شده است. جامعه آماری تحقیق، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، و تحقیقات چاپ شده در مجلات علمی-تحقیقی درباره پیامدهای اخلاق کار در سازمان بوده که در طول 15 سال گذشته (1 3 95-1 3 8 0) در زمینه اخلاق در داخل و خارج از کشور انجام شده است که تعداد 24 تحقیق با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی-هدفمند که ملاک های درون گنجی را داشتند به عنوان نمونه وارد فرایند فراتحلیل شده است. به منظور گردآوری داده های مورد نیاز از یک فرم کدگذاری استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار CMA2 (محاسبه اندازه اثر) انجام شد. از میان 24 تحقیق انجام شده، 9 تحقیق (5/37 درصد) دارای اندازه اثر زیر 3/0 بوده و تعداد 7 تحقیق (2/ 29 درصد) دارای اندازه اثر بین 3/0 تا 5/0 بوده و همچنین تعداد 8 تحقیق (3/33 درصد) اندازه اثر بالای 5/0 دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    19-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1225
  • دانلود: 

    733
چکیده: 

زمینه: مواد نانو از خواص فیزیکی و شیمیایی ویژهای برخوردارند و به دلیل اثرات سطحی و اثرات مکانیکی کوانتوم به طور متفاوتی از سایر مواد عمل میکنند. خطر سمیت مواد نانو بعد از واکنش با دستگاه های بدن وجود دارد و میزان سمیت این مواد قابل پیشبینی نیست. با توجه به تأثیرگذاری این فنّاوری بسیار نوپا و بالقوه خطرناک در زندگی فردی و اجتماعی بشر و اثرات سوء احتمالی آن بر انسان، حیوان یا محیط ضرورت دارد جنبه های اخلاقی کاربرد این علم مورد مطالعه عمیق و دقیق قرارگیرد. بنابراین در این مقاله مسائل اخلاقی فنّاوری نانو مورد بحث قرارگرفته است. نتیجه گیری: استفاده روزافزون از نانو مواد در سراسر دنیا و گسترش بسیار سریع کاربرد آن در پزشکی و عدم شناخت کامل ازعملکرد آنها در بدن انسان و محیط زیست ایجاب میکند تا راهکارها و ضوابط اخلاقی بر نحوه ساخت، تولید و گسترش این مواد و کاربرد بالینی آنها تدوین شود تااز وقوع فجایع خطرناک بشری و زیست محیطی پیشگیری به عمل آید. اخذ مجوزهای لازم برای کاربرد بالینی نانو داروها باید مد نظر باشد، حتی اگر عوارض عمده ای از آنها در کوتاه مدت گزارش نشده باشد. رعایت

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 733 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آرایش محمدباقر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    190
چکیده: 

زمینه: عدالت زیست محیطی یک مفهوم چالش برانگیز در ارتباط با روند توسعه کشاورزی است به این دلیل که موقعیت منافع اجتماعی و زیست محیطی در تضاد با لیبرالیسم بازار و رشد اقتصادی است. با توجه به اینکه محیط طبیعی، مشترک بین همه موجودات می باشد، عدالت زیست محیطی با مفهوم رعایت «انصاف» در مواجهه با محیط زیست مرتبط می باشد. کشاورزی ارگانیک یک موقعیت پیشرفته با توجه به عدالت زیست محیطی است، چرا که به برقراری راه های تعامل با محیط طبیعی کمک می کند. اما با این حال عدالت زیست محیطی هم چالش های قابل توجهی را با کشاورزی ارگانیک دارد. در این مطالعه به بررسی جایگاه عدالت زیست محیطی در چالش های جهانی کشاورزی ارگانیک با نگاه اخلاقی و عملی و نیز چگونگی همگرایی و مصالحه بین عدالت زیست محیطی و فعالیت های ارگانیک توجه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 190 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    39-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    681
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

زمینه: توفیق در اثربخشی سازمان های دولتی پیوند عمیقی با مراعات اخلاقیات توسط منابع انسانی دارد. با توجه به نقش ویژه عامل انسانی در اخلاق مداری و نیز وابستگی پدیده رشد اخلاقی به شناخت وضع موجود و برنامه ریزی بر اساس آن، پژوهش حاضر به بررسی وضعیت رعایت بعد انسانی اخلاق حرفه ای در نظام قضایی می پردازد. روش تحقیق توصیفی پیمایشی به صورت آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و سازمانی و در بخش کمی مراجعان دادگستری مرکز استان کرمانشاه می باشد. شیوه نمونه گیری در بخش کیفی به صورت نظری از طریق روش گلوله برفی با همکاری 23 نفر و در بخش کمی به نحو تصادفی ساده براساس فرمول حجم نمونه کوکران با مشارکت 400 نفر از مراجعان انجام شده است. ابزار اکتساب داده ها و اطلاعات در بخش کیفی سندکاوی و مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل داده ها و اطلاعات در بخش کیفی، تفسیری و در بخش کمی با استفاده از آزمون تی، فریدمن و. . . انجام و یک مدل اکتشافی از طریق روش معادلات ساختاری به متغیر ها برازش داده شده است. بررسی مولفه های احصایی بعد انسانی که عبارتند از؛ وجدان کاری، مسئولیت پذیری، صداقت و. . .، بیانگر رعایت بیش از حد متوسط جملگی آنها بوده اما تفاوت معناداری میان مولفه ها از لحاظ میزان مراعات وجود دارد. بدین معنا که مولفه آراستگی بیشترین و مولفه انعطاف پذیری کمترین رتبه را از لحاظ میزان مراعات دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 681

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    52-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    525
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

زمینه: امروزه اخلاق حرفه ای و سرمایه اجتماعی نقش بسیار مهمی را در سازمان ها ایفا می کنند. هدف پژوهش حاضر تحلیل کانونی رابطه بین مولفه های اخلاق حرفه ای و ابعاد سرمایه اجتماعی در بین دبیران مقطع اول متوسطه شهرستان نقده بود. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، از نوع همبستگی بنیادی یا کانونی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران مقطع اول متوسطه شهرستان نقده بودند. حجم جامعه آماری 235 نفر است که تعداد 90 نفر آنها از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای و سرمایه اجتماعی جمع آوری و به وسیله نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون های آماری ماتریس همبستگی پیرسون و تحلیل همبستگی کانونی فرضیه پژوهشی تجزیه وتحلیل شد. رابطه متغیر کانونی اخلاق حرفه ای با متغیر کانونی سرمایه اجتماعی 73/0 می باشد. شاخص لامبدای ویکلز برای این ارتباط 24/0 به دست آمد که آماره F مربوط به آن نیز 24/14 می باشد که در سطح 01/0 معنی دار است. بنابراین این دو مجموعه ارتباط معنی داری با یکدیگر دارند. هم چنین 48/0 واریانس بین ابعاد سرمایه اجتماعی با مولفه های اخلاق حرفه ای تبیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    61-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    409
چکیده: 

زمینه: براین اساس که دانشجویان حسابداری در آینده به عنوان حسابدار و مدیر که ضروریات شغلی یک جامعه پیشرفته محسوب می شوند، مشغول به کار می گردند، لذا درک و شناخت ارزش های اخلاقی دانشجویان حسابداری، *حائز اهمیت می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه میان منفعت طلبی شخصی و نگرانی برای دیگران با عدم صداقت علمی دانشجویان حسابداری است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان حسابداری استان فارس (دانشگاه آزاد شیراز و مرودشت، دانشگاه پیام نور کازرون و نورآباد) بودند که از بین آنها 311 نفر به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد بود و داده ها با استفاده از ضریب همبستگی جزئی مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد، بین نگرانی برای دیگران با عدم صداقت علمی در بین دانشجویان حسابداری رابطه منفی و معناداری وجود دارد. مقدار همبستگی جزئی بین دو متغیر برابر با 14/0-به دست آمده است. همچنین، بین منفعت طلبی شخصی با عدم صداقت علمی در بین دانشجویان حسابداری رابطه معناداری وجود دارد. مقدار همبستگی بین دو متغیر برابر با 74/0 به دست آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 409 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرادی مرتضی | مهری یوسف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    595
  • دانلود: 

    253
چکیده: 

زمینه: یک از موضوعات مهم در سازمان های امروزی، اخلاق کاری است که کارکردهای مختلفی در سازمان دارد. هدف این مقاله، تبیین رابطه بین اخلاق کاری اسلامی، فرسودگی شغلی و تسهیم دانش است که در این میان به نقش متغیر میانجی رفتار شهروندی سازمانی نیز اشاره خواهد شد. پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران بودند که تعداد آنها 560 نفر است. نمونه آماری تحقیق با استفاده از جدول مورگان، 225 نفر به روش طبقه ای نسبی انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه 46 سوالی استفاده شد که مشتمل بر چهار بخش اخلاق کاری اسلامی، فرسودگی شغلی، رفتار شهروندی سازمانی و تسهیم دانش بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی، از آمار استنباطی و مدل تحلیل مسیر در قالب نرم افزار آموس استفاده شد. براساس خروجی نرم افزار و اعداد معناداری، یافته ها نشان داد بین متغیرهای اخلاق کاری اسلامی با فرسودگی شغلی، تسهیم دانش و رفتار شهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین رفتار شهروندی سازمانی با فرسودگی شغلی و تسهیم دانش رابطه معناداری وجود دارد. همچنین رابطه بین فرسودگی شغلی و تسهیم دانش تایید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 253 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    424
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

زمینه: درشرایط پویا و رقابتی امروز بقا و موفقیت سازمان ها به ظرفیت و میزان انطباق پذیری آنها بستگی دارد. انطباق پذیری سازمان ها با عوامل درون و برون سازمانی متعددی مرتبط می باشد. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط مجموعه رهبری اخلاقی با مجموعه ظرفیت انطباق پذیری سازمانی انجام شد. روش پژوهش همبستگی از نوع کانونی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های شهید چمران، علوم پزشکی و پیام نور اهواز در سال 1394 بود، که تعداد313 نفر از آنها به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های استاندارد ظرفیت انطباق پذیری و رهبری اخلاقی جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از روش همبستگی کانونی (بنیادی) استفاده شد. نتایج تحلیل کانونی نشان داد که تمامی مولفه های رهبری اخلاقی قادر به پیش بینی ظرفیت انطباق پذیری سازمانی هستند و رهبری اخلاقی 42 درصد از تغییرات انطباق پذیری سازمانی را تبیین می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    89-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    607
  • دانلود: 

    316
چکیده: 

رفتار اخلاقی در سازمان، انعکاس ارزش های افراد بوده و از آن به عنوان رویکردی اساسی برای حذف ناهنجاری های اخلاقی سازمان یاد می شود، بر این اساس پژوهش حاضر، به بررسی و تحلیل متغیرهای سازمانی مرتبط بر رعایت رفتار اخلاقی در بین کارکنان پرداخته است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی، و از منظر گردآوری اطلاعات و داده ها از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری مطالعه، 5000 نفر از کارکنان شهرداری شیراز بوده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 356 نفر تعیین گردیدکه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، تلفیقی از چهار پرسشنامه بسته و استاندارد است. امتیازدهی پرسشنامه به صورت لیکرت 5 گزینه ای بود. داده ها با بهره گیری از روش تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که از بین متغیرهای تحقیق به ترتیب متغیرهای عزت نفس سازمانی، عدالت سازمانی و سه مولفه معنویت در محیط کار یعنی کار معنادار، همسویی با ارزش های سازمانی و احساس همبستگی بیشترین اثر را بر رعایت رفتار اخلاقی داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 607

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 316 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    99-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    835
  • دانلود: 

    564
چکیده: 

زمینه: وجود اخلاق در معلمان بستر رشد و تعالی آموزش وپرورش است. هدف این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی با سلامت روان معلمان می باشد. روش تحقیق توصیفی? همبستگی است. جامعه آماری شامل7241 نفر از معلمان مدارس دولتی متوسطه دخترانه شهر تهران بوده که از این تعداد 547 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی، با استفاده از پرسشنامه های استاندارد هوش اخلاقی و سلامت روان مورد مطالعه قرار گرفتند. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب (89/0، 80/0) محاسبه شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها آزمون شاپیرو-ویلک، آزمون فریدمن، و مدل سازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار SPSS و Smart PLS انجام پذیرفت. بین هوش اخلاقی و سلامت روان معلمان در سطح 01/0 r = رابطه معنادار وجود دارد. به این معنی که معلمان با هوش اخلاقی بالا از سلامت روان بهتری برخوردارند. از بین مولفه های هوش اخلاقی درستکاری بیشترین رابطه را با سلامت روان دارد. براساس آزمون فریدمن، بخشش با میانگین رتبه (14/4)، بالاترین و دلسوزی با میانگین رتبه (05/2) دارای کمترین امتیاز است. و مدل از برازندگی قابل قبول برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 835

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 564 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    108-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    491
  • دانلود: 

    224
چکیده: 

زمینه: سرمایه فکری یک محرک کلیدی در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی در اقتصاد دانش بنیان است. توجه به سرمایه های فکری دانشگاه برای ایجاد آموزش اثربخش و تسهیم دانش و کسب مزیت رقابتی ضرورتی غیرقابل اغماض است. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سرمایه فکری بر اخلاق حرفه ای، تسهیم دانش و آموزش اثربخش اساتید انجام شده است. پژوهش حاضر توصیفی و مبتنی بر مدل یابی علی (مدل یابی معادلات ساختاری) می باشد. حجم جامعه آماری 171 نفر از اساتید دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود. که 125 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سرمایه فکری، اخلاق حرفه ای، تسهیم دانش و آموزش اثربخش استفاده شد. به منظور ارزیابی روابط بین متغیرهای مکنون و اندازه گیری شده در الگوی مفهومی، از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ضریب مسیر مستقیم سرمایه فکری بر اخلاق حرفه ای با مقدار ضریب 42/0 معنی دار دیده می شود. همچنین ضریب مسیر مستقیم سرمایه فکری بر تسهیم دانش و آموزش اثربخش به ترتیب با مقدار ضریب 54/0 و 45/0 معنی دار دیده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 224 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    119-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    397
  • دانلود: 

    123
چکیده: 

زمینه: کلاهبرداری ها خسارات بزرگی به اقتصاد جهانی وارد می کنند و یکی از ابزارهای اصلی برای مهار آنها افشا کردن رفتارهای غیراخلاقی و غیرقانونی است. اهداف پژوهش تجزیه و تحلیل افشاگری، با توجه به نفوذ هزینه ها و منافع ذاتی و رابطه فرد با سازمان، شغل، جامعه خود می باشد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حسابداران شیراز در بخش های عمومی می باشد. که از میان آنها 384 نفر به روش تصادفی ساده، به عنوان نمونه تحقیق، انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این بررسی پرسشنامه بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج بررسی نشان داد که ارتباط منفی و معنی داری بین هزینه و محکوم کردن جرم وجود دارد. همچنین ارتباط مثبت و معنی داری بین رابطه فرد با سازمان و محکوم کردن جرم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 123 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شول عباس | حکیمی ایمان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    129-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    796
  • دانلود: 

    511
چکیده: 

زمینه: رهبری اخلاق مدار و ارزش های اخلاقی می توانند به عنوان پیشایندهای بازدارنده برای استرس شغلی کارکنان عمل کنند. ارزش های اخلاقی به شدت به نظام مدیریت عالی در سازمان ها بستگی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی رضایت ذاتی از شغل و مشتری مداری در رابطه بین رهبری اخلاقی و استرس شغلی بود. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 448 نفر کارکنان فروش واحدهای صنعتی فعال در زمینه صنایع غذایی در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد که با شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 230 نفر به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. برای عملیاتی کردن متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد که روایی آنها با استناد به دیدگاه صاحب نظران و پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که رهبری اخلاقی و معنویت در کار رابطه منفی و معنی داری دارند. همچنین یافته ها حاکی از آن است که رضایت ذاتی از شغل و مشتری مداری می تواند نقش میانجی را در ارتباط بین رهبری اخلاقی و کاهش استرس شغلی ایفا نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 796

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 511 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    140-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    405
چکیده: 

زمینه: تقلب تحصیلی از مشکلات رایج و روزافزون نظام های آموزشی است و آسیب های جبران ناپذیری به جامعه علمی وارد می سازد. هدف پژوهش حاضر شناسایی دلایل نادیده گرفتن اخلاق دانشگاهی و ارتکاب به تقلب تحصیلی دانشجویان و طبقه بندی پاسخ های آنها بر پایه راهبردهای خنثی سازی است. پژوهش با روش کیفی پدیدار شناسی انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه بیرجند شامل 11225 نفر می باشند. 20 نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند با روش نمونه گیری هدف مند در دسترس انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و با شیوه کدگذاری کوربین و استراس تجزیه و تحلیل شدند. 893 کد شناسایی شده در مصاحبه ها در هفت مقوله اصلی «دانشجو، هنجار های اجتماعی، استاد، نقش دانشگاه، ماهیت درس و رشته، ماهیت تکلیف و مقطع تحصیلی» دسته بندی شدند. دانشجویان نخست نقش خود در ارتکاب به تقلب را اظهار داشته اند، سپس به ترتیب راهبردهای خنثی سازی «سرزنش سرزنش کنندگان، انکار مسئولیت، انکار آسیب دیده، توسل به وفاداری های برتر، و انکار آسیب» را به کار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 405 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    149-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    584
  • دانلود: 

    171
چکیده: 

زمینه: تعهد سازمانی از جمله نگرش های سازمانی است که همواره مورد توجه محققان قرار گرفته است. عوامل مختلفی در ایجاد آن تاثیرگذار هستند. هدف از این پژوهش تحلیل نقش میانجی اخلاق کاری در رابطه بین رهبری معنوی و تعهد سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان اردبیل بود (201 نفر) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 152 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد رهبری معنوی، تعهد سازمانی و اخلاق کاری استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفته و پایایی آنها به ترتیب 81/0، 84/0 و 91/0 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها میانگین، انحراف استاندارد، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ارتباط رهبری معنوی با اخلاق کاری و تعهد سازمانی معنی دار بوده و به ترتیب با بتای 36/. و 38/0 اثر مستقیم دارد، همچنین ارتباط اخلاق کاری با تعهد سازمانی معنی دار بوده و با بتای 25/0 اثر مستقیم دارد. نقش واسطه ای اخلاق کاری در رابطه بین رهبری معنوی و تعهد سازمانی کارکنان نیز با بتای 09/0 معنی دار بود. نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که رهبری معنوی و اخلاق کاری از متغیرهای مهم و مرتبط با تعهد سازمانی در کارکنان هستند و اعمال سبک رهبری معنوی با توجه به مدل به دست آمده برای ارتقای تعهد سازمانی پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 171 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    159-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    800
  • دانلود: 

    432
چکیده: 

زمینه: پژوهش ها نشان می دهد سازمان هایی که تاکید بیشتری بر اخلاق حرفه ای دارند نسبت به دیگر سازمان ها، سالم تر و موفق ترند و عملکرد بهتری دارند. با درک این مسئله، پژوهش حاضر با هدف رابطه متغیرهای سازمانی با اخلاق حرفه ای با تاکید بر نقش میانجی اعتماد سازمانی انجام شده است. روش پژوهش از لحاظ هدف، کابردی و از لحاظ گردآوی داده ها، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش استان البرز به تعداد 765 بوده که تعداد 256 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و از طریق فرمول نمونه گیری کوکران، انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها، از پنج پرسشنامه استاندارد استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. رابطه عدالت سازمانی، رهبری مشارکتی، اعتماد سازمانی و رهبری تحول آفرین با اخلاق حرفه ای مثبت و معنادار بود. اعتماد سازمانی در رابطه بین رهبری تحول آفرین و مدیریت مشارکتی با اخلاق حرفه ای نقش میانجی دارد اما در رابطه بین عدالت سازمانی با اخلاق حرفه ای نقش میانجی ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 432 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علیزاده زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    167-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3712
  • دانلود: 

    3363
چکیده: 

زمینه: سازمان های آموزشی برای اثربخش بودن رسالت خود، نیازمند بهبود رفتار اخلاقی کارکنان می باشند. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش اخلاقی و هوش هیجانی با رفتار اخلاقی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به تعداد 140 نفر می باشد که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد هوش اخلاقی، پرسشنامه هوش هیجانی و پرسشنامه رفتار اخلاقی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان دادند که بین مولفه های هوش اخلاقی (416/0) و هوش هیجانی (401/0) با رفتار اخلاقی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ارتباط معنی دار و مستقیمی وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیونی نیز نشان داندد که هوش اخلاقی و هوش هیجانی توانسته اند حدود 321/0 درصد از واریانس رفتار اخلاقی را پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3712

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3363 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    175-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    455
  • دانلود: 

    188
چکیده: 

زمینه: صنعت مرغداری یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شود، که تامین کننده سهم مهمی از نیازهای غذایی جامعه است. از این رو هدف اصلی این مقاله شناخت چالش های اخلاقی موجود در مرغداری ها، شناسایی دلایل چالش های اخلاقی شناخته شده و در نهایت تدوین راهبردهای اخلاقی-مدیریتی جهت تحول کیفی در صنعت مرغداری می باشد. با توجه به ماهیت پژوهش، روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل همه مرغداران فعال در سطح شهرستان شیراز است که با استفاده از جدول مورگان تعداد 162 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه گردآوری گردید و در نهایت تعداد 170 پرسشنامه تکمیل شد. ابتدا با انجام تحلیل عاملی چالش های اخلاقی در صنعت مرغداری شناسایی گردید و سپس با استفاده از شیوه تحلیل محتوا دلایل رفتارهای غیر اخلاقی شناخته شد و در پایان با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، فراوانی، درصد و درصد معتبر) دیگر فرضیات تحقیق به آزمون گذاشته شد. نتایج در نهایت به تایید 3 چالش اخلاقی در صنعت مرغداری انجامید و از سویی راهبردهای موثر بر رفع چالش های اخلاقی در مرغداری ها به این ترتیب اولویت بندی شد: تعهد، همدلی، اقتدار، قانون، دانش، نیاز، الگوسازی، تشویق، اقتصادی، مشاوره، فشار اجتماعی و تعلق اجتماعی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    188-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    409
چکیده: 

زمینه: هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت امنیت اطلاعات و اخلاق کاری در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است. پژوهش پیش رو از نوع «توصیفی-همبستگی» است. جامعه آماری در این پژوهش 118 نفر از کارشناسان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد هستند که به کمک فرمول کوکران تعداد 90 نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد. و در نهایت داده های تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس نتایج پژوهش یکپارچگی با تمامی ابعاد اخلاق کار و محرمانگی با ابعاد پشتکار و جدیت در کار، روابط انسانی در محل کار و روح جمعی و مشارکت در کار رابطه مثبت و معنادار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 409 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button