با توجه به نقش انکارناپذیر آموزش در توسعه ی جوامع، شناسایی شیوه های آموزش مقوله ای ارزشمند است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی شیوه های آموزش کارآفرینی در حیطه ی عاطفی یادگیری با رویکرد «آموزش از طریق تفریحات سالم» صورت گرفته است. حیطه ی عاطفی یادگیری در دسته بندی سطوح یادگیری بلوم (1956) در کنار حیطه های یادگیری شناختی و روان-حرکتی مطرح می شود. در این پژوهش که از نظر روش، کیفی است، با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته، تجربیات بیان شده ی 13 نفر از خبرگان حوزه ی آموزش و کارآفرینی مستند شده و برای تحلیل روایت ها از روش کدگذاری و مقوله سازی استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که اعضای نمونه ی آماری تحقیق از چهار شیوه ی آموزش کارآفرینی مطابق با رویکرد آموزش از طریق تفریحات سالم استفاده می کنند که در حیطه ی عاطفی یادگیری دانش آموزان است. شیوه های آموزش شناسایی شده شامل «سخنران میهمان»، «کارگاه آموزشی»، «ایفای نقش» و «بازدید علمی» است. شناخت مناسب این شیوه ها هم به مدرسان کارآفرینی و هم به سیاست گذاران آموزشی در تدوین برنامه ها و طرح درس های کارآفرینی کمک می کند.