Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    296
چکیده: 

از آنجا که بسیاری از کسب وکارها به دلایل مختلف درونی و محیطی با اُفول مواجه می شوند، مبحث استراتژی های بازگشت در ادبیات کسب وکار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استراتژی های بازگشت، آن دسته از استراتژی هایی هستند که سازمان را برای مواجهه با شرایط اُفول و خروج از آن آماده می سازند. در این مقاله هدف، شناسایی استراتژی های بازگشت در کسب وکارهای کوچک و متوسط فناورانه است. شیوه انجام پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری داده ها، کیفی با رویکرد موردپژوهی چندگانه است. جامعه آماری نیز متشکل از کسب وکارهای کوچک و متوسط تثبیت شده فناورانه در شهرستان تهران است. داده های موردنیاز با استفاده از ابزار مصاحبه عمیق واقعه محور با مدیران 7 کسب وکار کوچک و متوسط فناورانه که دچار اُفول شده اند، جمع آوری و تحلیل شده است. نتایج تحلیل داده های کیفی نشان می دهد، استراتژی های بازگشت در دو دسته کلی محتوامحور و فرایندمحور و در پنج طبقه محوری مستحکم سازی دارایی و هزینه، تمرکز بر فعالیت های کلیدی، رشد و بازیابی، تغییر ساختار سازمانی و تغییر فرهنگ و رهبری دسته بندی می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 296 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1392
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

تأمین مالی جمعی روشی نوین برای کارآفرینان به منظور تأمین مالی، تحقق و پیشبرد ایده ها و پروژه های کارآفرینانه آن ها است و امکان جمع آوری منابع مالی از عموم را برای آن ها فراهم می سازد. در پژوهش حاضر سعی بر آن است تا با تمرکز بر جویندگان سرمایه، عوامل پیش برنده استفاده از تأمین مالی جمعی توسط کارآفرینان در صنعت گردشگری شناسایی شوند. این پژوهش، کیفی و از نوع تجزیه و تحلیل تم است. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 22 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت های خدمات گردشگری/مسافرتی شهر تهران و کارشناسان بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی که در زمینه تأمین مالی دانش و تجربه داشتند، با به کارگیری تکنیک گلوله برفی گردآوری شد و با استفاده از کُدگذاری باز و محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده، عوامل پیش برنده استفاده از تأمین مالی جمعی از دیدگاه جویندگان سرمایه را می توان در قالب شش محور مجزا طبقه بندی نمود که عبارتند از: عوامل مرتبط با جویندگان سرمایه، عوامل مرتبط با تأمین کنندگان سرمایه، عوامل مرتبط با پلتفرم، عوامل مرتبط با پروژه و ایده، عوامل مرتبط با روش تأمین مالی جمعی و عوامل مرتبط با محیط و زمینه. هر یک از این محورها خود شامل مقولات و زیرمقولاتی هستند که در این پژوهش به آن ها پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    126
  • دانلود: 

    436
چکیده: 

این پژوهش با هدف مدل سازی یکپارچه عوامل مؤثر بر شکست و پیامدهای آن بر کارآفرینان صورت گرفته است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، توصیفی–, همبستگی است. همچنین براساس اطلاعات گردآوری شده از استارت آپ های دانشگاهی مستقر در تهران، میزان تأثیر دلایل شکست و پیامدهای آن را می سنجد. از این رو، نظرات 257 نفر از کارآفرینان دانشگاهی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، در قالب پرسش نامه محقق ساخته گردآوری شد. با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری نیز، عمق تأثیرگذاری هر یک از عوامل در شکست و پیامدهای آن استخراج شد. به طور خلاصه بر اساس نتایج به دست آمده، ضعف در تیم استارت آپی به عنوان مهم ترین عامل شکست کارآفرینی شناسایی شد، و پس از آن به ترتیب استراتژی های اشتباه، بازاریابی نادرست، دشواری صنعت، محصول ضعیف و عوامل مالی در رتبه های بعدی اهمیت قرار گرفتند. در میان پیامدهای شکست نیز بیشترین هزینه تحمیل شده بر کارآفرین، هزینه های روانی و سپس اجتماعی و مالی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 126

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 436 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    650
  • دانلود: 

    277
چکیده: 

این پژوهش با هدف تأثیر مهارت های اکتشافی تیم مؤسس بر پیشرفت فرآیند ایجاد کسب وکار نوپا صورت گرفته است. روش پژوهش بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ رویکرد کّمی است. روش جمع آوری داده ها همبستگی و با استفاده از ابزار پرسش نامه محقق ساخته انجام شده که در اختیار 210 نفر در 101 تیم مؤسس در شرکت های فناور مستقر در پارک های علم و فناوری شهر تهران قرار گرفت. روش تحلیل رگرسیون سلسه مراتبی نیز با استفاده از نرم افزارSPSS25 صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد که مهارت های پرسش گری و مشاهده گری تیم مؤسس، بر پیشرفت فرآیند ایجاد کسب وکار تأثیرگذار است. بررسی تأثیر تعدیل گر درجه تازگی ایده نیز نشان می دهد که مشاهده گری، به ویژه زمانی که نوآوری ایده پائین است، پیشرفت فرآیند ایجاد کسب وکار را تقویت می کند. این نتایج بینش های ارزشمندی در جهت فهم رشد فرآیند ایجاد کسب وکار برای محققان و کارآفرینان ارائه می دهد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 277 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    82-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    71
  • دانلود: 

    409
چکیده: 

این پژوهش به بررسی تأثیر دانش پیشین بر موفقیت کارآفرینانه با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه در میان کسب وکارهای حوزه فست فود در شهر اصفهان می پردازد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 1366 مالک واحدهای فروش فست فود در شهر اصفهان است. نمونه ی مورد بررسی با استفاده از جدول مورگان 297 کسب وکار است که به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه استاندارد بوده که پایایی و روایی آن بررسی و تأیید شده است. به هر کسب وکار فست فود یک پرسش نامه داده شد که توسط مالک آن تکمیل گردید برای بررسی فرضیه های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار3 Smart PLS استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که دانش پیشین و تمامی ابعاد آن (دانش پیشین بازار، دانش پیشین فناوری، دانش پیشین پیرامون مشکلات مشتری، دانش پیشین نحوه خدمت به بازار)، بر موفقیت کارآفرینانه با سطح اطمینان 95/0 تأثیر مثبت و معنادار دارند. هم چنین نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه در تأثیرگذاری دانش پیشین بر موفقیت کارآفرینانه با ضریب تأثیر 53/0 موردتأیید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 71

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 409 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    101-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1585
  • دانلود: 

    577
چکیده: 

با توصیف کارآفرین به عنوان خالق کسب وکار جدید، مطالعات این حوزه بر رفتار کارآفرین یا همان «سازماندهی سازمان جدید» متمرکز می شوند. مطالعات بسیاری در این حوزه به فرآیند کارآفرینی پرداخته و تنها چند مطالعه معدود به پیش سازمان به عنوان آنچه در ابتدای مسیر خلق کسب وکار جدید توسط کارآفرینان ساخته می شود، اشاره کرده اند. این مطالعات با تأکید بر اینکه پیش سازمان ها هنوز ویژگی های یک سازمان را ندارند، آن ها را چیزی بیشتر از یک الگوی تصادفی نمی دانند. روش پژوهش حاضر برحسب هدف، کاربردی است. همچنین با استفاده از رویکرد آمیخته – اکتشافی، در جامعه کسب وکارهای اینترنتی استان تهران اجرا شده است. بخش کیفی با استفاده از روش های دلفی (با حضور 5 نفر از خبرگان)، مدیریت تعاملی و مدل سازی ساختاری-تفسیری، با هدف استخراج روابط میان فعالیت ها از دید خبرگان انجام شد. در بخش کمّی با هدف تأیید روابط استخراج شده در بخش کیفی، براساس نمونه ای با حجم 124 مورد و با استفاده از تحلیل مسیر، 10 فعالیت کلیدی تشکیل دهنده پیش سازمان و روابط میان آن ها شناسایی شد. این فعالیت ها عبارتند از: ایجاد تیم، تأمین پول هوشمند، راه اندازی فروش، تخصصی سازی، یادگیری تأملی، شناسایی نیازهای بازار، تنظیم ارزش پیشنهادی، ایجاد هویت مشترک، تسهیم منافع احتمالی و توسعه ساختار سازمانی؛ فعالیت هایی که انتظار می رود کارآفرینان برای سازماندهی کسب وکار جدید انجام دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1585

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 577 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    121-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1269
  • دانلود: 

    754
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک در صنعت ساختمان با رویکرد آمیخته اکتشافی در شرکت های ساختمانی شمال کشور (استان های گلستان، مازندران و گیلان) است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی-توسعه ای، از نظر ماهیت، اکتشافی و از نظر روش گردآوری داده ها، آمیخته-اکتشافی است. در بخش کیفی پژوهش، تیم مشارکت کننده شامل خبرگان دانشگاهی و مدیران شرکت های ساختمانی، به شیوه غیرتصافی (هدفمند) و روش گلوله برفی به تعداد 30 نفر انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمّی شامل 252 شرکت ساختمانی شمال کشور با رتبه های 4 و 5 و 180 حجم نمونه به به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برآورد شد. در بخش کیفی، اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار Nvivo نسخه8 تحلیل و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین شد. در آزمون مدل، ابتدا فرضیه های پژوهش تدوین شده و سپس با روش تحلیل مسیر و استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه25 و Smart-PLS نسخه2/3 صورت مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج مرحله کمّی نشان داد، شرایط علّی اثرگذار بر بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک شامل قابلیت ارتباطی، قابلیت سازمانی، استراتژی سازمان، حمایت مدیریت و سازمان و سیستم های سازمانی است. شرایط مداخله گر شامل رابطه مداری، قابلیت محیطی و حاکمیت شرکتی، و شرایط زمینه ای نیز شامل تفکر سیستمی، به کارگیری فناوری و فرهنگ سازمانی است. همچنین راهبردهای ارائه شده شامل مدیریت سرمایه فکری، هم راستایی استراتژیک و دانش افزایی برای بهبود عملکرد راهبردی، تاکتیکی و کارایی شرکت به عنوان پیامدهای بازاریابی کارآفرینانه استراتژیک شناخته می شود

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1269

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 754 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    141-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    1016
چکیده: 

نقش کلیدی کارآفرینی و کسب وکارهای فناورانه نوپا در روند رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشورها روشن است. به عنوان یک قاعده کلی، شکل گیری و عملکرد مناسب چنین کسب وکارهایی در گرو عملکرد مطلوب مقوله ای با عنوان اکوسیستم کارآفرینی معرفی می شود. ازاین رو، توجه به عوامل موجود در این اکوسیستم و تأثیرگذاری آن ها بر کسب وکارهای فناورانه نوپا، ضروری و هم سو با معانی افزایش توسعه اقتصادی و صنعتی و ایجاد مشاغل گوناگون در جوامع است. روش پژوهش حاضر برحسب هدف، بنیادی و برحسب روش گردآوری اطلاعات، فراترکیب است. همچنین جامعه آماری، مطالعات مرتبط با موضوع پژوهش در مجلات Scopus و Web of Science بوده و ابزار گردآوری اطلاعات، مطالعات داده های ثانویه کتابخانه ای است. در فرآیند این تحقیق، ابتدا با استفاده از روش فراترکیب، ابعاد و مؤلفه های محتمل اکوسیستم یادشده شناسایی شد. سپس با بهره گیری از نظر خبرگان، نتایج حاصل از این روش مورد تحلیل و راستی آزمایی قرار گرفت. بر این اساس 12 مؤلفه سیاست گذاران، مؤسسه های آموزش عالی و دانشگاه ها، حمایت گران، بازارها، عوامل سازمانی، انکوباتورها، شتاب دهندگان، سرمایه گذاران، نهادها، بازیگران و ذی نفعان، فرهنگ و اجتماع، و عوامل فردی با در برداشتن 36 مفهوم در 3 بُعد خرد، میانی و کلان نتیجه گیری شده است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1016 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button