Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

POLICE HUMAN DEVELOPMENT

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1694
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سروش علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    11-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1719
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تاکنون میلیاردها دلار برای نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع بنگاه، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت پروژه سازمان هزینه شده است. هرچند که این نرم افزارها می توانند کارایی و اثربخشی سازمان را بهبود بخشند، حجم عظیمی از داده ها را نیز ایجاد کرده اند. از طرف دیگر، موضوعاتی همچون دست یابی به داده ها و استفاده از اینترنت و اینترانت ها، به پایه های مدیریت جدید برای پشتیبانی تصمیم تبدیل شده است. ایجاد نظام های اطلاعاتی برای مدیران می تواند مستقیما به آن ها در انجام دادن بهتر مهم ترین کارشان، یعنی تصمیم گیری، کمک کند. استفاده از ابزارهای متفاوت برای پشتیبانی تصمیم به طبیعت مساله بستگی دارد. هوشمندی کسب و کار نیز حوزه نسبتا جدیدی است که ابتدا فروشندگان کسب و کار و فناوری اطلاعات آن را هدایت کرده اند؛ به طوری که بیش تر ادبیات هوشمندی کسب و کار از درون صنعت استخراج شده است و تحقیقات دانشگاهی نه چندان زیادی در این حوزه انجام یافته است. در این مقاله به تجزیه و تحلیل ادبیات هوشمندی کسب و کار به مثابه نظام پشتیبانی تصمیم داده محور می پردازیم و به منظور مشخص شدن چارچوب آن، یک طبقه بندی مفهومی برای ابزارها، فناوری ها و اصطلاحات مرتبط، مبتنی بر تعاریف و مقالات موجود ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

یاراحمدی محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    31-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1525
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق به بررسی رابطه بین عملکرد بالای منابع انسانی و کارآفرینی سازمانی می پردازد. به این منظور پرسش نامه ای طراحی شد که شامل دو بخش است؛ یک بخش مربوط به عملکرد بالای منابع انسانی و بخش دیگر آن مربوط به کارآفرینی سازمانی است. ابعاد عملکرد بالای منابع انسانی عبارت است از: گزینش سخت گیرانه، آموزش گسترده، نقل و انتقال پذیری داخلی، امنیت استخدامی، شرح شغل شفاف، ارزیابی نتیجه محور، پاداش برانگیزاننده و مشارکت. ابعاد کارآفرینی سازمانی عبارت است از: نوآوری، مخاطره جویی، و بازآفرینی راهبردی. جامعه آماری تحقیق، مدیران سازمان های کوچک و متوسط می باشد. در خطای 5 درصد، نمونه ای 33 تایی مورد بررسی قرار گرفت که برای دست یابی به این تعداد نمونه، 45 پرسش نامه توزیع شد. نتایج آزمون فرض وجود رابطه معنادار میان برخی از ابعاد عملکرد بالای منابع انسانی (گزینش سخت گیرانه، آموزش گسترده، پاداش برانگیزاننده و مشارکت) و کارآفرینی سازمانی را تایید کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    45-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1035
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

سال هاست که هوش یکی از مسائل مبحث برانگیز در روان شناسی بوده است و به دلیل ابهام و پیچیدگی، مطالعات گسترده ای را در قرن اخیر به خود اختصاص داده است. بسیاری از تحقیقات در این رشته بر تعریف هوش و دسته ای دیگر بر سنجش و اندازه گیری آن در سطح فردی متمرکز بوده است. از آغاز این قرن، چالش هایی مانند جهانی شدن، نیاز روزافزون برای یادگیری بلندمدت و تغییرات سریع و شدید در فناوری های اطلاعات و ارتباطات باعث به وجود آمدن محیطی پیچیده و متغیر برای سازمان ها و کسب و کار شده است. این امر موجب شده تا «هوش»، خارج از رشته روان شناسی شناختی و فردی، در زمینه های دیگری از جمله ادبیات توسعه سازمان و مدیریت توجه زیادی را به خود جلب کند و مفهوم هوش سازمانی شکل گیرد. با ظهور این مفهوم، تحقیقات بسیاری در جهت تبیین و عملیاتی کردن آن متمرکز شده و این پدیده را از دیدگاه های معرفت شناختی گوناگون بررسی کرده است. هر دیدگاه به روش های متفاوت، به این پدیده پیچیده اشاره دارد و هر کدام بخشی از توانایی های آن را آشکار کرده اند. در این مقاله سعی شده است، با توجه به تلاقی این دیدگاه ها، دیدگاهی جامع تر از هوش سازمانی ارائه شود. روش تحقیق در این مقاله مرور مقالات گوناگون در زمینه هوش سازمانی، تجزیه و تحلیل هرکدام از دیدگاه های معرفت شناختی درباره این مفهوم -شامل دیدگاه شناختی، رفتاری و اجتماعی/ عاطفی- و ارائه دیدگاهی جامع است. در این مقاله، پس از تشریح هر یک از دیدگاه های ذکر شده، ابعاد هوش سازمانی از هر دیدگاه در قالب شکل نشان داده شده و سپس از پیوند مولفه های این سه دیدگاه، الگویی جامع تر ارائه شده است که همه امکانات ذکر شده در سه دیدگاه را شامل می شود. به علاوه نقش تعاملات متقابل بین ساختار سازمانی و عوامل انسانی در سازمان نیز به عنوان عامل تاثیرگذار بر ارتقای این مفهوم تبیین شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1035

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    61-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2806
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

در عصری که با نام تغییر عجین شده است، آنچه که باعث ادامه حیات و کسب مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ها می گردد، استفاده اثربخش از منابع انسانی است. سال ها این تفکر حاکم بود که وجه تمایز افراد موفق از سایرین، بهره هوشی آن ها است، اما تحولات اخیر در علوم رفتاری و سازمانی توجه همگان را به سوی عامل اصلی تری تحت عنوان «هوش هیجانی» سوق داده است. امروزه هر مدیری که سعی در تحقق اهداف سازمانی خود دارد باید به هوش هیجانی افراد به مثابه سرمایه ای باارزش بنگرد و فرصت پرورش آن را برای منابع انسانی خود فراهم کند. هدف دقیق این مقاله تشریح دقیق مفهوم هوش هیجانی، بررسی ابعاد، اهمیت و کاربرد آن در توسعه توانایی های نیروی انسانی در سازمان هاست. بدین منظور الگو های گوناگون هوش هیجانی تشریح می شود و در جمع بندی مباحث، الگویی برای پرورش هوش هیجانی در سازمان ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2806

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    89-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2488
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

در هزاره سوم مزیت رقابتی سازمان ها در میزان هوش، دانایی، دانش خردمندانه و شایستگی نیروی انسانی آن ها نهفته است. در اقتصاد دانش بنیان عصر کنونی نیز، دارایی های فکری به خصوص سرمایه های انسانی جزء مهم ترین دارایی های سازمانی محسوب می شوند و موفقیت نهفته سازمان ها ریشه در توانایی های فکری آن ها دارد. هر جامعه ای که علاقه مند باشد سهم موثری در هزاره سوم و چالش های جهانی ایفا کند، باید راه را برای افراد علاقه مند به بسط دانایی و رشد ظرفیت هوشی خود بگشاید و اساسا احترام و علاقه به تعالی انسانی را در برنامه ریزی های کلان خود قرار دهد. از نگاهی دیگر بسیاری از صاحب نظران مدیریت معتقدند که مزیت های رقابتی آینده به شکل توانایی سازمان ها در مدیریت دانش و اطلاعات جلوه گر خواهد شد. در تحقق این هدف مدیریت شایستگی یکی از مباحث مهم در حوزه مدیریت دانش و مدیریت این حوزه دانش نیز زیرمجموعه مدیریت منابع انسانی است. بنابراین، به سبب نقشی که این متغیر اثرگذار در موفقیت سازمان ها ایفا می کند، در این مقاله سعی بر آن است تا به شکل نظری مباحث مربوط به مدیریت شایستگی بررسی شود. از آن جا که کشور ما در دوره ای حساس از تحولات اقتصادی، اجتماعی، فناوری و ... قرار گرفته است، این ضرورت بیش از پیش احساس می شود که، برای رویارویی با فرصت ها و کنترل تهدیدهای قرن حاضر، مدیریت مبتنی بر شایستگی به خوبی تعریف و سازوکارهای بهبود آن شناخته شود و با تلاشی مضاعف، موجباتی فراهم شود تا این ناشایسته سالاری در نظام دولتی ما کم رنگ شود؛ چنان که سند چشم انداز بیست ساله، در ترسیم نظام اداری مطلوب کشور، تحقق نظام اداری شایسته سالار و دانش گرا را مورد تاکید قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2488

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اعظمی امیر | سلامی هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    117-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    625
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه توانمندسازی زنان یک ابزار ضروری مدیریتی است که برای هدایت منابع انسانی به منظور افزایش بهره وری استفاده می شود. در این تحقیق تلاش می شود پیامدهای توانمند شدن زنان پلیس در قالب شبکه ای از عوامل متعدد از منظر مزایا، فرصت ها و خطرها بررسی شود. این تحقیق بر آن است، با تکیه بر سه راهبرد کاربردی در زمینه توانمندسازی، بهترین راهبرد موفق در زمینه توانمندسازی را نشان دهد. روش مورد استفاده، یکی از روش های تصمیم گیری چندمعیاره یعنی فرایند تحلیل شبکه ای است. نتایج تحقیق نشان می دهد با توجه به مزایای حاصل از توانمندسازی «آموزش مهارت های حل مساله» نسبت به راهبردهای دیگر توانمندسازی اولویت دارد. در اجرا نیز، راهبرد «افزایش یادگیری جمعی از طریق داستان گویی» با توجه به فرصت های موجود در زمینه توانمندسازی؛ و راهبرد «آموزش مهارت های پشتیبانی» با توجه به خطرهای موجود در زمینه توانمندسازی، اولویت دارد. سایر نتایج نشان می دهد در صورت ترکیب مزایا، فرصت ها و خطرها، راهبرد «آموزش مهارت های حل مساله» نسبت به سایر راهبردها در اولویت قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    139-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1847
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

کسب تعالی عملکرد در تمام حوزه های فعالیت، بن مایه رهبری در سازمان است. رهبری موتور مدیریت عملکرد است. رهبری فرایندی تاثیر گذار در شکل و روش است که به عوامل سازمانی و انسانی حساس است و هدفش بیشینه سازی منافع ذی نفع های درونی و بیرونی سازمان است. در بافت مدیریت عملکرد، رهبری فرایندی تعریف می شود که عملکرد کارکنان و سازمان را در هم سویی دقیق اهداف راهبرد های مدیریت عملکرد با اهداف کسب و کار؛ پرورش رهبری در تمام سطوح سازمان؛ توسعه، تلفیق، اجرا و ارزش یابی شش راهبرد دیگر مدیریت عملکرد به منظور دست یابی به بهترین نتایج سازمانی و انسانی؛ در تمام موقعیت ها و شرایط کسب و کار افزایش می دهد . راهبرد مدیریت عملکرد رهبری بنیان در دو مداخله تجسم می یابد: نخستین راهبرد مدیریت عملکرد رهبری بنیان، ایجاد شایستگی های رهبری است. این هدف با مفهوم سازی و کاربرد پیش ران ها و مداخله های توسعه رهبری ویژه سازمان به دست خواهد آمد. دومین راهبرد مدیریت عملکرد رهبری بنیان، آن است که در آن رهبران، راهبردهای مدیریتی و رفتاری را بپذیرند که به نهادینه سازی راهبردهای مدیریت عملکرد مانند مدیریت عملکرد تیم بنیان، سنجش بنیان، پاداش بنیان، مسیر شغلی بنیان، فرهنگ بنیان، شایستگی بنیان کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0