Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1988
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1988

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 25
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2762
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2762

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1448
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
نویسندگان: 

مقدسی علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    1-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1992
  • دانلود: 

    822
چکیده: 

در این مقاله امکان سنجی پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت تولیدی - صنعتی سهاطب» مورد مطالعه قرار می گیرد. شایان ذکر است که کارآفرینی سازمانی به معنای اجرای فرآیند کارآفرینی در داخل سازمان و استفاده از خصوصیاتی همچون روحیه پشتکار، ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری می باشد.سوال اصلی تحقیق آن است که آیا عوامل و بسترهای اصلی موردنیاز برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در این شرکت وجود دارد؟ این سوال اصلی منشا طرح هفت فرضیه اصلی تحقیق شده است. عمده ترین ابزار در این تحقیق پرسشنامه و روش مورد استفاده تجزیه و تحلیل داده ها، آمار توصیفی و استنباطی بوده است. پایایی ابزار پرسشنامه به تایید رسیده و ضریب آلفای کرونباج برای آن 96/0 محاسبه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که «میزان حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد از افراد خلاق و نوآور» و «دوره های آموزشی برای کارکنان» برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت مورد تحقیق در وضعیت مناسبی قرار دارند؛ ولی «ساختارسازمانی»، «سبک رهبری مدیران ارشد شرکت»، «داشتن رویکرد استراتژیک»، «میزان توجه به کارهای تیمی بین کارکنان» و «بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در پایان مقاله، پیشنهادهایی جهت بهبود عوامل فوق برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1992

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    18-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2774
  • دانلود: 

    1139
چکیده: 

تحقیق حاضر به منظور ارزیابی ارتباط بین ساختار تامین مالی و ترکیب سرمایه گذاری منابع در انواع دارایی های شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام پذیرفته است. فرآیند تامین مالی و ترکیب بهینه ساختار تامین مالی از یک سو و اخذ تصمیم در مورد سرمایه گذاری منابع به دست آمده در بخش های مختلف دارایی ها از سوی دیگر از جمله مسایلی است که در حوزه تصمیم گیری مدیریت حایز اهمیت می باشد. در تحقیق حاضر، به دنبال پاسخگویی به این پرسش می باشیم که آیا تصمیمات سرمایه گذاری اخذ شده در مورد ترکیب دارایی های شرکت های بورسی، متاثر از ساختار تامین مالی آنهاست.در این تحقیق، تبیین روابط بین شاخص های معرف ساختار تامین مالی و تصمیمات سرمایه گذاری اتخاذ شده در مورد ترکیب دارایی ها با استفاده از مدل های رگرسیونی چندگانه و با استفاده از داده های مربوط به 94 شرکت منتخب در بورس اوراق بهادار تهران برای یک دوره زمانی 10 ساله (86-77) صورت پذیرفته است.هر یک از اجزای دارایی ها، در یک مدل تعریف شده و دارای همبستگی مطلق با ساختار تامین مالی که از یک الگوی خاص پیروی نمایند، قابل تبیین نمی باشند. به طوری که مشاهده نمودیم، سرمایه گذاری ها هیچ گونه ارتباط معنی داری با شاخص های ساختار تامین مالی نداشته اند. حال آنکه برخی از اقلام دارایی ها بصورت جداگانه با بعضی از شاخص های معرف ساختار تامین مالی ارتباط معنا دار داشته اند. (وجه نقد با سود انباشته رابطه مستقیم؛ دارایی های جاری با بدهی های جاری و سهام عادی رابطه مستقیم و با بدهی های بلندمدت رابطه معکوس؛ دارایی های ثابت با وام های بانکی و اندوخته ها رابطه مستقیم و با بدهی های جاری رابطه معکوس؛ سایر دارایی ها با بدهی های بلندمدت ارتباط مستقیم) نتایج به دست آمده حاکی از تایید فرضیه اصلی تحقیق مبنی بر وجود ارتباط بین ساختار تامین مالی و تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری منابع در ساختار دارایی ها، در شرایطی دارد که فقط برخی متغیرهای خاص معرف شاخص ساختار تامین مالی شرکت ها باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    30-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5411
  • دانلود: 

    2951
چکیده: 

مدیریت یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیط های جدید، ویژگی های خاصی را می طلبد که عموما مدیران برای پاسخ به آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. امروزه علم، به قدرت و نفوذ هیجان ها در حیات ذهنی انسان پی برده است و در حال کشف و تبیین جایگاه هیجان ها و احساسات در فعالیت ها، رفتارها و حرکات انسانی است. یکی از مهم ترین خصیصه ها که می تواند به مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک کند، هوش هیجانی است.هوش هیجانی دستاوردی تازه در علم روانشناسی است که به تازگی به عرصه مدیریت نیز وارد شده و مشتمل بر درک و شناسایی احساسات و عواطف در اشخاص و استفاده از این ادراک برای اتخاذ تصمیم های مناسب در زندگی روزمره می باشد. این پژوهش به منظور «مطالعه رابطه هوش هیجانی و شیوه تصمیم گیری مدیران در دو دانشگاه دولتی و غیردولتی» انجام شده است. در این پژوهش یک پرسش اصلی و دو پرسش فرعی مورد نظر بوده است. پرسش اصلی به این صورت است که آیا میان هوش هیجانی مدیران با شیوه تصمیم گیری آنها رابطه معناداری وجود دارد. پرسش های فرعی پژوهش بر اساس تقسیم بندی شیوه تصمیم گیری هربرت سایمون به تصمیم گیری برنامه ریزی شده و تصمیم گیری برنامه ریزی نشده می باشد و عبارت اند از: 1. آیا میان هوش هیجانی مدیران با شیوه تصمیم گیری برنامه ریزی شده رابطه معناداری وجود دارد ؟ 2. آیا میان هوش هیجانی مدیران با شیوه تصمیم گیری برنامه ریزی نشده رابطه معناداری وجود دارد ؟ در این راستا از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی گریوز و برادبری استفاده شده، که بر اساس چهار مولفه هوش هیجانی تنظیم شده است و همچنین از پرسشنامه تصمیم گیری استفاده شده، که با راهنمایی استاد راهنما و مشاور تنظیم شده و آلفای کرونباخ آن 74% به دست آمده است. تعداد کل جامعه آماری در این پژوهش 47 نفر است که شامل کلیه مدیران در دانشگاه دولتی علم و صنعت بهشهر و کلیه مدیران در دانشگاه غیردولتی (آزاد اسلامی) قائم شهر می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که در کل، جامعه مدیران از سطح خوب هوش هیجانی برخوردارند. میان هوش هیجانی مدیران با شیوه تصمیم گیری آنها رابطه معناداری وجود دارد و همچنین میان هوش هیجانی مدیران با شیوه تصمیم گیری برنامه ریزی شده و تصمیم گیری برنامه ریزی نشده نیز رابطه معناداری وجود دارد. رابطه بین هوش هیجانی و تصمیم گیری برنامه ریزی شده و تصمیم گیری برنامه ریزی نشده در دانشگاه غیردولتی بیشتر از دانشگاه دولتی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5411

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2951 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    47-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1467
  • دانلود: 

    774
چکیده: 

مقاله حاضر، با هدف بررسی تا ثیرگذاری استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی نزد مشتریان، در بانک پاسارگاد و برخی از شرکت های تابعه با نام تجاری پاسارگاد (شرکت بیمه پاسارگاد، شرکت بازرگانی بین الملل پاسارگاد شرکت خدمات پرداخت الکترونیک پاسارگاد و شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد) در شهر تهران انجام گردیده است. روش تحقیق، روش همبستگی می باشد و برای این منظور از یک نمونه 270 نفری متشکل از مشتریان شرکت های نام برده استفاده شده است. روش نمونه برداری از شرکت ها به صورت تصادفی ساده و ابزار اندازه گیری، پرسشنامه بوده است. مهم ترین نتایج حاصل از تحقیق حاضر این است استفاده از استراتژی توسعه نام تجاری یعنی استفاده از یک نام تجاری که خدمتی را ارایه می نمایددر جهت معرفی خدمات جدید باعث تاثیر بر جایگاه ذهنی آن نام تجاری در ذهن مشتریان می گردد، به گونه ای که اگر بین خدمات ارایه شده توسط شرکت تناسب وجود داشته باشد یعنی نوع و حیطه خدمات ارایه شده در یک رده مشابهی قرار گرفته باشد و همچنین کیفیت درک شده از خدمات ارایه شده نیز برای مشتریان رضایت بخش باشد باعث بهبود جایگاه ذهنی شرکت و آن نام تجاری در بین مشتریان می گردد؛ زیرا مشتریان پس از استفاده از هر یک از خدمات ارایه شده با توجه به میزان رضایت و درکی که از این خدمات پیدا می کنند، نسبت به آن نام تجاری نگرش و برداشتی را به دست آورده که منجر به ایجاد یک تصویر ذهنی نزد آنان می گردد. اگر این تصویر ذهنی مثبت باشد باعث ترغیب مشتری جهت استفاده مجدد از آن خدمت یا خدمات جدید ارایه شده توسط شرکت، و همچنین تشویق دیگران به استفاده از این خدمات می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 774 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    59-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1613
  • دانلود: 

    970
چکیده: 

موضوع تحقیق حاضر مطالعه و بررسی علل مهاجرت نخبگان از مازندران طی سال های 1370 تا 1380 می باشد. پس از سال های فراگیر شدن موج سوم مهاجرت نخبگان از سال 1370 به بعد موضوع توسعه سرمایه انسانی نخبه و پیشگیری از مهاجرت آنها مورد توجه مدیران و تصمیم گیرندگان جامعه قرار گرفت. هدف پژوهش حاضر بررسی و شناسایی انگیزه های مهاجرت نخبگان و ارایه رهیافت های کاربردی در جهت حفظ و کنترل و بازگشت نخبگان می باشد. به منظور تحقق اهداف فوق شش فرضیه تدوین گردید. جامعه مورد مطالعه ما تحصیل کردگان از مقطع کارشناسی به بالا بوده است. برای تعیین حجم نمونه با توجه به بزرگ بودن جامعه و همچنین میزان تجانس خیلی بالای جامعه مورد مطالعه و امکانات و مقدورات و زمان محدودی که در اختیار بود و همچنین برای افزایش اعتبار پژوهش و معروف کردن نمونه عده ای را به صورت تصادفی انتخاب کرده ایم.پژوهش حاضر مطالعه اسنادی – پیمایشی، ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و در بعضی از موارد مصاحبه و جامعه آماری شامل کلیه تحصیل کردگان و حجم نمونه 100 نفر از مهاجرین تحصیل کرده می باشد. در تحلیل عوامل و انگیزه های مهاجرین سال، مدرک تحصیلی، عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، توجه به پژوهش و جایگاه نخبگان مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد که هرچه تفاوت فرصت های اقتصادی – رفاهی بین مناطق مختلف کشور بیشتر باشد، میل مهاجرت به کلان شهرها بیشتر می شود. همچنین بین مهاجرت نخبگان و فراهم شدن زمینه های پیشرفت و رسیدن به یک وضعیت مطلوب اقتصادی رابطه معنا داری وجود دارد. بر اساس نتایج به دست آمده مهاجرینی که تحصیلات عالیه بالاتری دارند نسبت به سایر قشرها از تحرک جغرافیایی بیشتری برخوردارند. در میان راهکارهای بازگشت، حمایت اساسی از محققان و برآورده کردن نیازهای اساسی آنها بالاترین نقش را در بازگشت آنها دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1613

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 970 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    69-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3261
  • دانلود: 

    1893
چکیده: 

امروزه رشد روز افزون ایجاد شرکت های بین المللی و رقابت تنگاتنگ آنان برای داشتن سهم بیشتر از بازار، فضای بسیار سختی را برای تصمیم گیری مدیران به وجود آورده است.در چنین فضایی که یک اشتباه یا تصمیم نادرست مدیران شرکت ها، ممکن است به شکست دائم آنان منجر شود، داشتن استراتژی های رقابتی امری اجتناب ناپذیر است. استراتژی های رقابتی در واقع جهت دهی عملکرد مدیران را برای شکست رقیبان قدرتمند در بازارهای بین المللی آشکار می کند.هدف از انجام این تحقیق شناخت استراتژی های رقابتی شرکت های صادرکننده برتر ایرانی است.جامعه آماری این پژوهش 44 شرکت صادر کننده برتر ایرانی می باشد، از نمونه گیری تصادفی استفاده شده و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان n=36 است.سوالاتی بر اساس مدل تحقیق طراحی شده و به وسیله پرسشنامه در اختیار شرکت ها قرار گرفته است و از این تعداد 27 شرکت به پرسشنامه پاسخ داده اند.داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار spss مورد تحلیل آماری قرار گرفته و در این راستا از آزمون دو جمله ای استفاده شده است.نتیجه تحقیق بیانگر این است که غالب شرکت های صادرکننده ایرانی از استراتژی رهبری در هزینه استفاده می کنند و از استراتژی های تمایز و تمرکز کمتر بهره می جویند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1893 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رمضان زاده زیدی عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    80-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

سود نقدی قسمتی از سود شرکت است که به صورت نقد به سهام داران پرداخت می شود. توزیع سود نقدی قدیمی ترین و معمولی ترین راه انتقال بازده شرکت به سهام داران می باشد. مدیریت شرکت همواره باید در خصوص نگهداری و یا توزیع تمام یا بخشی از سود سهام تصمیم گیری کند. به همین دلیل برای مدیران مالی شرکت تعیین مناسب ترین سیاست سود تقسیمی و عواملی که ممکن است بر تعیین این سیاست تاثیرگذار باشند از همه مهم تر است. عوامل زیادی از قبیل: اندازه شرکت، فرصت های سرمایه گذاری، اهرم شرکت، هزینه نمایندگی، اثر انتشار پیام، ثبات سودآوری، محدودیت تامین مالی خارجی، ترکیب سهام داران و مالیات، وجود دارندکه ممکن است بر تدوین سیاست سود تقسیمی تاثیر بگذارند. هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر اندازه شرکت، فرصت های سرمایه گذاری و سیاست سود تقسیمی سال قبل بر سیاست سود تقسیمی شرکت های شیمیایی و دارویی پذیرفته شده در بورس تهران و تعیین میزان تاثیر هر کدام از این عوامل است. بنابراین، آزمون فرضیه ها بر اساس اطلاعات 39 شرکت از مجموعه شرکت های شیمیایی و دارویی پذیرفته شده در بورس تهران انجام گرفته است. بررسی و آزمون فرضیه های تحقیق از الگوی رگرسیون چندمتغیره و آزمون t استیودنت و برای تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS  استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می دهد که سیاست سود تقسیمی تحت تاثیر سود تقسیمی سال قبل بوده، که این نتایج با مدل هموارسازی لینتنر سازگاری دارد و فرصت های سرمایه گذاری و اندازه شرکت تاثیری بر آن ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

والمحمدی چنگیز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    88-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2095
  • دانلود: 

    822
چکیده: 

در این پژوهش بر اساس مطالعه دقیق عوامل اصلی موفقیت برای اجرای مدیریت دانش که توسط محققان و صاحب نظران گوناگون به صورت نظری و تجربی صورت گرفته است، 12 عامل اصلی و عناصر فرعی هر یک از این عوامل شناسایی شدند. در ادامه بر پایه این عوامل اصلی موفقیت و عناصر مربوطه، یک ابزار در قالب پرسشنامه برای تعیین اهمیت و اولویت آنها از دیدگاه خبرگان حوزه مدیریت دانش توسعه داده شد. به کمک آزمون های آماری پایایی و اعتبار این ابزار از جمله اعتبار ساختاری آن با استفاده از تجزیه و تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است. سپس اهمیت و اولویت این عوامل اصلی موفقیت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که بر اساس این تجزیه و تحلیل، رهبری و پشتیبانی مدیریت ارشد و فرهنگ سازمانی به عنوان مهم ترین عوامل اصلی موفقیت و پاداش دهی و ایجاد انگیزه و الگوبرداری از بهترین ها (بهینه کاوی) از کمترین اهمیت و رتبه برخوردار شدند. اهمیت و اولویت (رتبه) این مجموعه عوامل اصلی موفقیت می تواند به عنوان یک راهنما برای سازمان های کشور خصوصا بخش کوچک و متوسط در جهت اولویت بندی و تنظیم فعالیت های مدیریت دانش مورد استفاده قرار گیرد. همچنین محققین می توانند از این ابزار برای درک بهتر فعالیت های مرتبط با مدیریت دانش و ایجاد مدل هایی استفاده کنند که به گسترش حوزه مدیریت دانش خواهد انجامید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2095

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 26
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    105-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2016
  • دانلود: 

    1275
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل مهم و تاثیر گذار بر بانک داری الکترونیک در بانک تجارت (کلان شهر مشهد) است. این پژوهش مقدمه ای است برای پژوهش های بعدی در راستای شناسایی دقیق عوامل تاثیرگذار بر بانک داری الکترونیک در بانک تجارت. استراتژی این پژوهش "علی" بوده و برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد شده استفاده شده است. داده ها به روش علی و معلولی و با نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شده و نتیجه بررسی، رابطه مثبت بین متغیرهای ارزش مشترک و اعتماد، ارتباطات و اعتماد، ارتباطات و جذب مشتری، رفتار فرصت طلبانه و اعتماد، اعتماد و تعهد و همچنین جذابیت و تعهد را نشان می دهد. امید است با به کارگیری نتایج پژوهش، کیفیت خدمات در بانکداری نوپای الکترونیکی در بانک تجارت بهبود یافته و بر رضایت و تعهد مشتریان در این بانک افزوده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1275 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 22
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button