Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1661
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1661

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2636
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1051
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و رضایت شغلی در دبیران آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه در سال تحصیلی 89-88 می باشد. نوع تحقیق با توجه به هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی است که با استفاده از مطالعات میدانی به بررسی وضعیت موجود پرداخته است. جامعه آماری مورد نظر کلیه دبیران آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه شامل 700 نفر است، که از این تعداد بر اساس فرمول محاسبه حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه 16 سوالی محقق ساخته که به ترتیب 5 سوال اول مربوط به رضایت شغلی، 3 سوال دوم مربوط به ادراک برابری، و مابقی سوالات مربوط به تعهد سازمانی بوده است. که با ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.75 پایایی آن اثبات و روایی آن نیز طبق نظر اساتید فن مورد تایید واقع شده است. در این پژوهش سوال های مورد بررسی عبارت اند از: 1) آیا بین ادراک برابری با تعهد سازمانی رابطه وجود دارد؟ 2) آیا بین ادراک برابری با رضایت شغلی رابطه وجود دارد؟ 3) آیا بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی رابطه وجود دارد؟روش تحقیق در این پژوهش توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی است در تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از شیوه های توصیف آماری از قبیل: جدول های توزیع فراوانی، روش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و در بخش استنباط های آماری از (ضریب همبستگی ساده، روش غیرپارامتریک آزمون اسپیرمن) استفاده شده است. نتایج نشان داد که رابطه بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و رابطه بین ادراک برابری و رضایت شغلی معنادار می باشد؛ ولی رابطه بین تعهد سازمانی با رضایت شغلی معنادار نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1051

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    11-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1075
  • دانلود: 

    664
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر در درجه اول محاسبه مزیت نسبی ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی بخش گردش گری استان مازندران و مقایسه آن با سایر استان های کشور و در مرحله دوم بررسی رابطه بین مزیت نسبی ارزش افزوده فعالیت های بخش گردش گری و رشد اقتصادی استان های کشور می باشد. برای این منظور با توجه به سهم ارزش افزوده بخش هتل و رستوران و زیربخش های آن در محصول ناخالص داخلی استان های کشور در سال های 1379-1385 و مقایسه آن با کل کشور و محاسبه شاخص مزیت نسبی آشکار، بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به حساب های منطقه ای استان ها که توسط مرکز آمار ایران در سال 1387 منتشر شده است، وضعیت استان های کشور از لحاظ مزیت نسبی فعالیت های بخش هتل و رستوران و همچنین رابطه آن با رشد اقتصادی استان ها مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت استان مازندران نیز در مقایسه با سایر استان های کشور ارزیابی می شود.بر اساس نتایج به دست آمده، ارزش افزوده فعالیت های بخش هتل و رستوران استان مازندران در طی سال های 1379-1385 در مقایسه با سایر استان های کشور از مزیت نسبی برخوردار بوده است؛ اما رتبه مازندران در سال های مختلف یکسان نبوده است. در زمینه رابطه بین مزیت نسبی ارزش افزوده فعالیت های بخش گردش گری با رشد اقتصادی استان های کشور بر اساس نتایج به دست آمده با استفاده از روش داده های تابلویی (پنل دیتا)، بیان گر وجود رابطه مثبت و معنادار بین شاخص مزیت نسبی ارزش افزوده بخش هتل و رستوران و رشد اقتصادی در استان های کشور می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1075

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    21-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1671
  • دانلود: 

    857
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه هوش چندگانه مدیران با اثربخشی سازمانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی می باشد. برای این منظور هوش چندگانه بر اساس نظریه هاوارد گاردنر و اثربخشی سازمانی بر اساس معیارهای سی گانه استیفن رابینز تعریف گردیده و در این راستا یک فرضیه اصلی و شش فرضیه فرعی تنظیم گردیده است. جامعه آماری مدیران شرکت گاز استان آذربایجان شرقی می باشد که تعداد آنها 56 نفر است و به دلیل محدود بودن تعداد آن ها، کل جامعه آماری به عنوان جامعه مورد بررسی در نظر گرفته شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه؛ پرسشنامه هوش چندگانه و پرسشنامه اثربخشی سازمانی است که بر اساس نظریه هوش چندگانه هاوارد گاردنر و معیارهای سی گانه اثربخشی استیفن رابینز تنظیم گردیده است و پس از سنجش روایی و پایایی آنها در اختیار جامعه مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقه بندی، تلخیص و تفسیر داده های آماری از روش آمار توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیه های 1، 1-1، 1-2، 1-3، 1-4، 1-5، 1-6، آزمون رگرسیون مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل بیانگر آن است که هوش چندگانه مدیران با اثربخشی سازمانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی رابطه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1671

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 857 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1547
  • دانلود: 

    972
چکیده: 

در این مقاله ابتدا به بررسی متدلوژی های رایج برنامه ریزی و کنترل تولید کششی و هیبریدی پرداخته شده است و سپس با استفاده از روش های تصمیم گیری چندمعیاره سعی شده است تا پس از اولویت بندی این روش ها، بهترین روش برنامه ریزی و کنترل تولید برای خط تولیدی تندر ال 90 در کارخانه تولیدی ایران خودرو انتخاب شود. بدین منظور برای اولویت بندی این متدلوژی ها ابتدا با استفاده از فن دلفی مهم ترین معیارها از نظر کارشناسان خبره این خط تولیدی شناسایی و انتخاب شدند؛ سپس با استفاده از فنAHP  گروهی میزان اهمیت این معیارها اندازه گیری، و در انتها با استفاده از روش تصمیم گیری گروهی بردا به اولویت بندی این روش ها پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1547

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 972 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

گیلانی نیا شهرام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    739
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

یکی از مسایل مهم دانشگاه های مختلف ضعف کیفیت ارتباطات بین مدیران دانشگاهی و اعضای هیات علمی می باشد. به نظر می رسد که اصلی ترین عامل موجد این نارسایی ارتباطی، ناشی از عدم استفاده صحیح روش های تعاملی خردورزانه باشد. بر این اساس معرفی مدل یا الگوی جدید ارائه شده توسط محقق تحت عنوان مدل فرزانگی ارتباط اجتماعی و آزمون این مدل از طریق ارزیابی تاثیر میزان کاربرد آن توسط مدیران دانشگاه ها بر انگیزه های شغلی و عملکرد مدرسان از اهداف اساسی مطالعه و نگارش مقاله حاضر می باشد. جامعه آماری تحقیق مدیران و مدرسان دانشگاه های استان گیلان بوده اند. داده ها از طریق پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری شده و از آزمون معنادار بودن ضریب بتا در مدل های ساختاری استفاده گردیده است. نتیجه آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که در صورت استفاده مدیران دانشگاهی از اصول تفکر ناب، رضایت مندی مدرسان افزایش یافته و متعاقب آن عملکرد بهتری از جانب آنها مشاهده خواهد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 739

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    55-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2650
  • دانلود: 

    1875
چکیده: 

امروزه همه کوشش هایی که شرکت ها در خصوص افزایش کیفیت محصولات و کسب توان رقابتی به کار می برند، برای به دست آوردن مشتریان بیشتر و حفظ آنها و به بیان دیگر هرچه بیشتر وفادار نمودن مشتریان است و این هدف به ویژه برای شرکت های خودرو سازی ایده آل بسیار بزرگی است و بخش عمده ای از آن از طریق واحدهایی از شرکت که با مشتریان ارتباط مستقیم دارند، (نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش خودرو) در شهرهای دور و نزدیک محقق می شود. هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش با ایده گرفتن از مدل کانو می باشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از شاخه میدانی است که در دو مرحله صورت پذیرفته است در مرحله اول با توجه به منابع مختلف پرسشنامه طراحی گردید و در مرحله دوم پس از توزیع پرسشنامه در مرحله پیش آزمون و تعیین اعتبار آن، پرسشنامه بین 384 نفر از دارندگان خودروهای سمند، پژو پارس، پژو 206 و پژو 405 در سطح شهر تهران توزیع شده و تکمیل گردید. نمونه مزبور با روش نمونه گیری طبقه ای و از میان حدود 130 نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش شرکت ایساکو انتخاب گردید. یافته های این تحقیق ضمن اینکه مشخص کننده تاثیر این عوامل بر رضایت مشتریان است، نشان می دهد که رضایت مشتریان نسبت به عوامل موجود به ترتیب عوامل عملکردی، عوامل انگیزشی و عوامل اساسی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1875 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    65-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1390
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

یکی از نقش های حاکمیت شرکتی کاهش تضاد منافع بین سهام داران و مدیران است. نقش حاکمیت شرکتی زمانی مفید است که مدیران از منافع سهام داران منحرف می شوند. نمونه ای از انحراف منافع سهام داران، مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی است. سهام داران نهادی به عنوان یکی از متغیرهای بیرونی حاکمیت شرکتی که اکثرا مالک بخش عمده ای از سهام شرکت نیز می باشند، فرصت ها و توانایی های لازم برای نظارت بر مدیران را دارا می باشند و می توانند از این طریق بر تصمیمات مدیران اثر بگذارند. لذا ممکن است ضمن اعمال فشار بر مدیران آنها را مجبور به مدیریت سود نمایند و یا بر عکس جلوی فرصت طلبی و سوء استفاده مدیران را بگیرند و ممکن است وقوع مدیریت سود را کاهش دهند. همچنین سهام داران نهادی احتمالا، درک سرمایه گذاران را از اعتبار عملکرد شرکت ها که به وسیله سود در شرایط مدیریت سود ارزیابی می شود، بهبود می بخشند. هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین سهام داران نهادی با مدیریت سود است. متغیرهای کنترل تحقیق، متغیر اندازه و اهرم مالی می باشد. جامعه آماری، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی دوره پنج ساله از سال 1383 تا پایان سال 1387 به تعداد 196 شرکت می باشد. لذا از متدولوژی داده های ترکیبی رابطه بین متغیرها ارزیابی و آزمون می شود، همچنین فرضیه های پژوهش به تفکیک صنایع آزمون شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین سهام داران نهادی و مدیریت سود رابطه مثبت معناداری وجود دارد و همچنین بین متغیرهای کنترلی (اندازه شرکت و اهرم مالی) و مدیریت سود رابطه مثبت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2821
  • دانلود: 

    1369
چکیده: 

در مقاله حاضر رابطه بین رفتارهای شهروندی سازمانی و عملکرد کارکنان در استانداری زنجان، با هدف ارتقای عملکرد کارکنان و بررسی رفتارهای شهروندی موثر بر افزایش عملکرد کارکنان در سال 88 مطالعه گردید، و فرضیه های تحقیق در همین راستا تنظیم شدند. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی بوده که به شیوه همبستگی انجام شده و از نظر نوع هدف تحقیق، کاربردی می باشد و از روش پیمایشی جهت گردآوری داده ها استفاده گردید. در این راستا کارکنان استانداری زنجان که از 4 معاونت تشکیل شده به عنوان جامعه آماری انتخاب شد و جهت سنجش متغیرهای رفتارهای شهروندی سازمانی پرسشنامه 22 سوالی مبتنی بر طیف لیکرت و برای سنجش عملکرد کارکنان از نمرات ارزشیابی سالانه استفاده شد. پس از بررسی روایی پرسشنامه، جهت محاسبه پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که (a=%85) به دست آمد. جهت انجام محاسبات آماری از نرم افزار SPSS و آزمون های همبستگی، رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شد. در نهایت، نتایج حاصل نشان داد که کلیه فرضیه های تحقیق تایید شده و بین متغیر رفتارهای شهروندی سازمانی با عملکرد کارکنان 0.52 رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1369 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button