Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    864
  • دانلود: 

    734
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر افزایش تقاضای معاملات سهام آنلاین توسط سرمایه گذاران واقعی از طریق ترکیب مدل عمل عقلایی و نظریه تجزیه شده رفتار برنامه ریزی شده و ادغام آن با ابعاد معاملات آنلاین می پردازد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه سهامداران بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می دهد که به صورت بالفعل یا بالقوه از معاملات سهام آنلاین در ایران آگاه هستند. پرسشنامه در میان 300 نفر از کسانی که در تالار بورس تهران و شرکت کارگزاری آگاه حضور داشتند، توزیع گردید. به منظور بررسی روایی و استاندارد نمودن سازه های تحقیق از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده گردید. پایایی تحقیق از طریق ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه که 0.89 محاسبه شد، محقق گردید. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی می باشد. مدل مفهومی تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تایید گردید. یافته های پژوهش در نهایت بر اساس نتایج مدل معادلات ساختاری نشان می دهد، نگرش و هنجار ذهنی بر روی تمایلات رفتاری تاثیرگذار است. هم چنین، بین سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده با نگرش و هنجار تاکیدی با هنجار ذهنی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 864

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 734 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1032
  • دانلود: 

    363
چکیده: 

هدف از این پژوهش درک چگونگی تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده های غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و عملکرد توسعه محصول جدید می باشد. در این پژوهش عواملی که بر ارزیابی شعارهای بهداشتی و عملکرد توسعه محصول جدید تاثیرگذار می باشند شامل برداشت مصرف کننده از منافع محصول، کانون تمرکز، طبیعت پدید آورنده، سطح درگیری مصرف کننده و تمایز محصول، مورد بررسی قرار گرفته اند. به این صورت که چهار شعار بهداشتی سلامت قلب، سلامت استخوان های بدن، سلامت روحی و استرس در دو قالب افزایش کارایی و کاهش خطر بیماری برای محصول نان حجیم صنعتی غنی شده با پروتئین سویا در نظر گرفته شده است. این شعارها از نظر جذابیت، باورکردنی و متقاعد بودن مورد ارزیابی قرار گرفته اند. برای هر شعار یک مدل رگرسیونی به روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل برازش داده شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با توجه به نحوه جمع آوری داده ها از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، خریداران محصولات روزانه نسبتا پرمصرف، که بالای 18 سال سن دارند با حجم نمونه 399 می باشد. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسش نامه با طیف لیکرت 7 تایی است. نتایج پژوهش نشان داده اند که برداشت مصرف کننده از منافع محصول، کانون تمرکز، طبیعت پدید آورنده، سطح درگیری مصرف کننده و تمایز محصول، بر ارزیابی شعارهای بهداشتی تاثیر دارند. ابتکار این پژوهش بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزیابی شعارهای بهداشتی و عملکرد توسعه محصول به طور همزمان است. این پژوهش می تواند به عنوان راهنمای مناسبی برای مدیران صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 363 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1337
  • دانلود: 

    915
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی 3 تا 5 ستاره استان مازندران صورت گرفته است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به استراتژی های بازاریابی و امکانات و توانایی های موجود در هتل های غیردولتی و نیز بر اساس مدل مفهومی با 3 استراتژی و 5 شاخص (توانایی و امکانات)، پرسشنامه ای تنظیم نموده و در اختیار 40 نفر از خبرگان و کارشناسان در این زمینه در استان مازندران قرار داده شد. سپس داده های گردآوری شده از 31 خبره، مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل از محاسبه نرخ ناسازگاری از پرسشنامه ها، پایایی ابزار تحقیقی را مورد تائید قرار داد. آزمون AHP-FUZZY، نیز اولویت هر یک از استراتژی ها و شاخص ها را مشخص نمود. بر اساس نتایج این آزمون استراتژی رهبری هزینه، رتبه اول اهمیت و استراتژی های بخش بندی و تمایز رتبه دوم و سوم را کسب نمودند. در پایان تحقیق، ضمن ارائه تفصیلی نتایج و یافته ها، موارد مذکور جمع بندی شده، نتیجه گیری و پیشنهادات کاربردی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1337

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 915 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    45-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3971
  • دانلود: 

    1476
چکیده: 

امروزه فراگیری استفاده از گوشی همراه زمینه ساز فرصتی است تا موسسات مالی و بانک ها در محیط پرتلاطم رقابتی از آن به نفع خود بهره جویند. هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر نگرش نسبت به استفاده از موبایل بانک بر روی قصد استفاده از همراه بانک در صنعت بانک داری الکترونیکی می باشد و به آزمون شش فرضیه می پردازد. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان بانک پارسیان شهرستان اراک در سال 91 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعداد 400 پرسش نامه بین مشتریان بانک پارسیان شهرستان اراک توزیع گردید که از این مقدار، تعداد 386 پرسش نامه آن مورد تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق فرضیات تاثیر سودمندی ادراک شده و مزایای ادراک شده بر روی نگرش نسبت به استفاده از موبایل بانک قبول مورد واقع نشد و چهار فرضیه دیگر مورد تایید قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش گویای این مساله است که سهولت استفاده ادراک شده به عنوان یکی از پیش فرض های نگرش افراد در استفاده از موبایل بانک و قصد استفاده از این خدمات نوین بانکی مطرح می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1476 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 25
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    57-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2699
  • دانلود: 

    1304
چکیده: 

در سال های اخیر شاهد تغییرات عمده ای در فرهنگ خرید مشتریان و گسترش فروشگاه های زنجیره ای در کشور بوده ایم. همچنین رقابتی تر شدن فضای کسب و کار، فروشگاه ها را ملزم به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی و رابطه طولانی مدت با مشتری می نماید. بازاریابی رابطه مند پاسخی است به نیاز فروشگاه های زنجیره ای در جهت برقراری یک رابطه طولانی مدت برنده- برنده، که منتج به بروز رفتار خرید مجدد، توسط مشتریان راضی و وفادار می شود. هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی می باشد. این تحقیق کاربردی به روش توصیفی- پیمایشی انجام گرفته و از بین کلیه مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر گرگان، نمونه گیری به روش تصادفی انجام گرفته است. مدل این تحقیق با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که مدل برای جامعه آماری مورد مطالعه، قابل استفاده است. برای تحلیل رابطه معناداری بین متغیرهای مدل و آزمون فرضیه های تحقیق نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. چهار روش ارتباطات، رفتار ترجیحی، شخصی سازی و پاداش، از روش های بازاریابی رابطه مند مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که بین همه روش های به کارگرفته شده با تمایل مشتری به ادامه خرید، رابطه معناداری وجود دارد. همچنین رابطه معناداری بین تمایل مشتری به ادامه خرید با رضایت رابطه مند و تعهد رابطه مند تایید گردید. رابطه معناداری بین متغیرهای رضایت رابطه مند با اعتماد، اعتماد با تعهد رابطه مند و در نهایت تعهد رابطه مند با رفتار خرید مجدد مشتری نیز مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2699

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1304 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    73-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1699
  • دانلود: 

    957
چکیده: 

امروزه ضرورت آموزش به صورت یک امر طبیعی درآمده است. پیشرفت و توسعه سازمان ها و موسسات در گرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی است. با توجه به این که بررسی های محققین نشان از قابل اکتساب بودن بسیاری از ویژگی های کارآفرینان دارد، لذا دوره های آموزشی مخصوصی برای کارآفرینی طراحی شده، هدف این دوره ها در مجموع تربیت افرادی با اعتماد به نفس بالا، فرصت شناس و بطور کلی افرادی که تمایل قوی و بیشتری برای راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند می باشد. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی کارآفرینی طرح های زودبازده در سطح استان مازندران می باشد. جامعه آماری این تحقیق، 2511 نفر، که با توجه به محدودیت های خاص جمع آوری داده ها 214 نفر به عنوان نمونه انتخاب، برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده، و تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. یافته ها نشان داده است که اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی و همه ابعاد مورد بررسی یعنی: تحریک انگیزه ها، پرورش ویژگی ها و آموزش مهارت ها، در وضعیت مناسبی قرار ندارند، ولی مدل معادلات ساختاری بیانگر این موضوع بود که متغیرهای تحقیق تبیین کننده اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی بوده و ارتباط معنی داری با یکدیگر دارند. کارآفرینان همگام با تغییرات گام برمی دارند و می کوشند فرصت های ایجاد شده در جریان این تغییرات را کشف و از آن ها بهره برداری کنند. همگامی با تغییرات، مستلزم بستر فرهنگی مناسب و وجود سطح بالایی از یادگیرنده گی سازمانی و فردی است، که به تغییر بها و به استقبال آن می رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1699

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 957 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    91-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

رقابت پذیری موضوعی محوری و مهم است که از آن به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار یاد می شود. رقابت پذیری به معنای امکان دست یابی به موقعیت مناسب و ثبات در بازارهای جهانی می باشد. هدف این مقاله بررسی مدیریت دانش و وضعیت داخلی بنگاه های تولیدی بر رقابت پذیری آن ها می باشد. جامعه آماری این تحقیق، 108 واحد بنگاه تولیدکننده کاشی و سرامیک استان یزد می باشد. فرضیات تحقیق در یک مدل طراحی شده و با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart Pls بررسی شد. داده های لازم از طریق پرسشنامه گردآوری شدند. نتایج نشان داد که مدیریت دانش و وضعیت داخلی بنگاه های تولیدکننده کاشی و سرامیک بر رقابت پذیری آن ها و هم چنین وضعیت داخلی بنگاه ها بر سیستم مدیریت دانش اثرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    30
  • صفحات: 

    103-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1768
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

یکی از دلایل اصلی انجام این پژوهش، عدم اطمینان دست اندرکاران اوراق بهادار در زمینه صحت رتبه بندی سهام بورس به ویژه صنعت مالی که یکی از ارکان اصلی بورس می باشد است. در این پژوهش سعی شده است تا با استخراج شاخص های مورد نیاز جهت رتبه بندی دقیق شرکت ها در بازار سرمایه تهران در پروسه خرید سهام کمک نموده و به عنوان راهنمای کلی مدنظر قرار گیرد. از دیگر اهداف اصلی این پژوهش، به کارگیری ترکیبی دو دیدگاه مهم در مسیر یافتن مطلوب ترین سهام یعنی تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکی است. لذا در این تحقیق ابتدا پس از تعیین گروه تصمیم گیری (خبرگان بورس) و استخراج شاخص های اولیه از ادبیات موضوع، با استفاده از روش های آماری ناپارامتریک به تعیین شاخص های نهایی پرداخته شده است. سپس با استفاده از تکنیک مقایسات زوجی (بهبود درAHP ) جهت تصمیم گیری گروهی به تعیین وزن معیارها با استفاده از تاثیرات متقابل آن ها بر یکدیگر اقدام شد. سپس با استفاده از روش PROMETHEE و استخراج اطلاعات مربوط به صنایع مالی خدماتی، ابتدا به رتبه بندی این صنایع و پس از آن به رتبه بندی شرکت های فعال در صنایع برتر شناخته شده پرداخته شده است. پس از انجام تحلیل بنیادی، با مطالعه ادبیات تحقیق و آنچه که در حال حاضر در شرکت های کارگزاری به کار گرفته می شود، سه شاخص از مهم ترین و پرکاربردترین شاخص های تکنیکی را جهت تحلیل تکنیکی شرکت های برتر شناخته شده انتخاب و در انتها زمان مناسب جهت معامله در بازه زمانی سال 1390 تعیین گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1768

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4