تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر افزایش تقاضای معاملات سهام آنلاین توسط سرمایه گذاران واقعی از طریق ترکیب مدل عمل عقلایی و نظریه تجزیه شده رفتار برنامه ریزی شده و ادغام آن با ابعاد معاملات آنلاین می پردازد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه سهامداران بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می دهد که به صورت بالفعل یا بالقوه از معاملات سهام آنلاین در ایران آگاه هستند. پرسشنامه در میان 300 نفر از کسانی که در تالار بورس تهران و شرکت کارگزاری آگاه حضور داشتند، توزیع گردید. به منظور بررسی روایی و استاندارد نمودن سازه های تحقیق از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده گردید. پایایی تحقیق از طریق ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه که 0.89 محاسبه شد، محقق گردید. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش جزء تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی می باشد. مدل مفهومی تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تایید گردید. یافته های پژوهش در نهایت بر اساس نتایج مدل معادلات ساختاری نشان می دهد، نگرش و هنجار ذهنی بر روی تمایلات رفتاری تاثیرگذار است. هم چنین، بین سهولت ادراک شده و سودمندی ادراک شده با نگرش و هنجار تاکیدی با هنجار ذهنی رابطه مثبت معناداری وجود دارد.