مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,338
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

933
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی (3 تا 5) ستاره استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی 3 تا 5 ستاره استان مازندران صورت گرفته است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به استراتژی های بازاریابی و امکانات و توانایی های موجود در هتل های غیردولتی و نیز بر اساس مدل مفهومی با 3 استراتژی و 5 شاخص (توانایی و امکانات), پرسشنامه ای تنظیم نموده و در اختیار 40 نفر از خبرگان و کارشناسان در این زمینه در استان مازندران قرار داده شد. سپس داده های گردآوری شده از 31 خبره, مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل از محاسبه نرخ ناسازگاری از پرسشنامه ها, پایایی ابزار تحقیقی را مورد تائید قرار داد. آزمون AHP-FUZZY, نیز اولویت هر یک از استراتژی ها و شاخص ها را مشخص نمود. بر اساس نتایج این آزمون استراتژی رهبری هزینه, رتبه اول اهمیت و استراتژی های بخش بندی و تمایز رتبه دوم و سوم را کسب نمودند. در پایان تحقیق, ضمن ارائه تفصیلی نتایج و یافته ها, موارد مذکور جمع بندی شده, نتیجه گیری و پیشنهادات کاربردی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ثریایی، علی، و مهرائی، سمانه. (1392). بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی (3 تا 5) ستاره استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(30)، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/151498/fa

    Vancouver: کپی

    ثریایی علی، مهرائی سمانه. بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی (3 تا 5) ستاره استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(30):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/151498/fa

    IEEE: کپی

    علی ثریایی، و سمانه مهرائی، “بررسی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی مناسب به منظور دستیابی به مزیت رقابتی در هتل های غیردولتی (3 تا 5) ستاره استان مازندران،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 30، pp. 29–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا