مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و توسعه محصول جدید

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف از این پژوهش درک چگونگی تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده های غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و عملکرد توسعه محصول جدید می باشد. در این پژوهش عواملی که بر ارزیابی شعارهای بهداشتی و عملکرد توسعه محصول جدید تاثیرگذار می باشند شامل برداشت مصرف کننده از منافع محصول, کانون تمرکز, طبیعت پدید آورنده, سطح درگیری مصرف کننده و تمایز محصول, مورد بررسی قرار گرفته اند. به این صورت که چهار شعار بهداشتی سلامت قلب, سلامت استخوان های بدن, سلامت روحی و استرس در دو قالب افزایش کارایی و کاهش خطر بیماری برای محصول نان حجیم صنعتی غنی شده با پروتئین سویا در نظر گرفته شده است. این شعارها از نظر جذابیت, باورکردنی و متقاعد بودن مورد ارزیابی قرار گرفته اند. برای هر شعار یک مدل رگرسیونی به روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل برازش داده شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و با توجه به نحوه جمع آوری داده ها از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, خریداران محصولات روزانه نسبتا پرمصرف, که بالای 18 سال سن دارند با حجم نمونه 399 می باشد. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسش نامه با طیف لیکرت 7 تایی است. نتایج پژوهش نشان داده اند که برداشت مصرف کننده از منافع محصول, کانون تمرکز, طبیعت پدید آورنده, سطح درگیری مصرف کننده و تمایز محصول, بر ارزیابی شعارهای بهداشتی تاثیر دارند. ابتکار این پژوهش بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارزیابی شعارهای بهداشتی و عملکرد توسعه محصول به طور همزمان است. این پژوهش می تواند به عنوان راهنمای مناسبی برای مدیران صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدایاری، فرانک، عبدالوند، محمدعلی، طبیبی، سیدجمال الدین، و نیکومرام، هاشم. (1392). تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و توسعه محصول جدید. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(30)، 15-28. SID. https://sid.ir/paper/151505/fa

    Vancouver: کپی

    خدایاری فرانک، عبدالوند محمدعلی، طبیبی سیدجمال الدین، نیکومرام هاشم. تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و توسعه محصول جدید. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(30):15-28. Available from: https://sid.ir/paper/151505/fa

    IEEE: کپی

    فرانک خدایاری، محمدعلی عبدالوند، سیدجمال الدین طبیبی، و هاشم نیکومرام، “تاثیر شعارهای بهداشتی فرآورده غذایی بر ارزیابی مصرف کنندگان و توسعه محصول جدید،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 30، pp. 15–28، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button