Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Applied Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (9)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1334
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1334

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Applied Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (9)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2533
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    7-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1532
  • دانلود: 

    1209
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعیین رابطه بین شغل، جنس، سلامت روانی و جسمانی با هوش هیجانی مشاغل مختلف است.روش: پژوهش پس رویدادی است و در آن 150 نفر از مدیران ارشد سازمان ها، روسا، معاونین و اساتید دانشگاه، دبیران، کارمندان، کارگران و کشاورزان استان زنجان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه سلامت روانی (MHI، 1983)، فهرست سلامت جسمی (PHC، 2004)، مقیاس هوش هیجانی (EIS، 1998) و فرم اطلاعات جمعیت شناختی را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از روش های ضریب همبستگی و تحلیل واریانس یک و چند متغیری و رسم نمودار تحلیل شد.یافته ها: نشان داد که رابطه شغل با دو زیر مقیاس سلامت روانی یعنی بهزیستی و درماندگی روانی، سلامت جسمی عینی و ذهنی و هوش هیجانی معنادار است. اثر اصلی جنس بر هیجانی معنادار و بر سلامت جسمی عینی معنادار نبود.نتیجه گیری: شغل بر سلامت جسمی و روانی و هوش هیجانی اثرگذار است. این یافته می تواند راه گشای سیاستگذاری مناسب در زمینه آسیب شناسی مشکلات صاحبان مشاغل و ارایه برنامه های پیشگیرانه و برنامه های مرتبط با ارتقا بهره وری در سازمان ها باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    28-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1593
  • دانلود: 

    784
چکیده: 

هدف: این پژوهش تعیین تاثیر نرم افزارهای آموزشی «دنیای تاتی» در پیشرفت ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی بود.روش: پژوهش شبه آزمایشی با اجرای پیش آزمون و پس آزمون، و جامعه آماری 63 دانش آموز پایه اول مجتمع آموزشی دخترانه شهید صیاد شیرازی شهر تهران بود که به دلیل کنترل نسبی بعضی از متغیرها با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به 55 نفر تقلیل یافت. از 6 کلاس پایه اول مجتمع مذکور سه کلاس به عنوان گروه گواه و سه کلاس به عنوان گروه آزمایشی در نظر گرفته شد. برای سه گروه آزمایشی، نرم افزار ریاضی مذکور به مدت 4 ماه، هفته ای دو جلسه و هر جلسه چهل و پنج دقیقه به کار گرفته شد و برای سه گروه گواه این متغیر اعمال نگردید و مفاهیم ریاضی با همان روش سنتی به آنها ارایه شد.یافته ها: نشان داد نمرات ریاضیات پس آزمون هر سه گروه آزمایشی، از دانش آموزان هر سه گروه گواه بیشتر است.نتیجه گیری: استفاده از نرم افزارها و فناوری روز می تواند در یادگیری بهتر کودکان کم توان ذهنی اثربخشی لازم را داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 784 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    46-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1350
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

هدف: پژوهش تعیین ارتباط باورهای غیرمنطقی مادران با مشکلات رفتاری دختران آنها بود.روش: پژوهش مقطعی و علی مقایسه ای و جامعه آماری 420 دختر دبیرستانی دارای مشکل رفتاری و مادران آنها در شهر مشهد بود. از میان آنها بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1976) 200 دانش آموز و نیز 200 دانش آموز دیگر که فاقد مشکل رفتاری بودند به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و آزمون ارزیابی باورهای غیرمنطقی (1370) و آزمون راتر فرم ب (1975) در مورد آنها اجرا شد.یافته ها: نشان داد که بین باورهای غیرمنطقی مادران دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری و فاقد مشکلات رفتاری تفاوت معنادار است. همچنین مادران دانش آموزان فاقد مشکلات رفتاری در شرایط مساوی از نظر میزان تحصیلات و سن نسبت به مادران دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری، باورهای غیرمنطقی بیشتری داشتند. به علاوه ارتباط بین سطح تحصیلات مادران و باورهای غیرمنطقی آنها معنادار بود.نتیجه گیری: باورهای غیرمنطقی، تحصیلات و سن کم مادران از عوامل موثر در بروز مشکلات رفتاری فرزندانشان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1350

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

شعاع کاظمی مهرانگیز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    58-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1326
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعیین رابطه مقابله های مذهبی خصوصا در بعد شناختی توکل به خداوند، دعا، انجام خیرات و اعتقاد به مرگ و معاد در زنان و مردان مبتلا به بیماری تصلب چندگانه بافت ها با سلامت روان بود.روش: پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و همبستگی بود. نمونه پژوهش شامل 50 نفر از بیماران 25-40 ساله مبتلا به تصلب چندگانه بافت ها بودند که از انجمن بیماران ام اس تهران انتخاب شدند، و به پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلیر، 1979 با 28 سوال و پرسشنامه محقق ساخته با 11 سوال و دارای مولفه های شناختی، اجتنابی و رفتاری بود پاسخ دادند. روایی محتوایی پرسشنامه اخیر از سوی صاحبنظران در حوزه روانپزشکی و مذهبی تایید و اعتبار آن نیز با استفاده از روش آزمون-آزمون مجدد پس از دو هفته 0.80 بود. جهت تحلیل داده ها از آزمون آماری t و همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: حاکی از معنادار نبودن تفاوت ارتباط نحوه استفاده از مقابله های مذهبی در دو جنس بود ولی ارتباط بین باورهای مذهبی بالا و سلامت روان معنادار بود.نتیجه گیری: اگر افراد هنگام بیماری و استفاده از دارو درمانی از اعتقادات مذهبی عملی نیز برخوردار باشند می توانند با بیماری مقابله کنند و از سلامت عمومی بیشتری برخوردار شوند و حتی با پدیده مرگ نیز به راحتی برخورد نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1326

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    69-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2555
  • دانلود: 

    1021
چکیده: 

هدف: پژوهش تعیین میزان همنوایی و رابطه آن با پنج عامل بزرگ شخصیتی، جنس و تاهل دانشجویان است.روش: پژوهش از نوع علی-مقایسه ای و همبستگی است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز و نمونه آماری شامل 39 دانشجو بود که با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون پنج عامل بزرگ شخصیت فرم کوتاه کاستا و مکری 1989، پرسشنامه همنوایی ال-72 (1381) و دو موقعیت عملی طراحی شده به منظور سنجش همنوایی استفاده شد. داده ها با محاسبه میانگین، انحراف استاندارد، ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن، آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس عاملی بین موردی تحلیل شد.یافته ها: نشان داد نیمرخ شخصیتی افراد همنوا و ناهمنوا تفاوت ندارد. همچنین رابطه میزان همنوایی با مقیاس های آزمون شخصیت و نیز جنس دانشجویان معنادارنبود. میانگین نمره پرسشنامه همنوایی در افراد همنوا بیش از افراد ناهمنوا در دو موقعیت عملی و همنوایی افراد مجرد به طور معناداری بیش از افراد متاهل بود.نتیجه گیری: تبیین هنجاری (تاثیر شرایط و وضعیت فرد در موقعیت همنوایی) نسبت به تبیین علی (تاثیر ویژگی های شخصیتی) در تعیین میزان همنوایی کفایت بیشتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2555

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1021 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    84-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4988
  • دانلود: 

    3719
چکیده: 

هدف: پژوهش شناسایی اهمیت ابعاد خودکارآمدی اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و جسمانی با افسردگی در دوره های متفاوت نوجوانی در دختر و پسر است.روش: پژوهش توصیفی و همبستگی و آزمودنی های پژوهش 946 دانش آموزان (471 دختر و 475 پسر) مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 83-84 است که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات سیاهه افسردگی کودک (CDI، کوواکس، 1992)، پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (موریس، 2002) و پرسشنامه خودکارآمدی جسمانی (رایکمن و همکاران، 1982) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های تحلیل رگرسیون خطی و همبستگی استفاده شد.یافته ها: نشان داد که همبستگی نمره کلی خودکارآمدی و خودکارآمدی اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و جسمانی با نمره افسردگی منفی است. به علاوه خودکارآمدی جسمانی در ایجاد نشانه های افسردگی در پسران اوایل، اواسط و اواخر نوجوانی و دختران اوایل و اواسط نوجوانی تاثیرگذار است. خودکارآمدی تحصیلی در پسران و دختران همه سنین، نقش معناداری در ایجاد افسردگی دارد. خودکارآمدی اجتماعی در ایجاد افسردگی نوجوانان معنادار نیست و خودکارآمدی هیجانی تنها در ایجاد افسردگی در دختران اوایل نوجوانی معنادار است.نتیجه گیری: سطوح خودکارآمدی با نمرات افسردگی رابطه معکوس و خودکارآمدی تحصیلی، بالاترین همبستگی را با افسردگی دارد. خودکارآمدی تحصیلی و جسمانی به ترتیب بهترین و خودکارآمدی اجتماعی کمترین بروز افسردگی در نوجوانان سنین مختلف هستند و خودکارآمدی هیجانی تنها در دختران سنین اواخر نوجوانی پیش بینی کننده بروز افسردگی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4988

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 9)
  • صفحات: 

    95-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2245
  • دانلود: 

    986
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعیین آسیب های شغلی کارمندان زن و مرد شهرداری شهر اصفهان در سال 1384-85 است.روش: پژوهش توصیفی است و جامعه آماری مجموعه کارمندان مناطق یازده گانه شهرداری شهر اصفهان و نمونه 166 نفر (95 کارمند مذکر و 71 کارمند مونث) بود که به طور تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه آسیب شناسی شغلی (محقق ساخته، 1384) مورد ارزیابی قرار گرفتند.یافته های: پژوهش این بود که از بین سه طبقه اصلی آسیب های شغلی تنها در طبقه آسیب های درون فردی بین زنان و مردان تفاوت معنادار بود در این طبقه زنان بیش از مردان دچار آسیب بودند. در طبقه آسیب های درون فردی نیز تنها در زیر طبقه بلوغ حرفه ای بین زنان و مردان تفاوت معنادار بود و باز هم از این حیث زنان بیشتر از مردان دچار مشکل بودند. آمار در طبقه آسیب های بین فردی و فرافردی بین زنان و مردان تفاوت معناداری مشاهده نشد.نتیجه گیری: می توان به کارمندان زن از کودکی و در مراحل مختلف زندگی با دادن فرصت هایی از قبیل داشتن مسوولیت در زندگی، رغبت به انتخاب، جمع آوری، تحلیل اطلاعات، تهیه طرح و برنامه ریزی برای عمل و فعالیت کمک کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2245

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 986 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button