Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1510
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    994
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 994

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1726
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1726

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1123
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    12
  • بازدید: 

    6536
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6536

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 12 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1739
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1739

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    44
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3199
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3199

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    2919
  • دانلود: 

    1804
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش هوش هیجانی و مهارت های زندگی بر سازگاری زناشویی زوج های جوان اجرا شد. پژوهش از نوع شبه آزمایشی سه گروهی (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری شامل زوج های شرکت کننده در کارگاههای آموزشی یک فرهنگسرا بود. تعداد 60 نفر (20 نفر گروه آموزش هوش هیجانی، 20 نفر گروه آموزش مهارت های زندگی و 20 نفر گروه گواه) به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و از طریق گمارش تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش، شامل آزمون سازگاری زناشویی (اسپانیر، 1976) و پرسشنامه جمعیت شناختی محقق ساخته بود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد که آموزش مهارت های زندگی و هوش هیجانی تاثیر معناداری بر سازگاری زناشویی و مولفه های آن (رضایت دوتایی، توافق دوتایی، همبستگی دوتایی و بیان محبت آمیز) در زوج های جوان دارد (P<0.01). همچنین در سازگاری زناشویی کلی، توافق دو نفری و ابراز محبت دو گروه آموزش مهارت های زندگی و آموزش هوش هیجانی با یکدیگر تفاوت معنادار نداشتند (P>0.05)، ولی در رضایت زناشویی و همبستگی دو نفری بین دو گروه آموزش مهارت های زندگی و آموزش هوش هیجانی تفاوت معناداری به دست آمد (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    13-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1008
  • دانلود: 

    745
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین تاثیر درمان شناختی گروهی بر نشانه های بیخوابی مزمن در زنان مبتلا به بیخوابی مزمن اجرا شد. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی (اندازه گیری تکرار شده) و جامعه آماری آن زنان مراجعه کننده به مطب های متخصصان مغز و اعصاب بودند که از بین آنها، 18 نفر، به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (درمان شناختی گروهی) و گواه (درمان دارویی) قرار گرفتند. همه شرکت کنندگان داروی خواب آور (بنزودیازپین ها) مصرف می کردند. ابزار سنجش پرسشنامه محقق ساخته نشانه های بیخوابی مزمن بود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد درمان شناختی گروهی بر کاهش نشانه های بیخوابی مزمن به طور معناداری موثر است (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1008

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 745 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    20-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1139
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش حل مساله با تاکید بر نیازهای بنیادین نظریه انتخاب بر الگوهای ارتباطی زوج ها اجرا شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری شامل کلیه زوج های شهر کرج بودند که از میان آنها 12 زوج (6 زوج در گروه آزمایش و 6 زوج در گروه گواه) به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه الگوهای ارتباطی (کریستنسن و سالاوی، 1984) بود و داده ها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در الگوهای ارتباطی سازنده متقابل، اجتناب متقابل، توقع / کناره گیری کلی، توقع مرد/ کناره گیر زن و توقع زن / کناره گیر مرد وجود دارد (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    29-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3275
  • دانلود: 

    1509
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر برنامه آموزش مهارت های زندگی و راهبردهای مقابله با فشار روانی بر سلامت روان دانشجویان دختر اجرا شد. پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون سه گروهی و جامعه آماری، دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه ای دکتر معین رشت بودند، که از بین آنها 300 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و پس از اجرای اولیه پرسشنامه سلامت عمومی بر روی آنها، 45 نفر که دارای بالاترین امتیازات بودند، انتخاب و در سه گروه 15 نفری (دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه) به صورت تصادفی قرار گرفتند. ابزار سنجش پرسشنامه سلامت عمومی (گلدبرگ و هیلیر، 1979) بود و داده ها از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکووا) تحلیل شد. یافته ها نشان داد، آموزش مهارت های زندگی (P<0.01) و راهبردهای مقابله با فشار روانی (P<0.05) به طور معناداری موجب افزایش سلامت روان در دانشجویان می گردد. همچنین در مقایسه تاثیر آموزش راهبردهای مقابله با فشار روانی با آموزش مهارت های زندگی مشخص گردید که آموزش راهبردهای مقابله با فشار روانی تاثیر بیشتری نسبت به آموزش مهارت های زندگی بر افسردگی دانشجویان دختر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    38-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1539
  • دانلود: 

    1029
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت مدیران و سرپرستان با رفتارهای مدنی سازمانی (OCB) کارکنان آنها اجرا شد. پژوهش از نوع همبستگی است و جامعه آماری، مدیران، سرپرستان و کارکنان دو مجموعه صنعتی بودند، که از طریق نمونه گیری تصادفی 73 مدیر و سرپرست و 204 نفر از کارکنان انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصیت (کاستا و مک کری، 1990) و پرسشنامه رفتارهای مدنی سازمانی (لی وآلن، 2002) بود. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه (شیوه همزمان) تحلیل شد. یافته ها نشان داد، بین تجربه پذیری، توافق پذیری و وظیفه شناسی مدیران و سرپرستان با رفتارهای مدنی سازمانی معطوف به افراد و سازمان در کارکنان رابطه معناداری وجود دارد (P<0.05). تحلیل رگرسیون (شیوه همزمان) نیز نشان داد که فقط تجربه پذیری و توافق پذیری مدیران و سرپرستان پیش بینی کننده معنادار رفتار مدنی سازمانی معطوف به افراد و سازمان در کارکنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1029 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    47-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1797
  • دانلود: 

    1248
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه زمان واکنش، حواس پرتی و عامل خستگی در رانندگان دارای تجربه تصادف با رانندگان عادی اجرا شد. روش پژوهش پس رویدادی و جامعه آماری شامل رانندگان دارای تجربه تصادف که به مراکز ترافیک ارجاع شده بودند و گروهی از رانندگان بدون تجربه تصادف بودند، که از میان آنها، دو گروه 30 نفری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل زمان سنج واکنش (داندرس، 1968)، آزمون حواس پرتی تولوز - پیرون (پیرون، 1986) و آزمون خستگی (کروپ و همکاران، 1989) بود. داده ها از طریق تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تحلیل شد. یافته ها نشان داد، زمان واکنش دست و پا در رانندگان درگیر در تصادفات رانندگی به صورت معناداری (P<0.01) بالاتر از گروهی است که چنین تجربه ای نداشته اند. همچنین حواس پرتی و خستگی در افراد تصادف کرده به صورت معناداری (P<0.01) بالاتر از گروهی بود که تجربه تصادف در رانندگی نداشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1248 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    55-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    11
  • بازدید: 

    6719
  • دانلود: 

    2993
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه رضایت از زندگی با طرحواره های ناسازگار اولیه در دانشجویان اجرا شد. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری دانشجویان دانشگاههای شهر بابل بودند که از بین آنها 300 نفر از رشته های مختلف (150 دختر و 150 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه (SF-YSQ) (یانگ، 2005) و پرسشنامه رضایت از زندگی (داینر و همکاران، 1985) بود. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه (شیوه گام به گام) و آزمون t گروههای مستقل تحلیل شد. یافته ها نشان داد بین محرومیت هیجانی، انزوای اجتماعی، نقص / شرم، شکست، وابستگی/ بی کفایتی، آسیب پذیری نسبت به ضرر یا بیماری، اطاعت، از خودگذشتگی، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه / عیب جویی افراطی، خویشتن داری و خودانضباط ناکافی با رضایت از زندگی رابطه منفی معنادار وجود دارد (P<0.05 و P<0.01). تحلیل رگرسیون نشان داد محرومیت هیجانی، نقص/ شرم و وابستگی/ بی کفایتی با رضایت از زندگی دارای رابطه چندگانه معنادار هستند (P<0.01). آزمون t گروههای مستقل نشان داد بین دانشجویان دختر و پسر در خرده مقیاس های بی اعتمادی/ بدرفتاری، شکست، آسیب پذیری نسبت به ضرر یا بیماری و معیارهای سرسختانه / عیب جویی افراطی تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2993 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    2 (پیاپی 44)
  • صفحات: 

    66-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1776
  • دانلود: 

    976
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه عدالت تعاملی همکارمحور و عدالت رویه ای با رفتارهای مدنی سازمانی اجرا شد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری، کارکنان چند مجموعه صنعتی در شهر اصفهان بودند، که از بین آنها، 306 نفر به روش نمونه گیری سهل الوصول انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده و پرسشنامه رفتارهای مدنی سازمانی (هالند، 2002) بود. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه (شیوه همزمان) تحلیل شد. یافته ها نشان داد عدالت رویه ای و عدالت تعاملی همکارمحور با رفتارهای مدنی سازمانی معطوف به سازمان و معطوف به همکاران دارای همبستگی مثبت و معنادار هستند (P<0.01). تحلیل رگرسیون همزمان نیز نشان داد که عدالت رویه ای و عدالت تعاملی همکارمحور با رفتارهای مدنی سازمانی معطوف به سازمان و فقط عدالت تعاملی همکارمحور با رفتارهای مدنی سازمانی معطوف به همکاران دارای همبستگی چندگانه معنادار هستند (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 976 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button