Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

SOCIAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2687
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2687

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

SOCIAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2248
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    19-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2829
  • دانلود: 

    943
چکیده: 

بشر در طول تاریخ حیات خویش، همواره در محیط زیست تصرف کرده و آن را مطابق نیاز و سلیقه خود، تغییر داده است و بر عکس، طبیعت به اشکال گوناگون در توسعه و رشد فرهنگی بشر، تاثیر به سزایی داشته است. حفظ محیط زیست یک تلاش ملی است که مستلزم مشارکت آحاد مردم است. این میراث گرانبها و سرمایه عظیم، امانتی است که از گذشتگان ما به جای مانده است و بشر امروز باید با منش اخلاقی و اجتماعی مناسب و توام با احساس مسوولیت، آن را به صورت مطلوب به آیندگان بسپارد. موثرترین گام به منظور حفظ محیط زیست، ارزیابی رفتار و عملکرد مردم در رسیدن به اصول اولیه زندگی پایدار است. چرا که بهره وری صحیح از منابع و جلوگیری از تغییر در مواهب طبیعی باعث پایداری زندگی می شود. جامعه دانشگاهی و افراد روشنفکر تاثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ محیط زیستی و رسیدن به هدف های توسعه پایدار دارند. هدف اصلی پژوهش حاضر، شناخت عوامل اجتماعی - فرهنگی موثر بر حفظ محیط زیست است که به منظور شناسایی این عوامل، 400 دانشجو از دانشکده های علوم انسانی، علوم پایه، اقتصاد و مدیریت و فنی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نامتناسب با حجم انتخاب شدند و به وسیله روش پیمایش تاثیر متغیرهای جنسیت، سن، وضعیت تاهل، بومی بودن، میزان آگاهی، عادت های فرهنگی، درونی کردن ارزش ها و پایبندی دینی در نگرش و رفتار معطوف به حفظ محیط زیست با کمک پرسشنامه مصاحبه ای و تکنیک های آماری لازم سنجیده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد، متغیر آموزش از طریق رسانه، بیش ترین تاثیر را در نگرش مثبت دانشجویان نسبت به حفظ محیط زیست دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2829

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 943 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    47-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2716
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور خطوط اساسی و جهت گیری های کلی هدف ها و سیاست های هر بخش را تعیین می کنند و امور اجرایی نیز در مسیر آن هدف ها پیش می روند. در حال حاضر نقش زنان برای سازمان ها و برنامه ریزان امور توسعه یک اولویت انکارناپذیر محسوب می شود. با توجه به اهمیت زنان در فرایند توسعه، پژوهش حاضر با هدف شناخت جایگاه زنان در محتوای برنامه های توسعه بعد از انقلاب و با استفاده از تکنیک تحلیل محتوای مفهومی، تقسیم کردن متغیر جایگاه زنان به 15 مقوله ریزتر و سنجش میزان فراوانی هر مقوله در هر برنامه توسعه به صورت جداگانه، به انجام رسید. پژوهشگر به دنبال پاسخگویی به این پرسش اساسی بود که زنان جامعه ایران در برنامه های توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی کشور از چه جایگاهی برخوردار بوده اند. در نهایت از تحلیل و بررسی جداول حاصل از تحلیل محتوای برنامه های توسعه می توان چنین نتیجه گرفت که با گذشت زمان از برنامه اول به چهارم، حساسیت برنامه ریزان به مساله جنسیت و زنان بیشتر شده و به موازات تدوین و تصویب مواد قانونی، نهادها، تشکیلات و برنامه های متناظری نیز برای تحقق این هدف هم به وجود آمده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    73-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1644
  • دانلود: 

    803
چکیده: 

هدف از این پژوهش شناخت و میزان تاثیر عوامل اجتماعی بر مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال تحصیلی 89-138، است. جامعه آماری در این پژوهش، دانشجویان دختر و پسر شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی اند که شامل 13411 نفر بوده و از این تعداد با استفاده از فرمول کوکران نمونه مورد مطالعه 373 نفر محاسبه شد، که از این تعداد 187 نفر را زنان و 186 نفر را مردان تشکیل می دهند. در پژوهش حاضر از روش تحقیق پیمایش استفاده شده و داده ها و اطلاعات مورد نظر نیز از روش کتابخانه ای و میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه، جمع آوری شده است. تعداد دانشجویان مورد نظر با روش نمونه گیری طبقه بندی شده متناسب با حجم و در نهایت با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. یافته های تحقیق با استفاده از جداول توصیفی و آزمون های آماری در نرم افزار spss محاسبه شده است. متغیر مستقل در این تحقیق، عوامل اجتماعی که شامل: 1- میزان اهمیت و استفاده دانشجویان از رسانه های جمعی 2- میزان آگاهی سیاسی دانشجویان 3- پایگاه اجتماعی والدین دانشجویان 4- میزان ارتباط دانشجویان با همسالانشان 5- میزان فعالیت های دانشجویان در تشکل های سیاسی دانشگاهی 6- جنسیت دانشجویان 7- وضعیت تاهل دانشجویان 8- رشته (گروه) تحصیلی دانشجویان 9- سن دانشجویان است و از میان این عوامل، میزان آگاهی سیاسی دانشجویان، پایگاه اجتماعی والدین دانشجویان، میزان ارتباط دانشجویان با همسالانشان، میزان فعالیت های دانشجویان در تشکل های سیاسی دانشگاهی، جنسیت دانشجویان، وضعیت تاهل دانشجویان و رشته (گروه) تحصیلی دانشجویان با مشارکت سیاسی دانشجویان رابطه معناداری، دارند، به عبارتی این فرضیات تایید و عوامل میزان اهمیت و استفاده دانشجویان از رسانه های جمعی و سن دانشجویان با مشارکت سیاسی دانشجویان رابطه معناداری ندارند، که حاکی از رد این دو فرضیه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    97-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2260
  • دانلود: 

    884
چکیده: 

اهمیت و عمق اندیشه ها و آرای جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا به گونه ای است که در هر عصری و هر نسلی به مقتضای اوضاع ادبی و معرفتی واکاوی و بازشناسی می شود.امروزه به رغم گذشت هشت قرن از زندگی و مرگ مولانا، هنوز او را در شمار بزرگان تاثیرگذار بر سپهر معرفت زمانه می یابیم.مقاله حاضر از طیف های متنوع اندیشه ورزی مولانا به بررسی و تحلیل و کاوش در آموزهای اجتماعی فکر او می پردازد و از آن میان نیز بر استخراج و تحلیل مضامین مرتبط با نهادهای اجتماعی در مثنوی معطوف است.روش تحقیق تحلیل محتواست و ابیات مثنوی واحد بررسی و شمارش تلقی شده است. از مجموع آثار منثور و منظوم مولوی، کتاب پرارج مثنوی مبنای تحلیل محتوا قرار داده شده و شیوه تحلیل و کیفی است و در مقیاس محدود و در سطح توصیفی از تحلیل کمی استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 884 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    121-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1239
  • دانلود: 

    323
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه فرهنگ سازمانی و تعهدکاری کارکنان با میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است که در سال 1389 در آن واحد دانشگاهی مشغول به کار بوده اند. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی (همبستگی) است. با توجه به حجم جامعه کارمندان (362 نفر) با روش نمونه گیری تصادفی نسبی تعداد 192 نفربه عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار سنجش در این پژوهش، پرسشنامه های استاندارد فرهنگ سازمانی (a=0.87)، تعهد سازمانی (a=0.81) و پرسشنامه محقق ساخته ICT (a=0.89) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مد، میانه، نما و رگرسیون گام به گام استفاده شده است و نتایج به دست آمده عبارت اند از: 1- بین فرهنگ سازمانی و تعهدکاری کارکنان با میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد. 2- بین تعهدکاری کارکنان و میزان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد. 3- بین فرهنگ سازمانی و میزان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد. 4- بین ابعاد فرهنگ سازمانی و میزان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد. 5- بین ابعاد تعهدکاری کارکنان و میزان به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1239

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 323 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    139-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4777
  • دانلود: 

    3031
چکیده: 

سلامت اجتماعی از جمله مفاهیمی است که امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دایره شمول موضوعات آن هر روز فراگیرتر می شود. به طور کلی در بحث سلامت اجتماعی، انسان به تنهایی مطرح نیست، بلکه آنچه مورد نظر است پدیده هایی هستند که در اطراف او وجود دارند و بر مجموعه و سیستم او تاثیر می گذارند. در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخته شده است.روش تحقیق توصیفی و تحلیل همبستگی به روش پیمایشی صورت پذیرفته و تکنیک جمع آوری داده ها مصاحبه ساختاری با استفاده از پرسشنامه است. جامعه آماری این تحقیق کلیه 5500 نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در شهر تهران هستند. برای برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 340 نفر از جامعه آماری انتخاب شده اند. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای است. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده اند و از آزمون های کندال تای بی و گاما برای همبستگی های سطح ترتیبی در جداول متقاطع توافقی و همچنین تحلیل چند متغیره رگرسیونی استفاده شده است. یافته های حاصل از پژوهش حاکی از این است که هر چه زنان سرپرست خانوار از حمایت اجتماعی بالاتری برخوردار بوده اند، متناسب با آن از سلامت اجتماعی بالاتری نیز برخوردار بوده اند. همین رابطه بین مولفه های سه گانه حمایت اجتماعی (عاطفی، ابزاری و اطلاعاتی) و سلامت اجتماعی نیز دیده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3031 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    159-185
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1957
  • دانلود: 

    983
چکیده: 

هدف اساسی این پژوهش شناخت اثر آموزش مهارت های زندگی بر میزان سازگاری اجتماعی دانش آزموان سال اول دوره راهنمایی شهرستان الشتر از دیدگاه معلمان این دوره است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه معلمان دوره راهنمایی هستند که تعداد آنها 300 نفر است و 175 نفر از معلمان به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.در این پژوهش ابزار سنجش پرسشنامه محقق ساخته است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد و ضریب آن معادل 0.84 بوده است. این میزان نشان دهنده همسانی درونی بین سوالات پرسشنامه است. در تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در آمار توصیفی از مشخص کننده های مرکزی و پراکندگی، در آمار استنباطی از آزمون همبستگی پیرسون و برای تجزیه و تحلیل داده ها از بسته نرم افزاری spss15 استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان داد که بین مهارت های زندگی اجتماعی و سازگاری اجتماعی، خودآگاهی، مهارت تصمیم گیری، حل مساله، مقابله با هیجانات و کاهش طرد همسالان رابطه معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 983 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

پژوهش اجتماعی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    187-210
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1816
  • دانلود: 

    937
چکیده: 

هدف اصلی این مقاله شناخت تاثیر آموزش درس کارآفرینی بر امید به آینده شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8 می باشد. روش این پژوهش، پیمایشی از نوع توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8 در سال تحصیلی 89-88 می باشند. حجم نمونه با اندازه اثر کوچک و توان آماری 0.7 و آلفای(a=0.05)  و با توجه به کاهش خطای نوع اول، در حد 470 نفر می باشد که این تعداد به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. و به منظور احتمال ریزش نمونه ها در نهایت 500 نفر به عنوان نمونه آماری از طریق روش های نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای و طبقه ای متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. برای ابزار تحقیق با توجه به بررسی پیشینه تحقیق، مبانی نظری و مطالعات اکتشافی؛ یک پرسشنامه محقق ساخته 13 سوالی تدوین گردید که روایی صوری آن با توجه به نظرات خبرگان تایید گردید و برای تعیین پایایی آن با اجرای مقدماتی ضریب آلفای کرانباخ آن (0.88) محاسبه شده است. سپس داده های به دست آمده با استفاده از آزمون t مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که آموزش درس کارآفرینی در افزایش اعتماد به نفس، افزایش آگاهی و توانایی لازم، افزایش توانایی های خود اشتغالی، افزایش خلاقیت در زمینه های شغلی دانشجویان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 937 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0