Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2101
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2115
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2115

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1766
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آقاگل زاده فردوس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2172
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

در تحقیقات تحلیل گفتمان انتقادی اصطلاح تخصصی «ساخت های زبانی ایدئولوژیک» مفهومی بنیادی است که در نزد محققان تحلیل گفتمان مفهومی انتزاعی و مبهم است و تحقیق حاضر با روش تحلیلی- توصیفی درصدد حل این مساله در قالب پرسش های زیر است: ساخت زبانی و ایدئولوژی و به دنبال آن ساخت زبانی ایدئولوژیک چیست، و چگونه تعریف می شوند، چگونه در متون، بازنمایی و عینیت می یابند و بالاخره تحلیلگر تحلیل گفتمان انتقادی با استفاده از چه مفاهیم نظری و راهبردهایی می تواند این گونه ساخت ها را تحلیل کند؟ ساخت های زبانی نمودهای عینی نظام های آوایی و واجی، ساختواژه ای، نحوی و گفتمانی و کاربردشناختی هر زبان هستند و ایدئولوژی ها، نظام های عقاید، باورها و باید و نبایدهایی هستند که اشتراکات گروه های اجتماعی – شناختی را منعکس می کنند. ساخت های زبانی ایدئولوژیک آن دسته از ساخت های زبانی هستند که علاوه بر معنای کنش بیانی در گفتمان خاص، معانی کنش منظورشناختی و کنش تاثیری خود را به دست می آورند؛ یعنی این گفتمان با ایدئولوژی خاص خود است که معانی و پیام موردنظر را معین می کند و همیشه ساخت های ایدئولوژیک دارای معانی بیش از صورت زبانی هستند. همه متون به صورت بالقوه می توانند متشکل از ساخت های ایدئولوژیک باشند و تحلیلگر گفتمان انتقادی با بهره مندی از مفاهیم و راهبردهای زبان شناختی و علوم اجتماعی می تواند تحلیل علمی از متون ارائه کند؛ همان طور که در متن مقاله حاضر روی عناوین روزنامه به طور عملی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2172

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    21-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1391
  • دانلود: 

    231
چکیده: 

دوره تکوین زبان و ادب فارسی (4-6 ه.ق)، بی گمان نقطه عطفی در پیشینه پیوند شعر فارسی و عربی به شمار می آید، زیرا از یک سو، با در نظر گرفتن مقتضیات و بستر سیاسی- دینی، زبان عربی در ایران زبانی علمی- ادبی می شود و از سوی دیگر وجود شعر مدحی و درباری، موجب استحکام این پیوند می شود. خاقانی شروانی (م 595 ه.ق)، در این دوره و در تاریخ شعر فارسی یکی از برجسته ترین عربی گرایان فارسی زبان است. زیرا قالب عمده شعر در دیوان وی قصیده است که خود زمینه ای برای نمود بیش تر این پیوند است. آشنایی عمیق حسان عجم و عجین شدن زبان او با ادب عربی، سبب ایجاد دوگانگی زبانی، در آثار وی شده است. یکی از جلوه های این دوگانگی، تقلید مضمونی خاقانی و ابراز مفاخره نسبت به ادب دانان برجسته زبان عربی، در سطح صوری و معنایی زبان است. کثرت نام برخی بلغای ادب عربی از یک سو و تاثیر آوازه و بلاغت شعر آنان در زبان خاقانی از سوی دیگر، سبب شده آیینه دیرآشنای آثار خاقانی، نشان گر تاثیرپذیری از ادب عربی گردد و ضرورت پژوهش در این زمینه را دوچندان کند. نگارندگان در این پژوهش با هدف نمایاندن گرایش خاقانی به ادب عربی، به بررسی شعر و نثر خاقانی پرداخته اند به این صورت که ابتدا انگیزه های خاقانی را از این اثرپذیری ذکر کرده اند، سپس این اثرپذیری را، در سطح صوری آثار خاقانی با تکیه بیش تر بر گونه منثور آن، که تاکنون مورد توجه نبوده است، نشان داده اند و به دنبال آن در سطح معنایی، چند اثرپذیری مضمونی مهم را که در جریان پژوهشی حاضر اشاره ای بدان ها نشده است، مورد تامل قرار داده اند تا مجموع این بررسی ها پاسخی به این پرسش مقدم باشد که آیا عمق تاثیرپذیری خاقانی از زبان و ادب عربی تنها به فراوانی عناصر واژگانی این زبان محدود گشته است یا این که خاقانی در بطن آثار خود از سخن وران ادب عربی در دو سطح صوری و معنایی تاثیر پذیرفته است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 231 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

حق پرست لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    45-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1100
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

مساله اصلی این پژوهش یافتن شباهت ها و تفاوت های تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در دو روایت متفاوت از ماجرای کین خواهی بهمن بوده است. بر این اساس، نویسنده با بررسی مولفه های جامعه شناختی - معنایی که تئوون لیوون در الگوی پیشنهادی خود ارائه داده و انطباق آن ها با برش های داستانی موردنظر از شاهنامه و بهمن نامه، کوشیده است به زمینه ایدئولوژیک ورای دو متن دست یابد و تفاوت تاثیرگذاری آن ها را نشان دهد. حاصل پژوهش نشان می دهد که برخی از شاخه های دو شیوه اصلی حذف و اظهار در هر دو متن تا حدودی به چشم می خورند و پیوسته نمایی، گسسته نمایی، نام بری و طبقه بندی نیز از شگردهایی هستند که به همراه زیرمجموعه های خود برای بازنمایی کارگزاران استفاده شده اند. تحلیل دو متن به وضوح نشان می دهد که بهمن در شاهنامه در پی کسب مشروعیت برای هدف خویش است؛ در حالی که در بهمن نامه، اقتدار و فردیت کامل دارد و نیازی به بهره گیری از شگردهای اقناعی و تاییدطلبانه نیست؛ به همین دلیل، شیوه های تصویرسازی کارگزاران در شاهنامه بیشتر از بهمن نامه به کار رفته و در استفاده از آن ها تعمد بیشتری دخیل بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    63-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1807
  • دانلود: 

    457
چکیده: 

امروزه نقد تطبیقی می تواند میزان تعالی فرهنگ ها و تبادل تفکرات را در حوزه ادبیات برای آشنایی با اصالت، عمق، غنا و تفاهم های فرهنگی و دوری از تعصبات و یک جانبه نگری های علمی – ادبی نشان دهد. بررسی تطبیقی دو متن «داستان فریدون» و «شاه لیر» نشان دهنده همسرایی و برهم نمایی های ذهنی دو شاعر توانا در دو فرهنگ متفاوت و لاجرم دو زبان متمایز در دو موضع تاریخی گوناگون است. هرچند آگاهانه بودن یا نبودن این «بینامتنیت» و برهم نمایی قابل اثبات نیست و نویسندگان و محققان پیشین نیز در این باره چیزی نگفته اند، آنچه آشکار است وجود همسرایی ها و یکسانی های بارز در این دو متن است.کشف «همسانی پیرنگ»، «تراژدی بودن»، «انگیزه ها»، «خانوادگی بودن»، «تقسیم پادشاهی»، «حضور سرنوشت و تقدیر»، «حضور عرفان سطحی»، «موازی بودن شخصیت ها»، «کشمکش»، «پیشگویی»، «همسرایان»، «بحران» و... از گزاره های مشترک میان این دو متن است. بررسی و تحلیل این اشتراکات برای نشان دادن قطعیت «بینامتنیت» در این دو متن، مهم ترین دستاوردهای این مقاله است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1807

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 457 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    85-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2138
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی میزان شناخت مدرسان زبان های خارجی از نقش فرایند یادگیری و آموزش زبان با استفاده از راهبردها و ابزارهای الکترونیکی تحت وب در حوزه زبان خارجی است. در این راستا ابتدا با بهره گیری از روش تحقیق اسنادی ماهیت زبان در ارتباطات الکترونیکی تحت شبکه تارگستر جهانی و روش های مطرح در بهبود توسعه توانش زبانی و ارتباطی زبان آموزان در آموزش برخط بررسی شد و سپس با توجه به اهمیت آشنایی مدرسان رشته زبان، به ویژه در بخش آموزش و ترجمه زبان های خارجی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، با نقش آموزش الکترونیکی، میزان آشنایی مدرسان زبان با راهبردها و ابزارهای فناوری مطرح در آموزش برخط، با استفاده از روش تحقیق توصیفی – پیمایشی مورد سنجش قرار گرفت. نتیجه حاصل از نظرسنجی از 68 مدرس زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و فارسی از 7 دانشگاه سنتی و مجازی در این تحقیق مشخص کرد که بیشتر مدرسان زبان خارجی شناخت مناسبی از ابزارها و راهبردهای الکترونیکی موجود رشته خود ندارند. با توجه به نیاز کشور به ارتباط متخصصان با شبکه های علمی جهان به منظور دستیابی و یا انتقال دانش و تسلط آن ها به حداقل یک زبان خارجی جهانی، برنامه ریزی و تهیه الگویی مناسب برای تربیت مدرس آموزش الکترونیکی و برخط زبان خارجی می تواند گامی اساسی برای ارتقا سطح دانش زبان خارجی در سطح دانشگاه های کشور و همچنین توسعه زبان فارسی در شبکه های علمی، آموزشی و فرهنگی در جهان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    115-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    977
  • دانلود: 

    158
چکیده: 

چنانچه در زبانی برای نشان دادن نقش مفعولی از نشانه حالت استفاده شود، در آن زبان مفعول نمایی وجود دارد و در صورتی که نشانه حالت مفعولی تنها با زیرمجموعه ای از مفعول های آن زبان همراه شود، مفعول نمایی به صورت افتراقی است. ویژگی هایی مانند «معرفگی» و «جانداری» مفعول ازجمله دلایل حضور نشانه مفعولی در کنار یک مفعول در میان برخی زبان های جهان هستند. هدف از نگارش مقاله حاضر، بررسی وضعیت مفعول های مستقیم نشانه دار و بدون نشانه، با توجه به جانداری و معرفگی، در متون مکتوب مازندرانی است تا از این طریق رابطه بین این عوامل مشخص شود. در این پژوهش از رویکرد «آیسن» (2003) در چارچوب «نظریه بهینگی» استفاده شده است. با بررسی «مفعول نمایی افتراقی» در یک پیکره مازندرانی در مجموع، 148 گروه اسمی مفعول مستقیم، شناسایی و مشخص شد که هر دو ویژگی معرفگی و جانداری در حضور نشانه مفعولی در کنار مفعول مستقیم در این پیکره زبانی از زبان مازندرانی تاثیرگذار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 158 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    131-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1037
  • دانلود: 

    169
چکیده: 

بینامتنیت و بینارسانه هر دو پدیده های گفتمانی هستند که نظام های نشانه- معنایی را با آشنایی زدایی یا تعامل متن و رسانه، تحت تاثیر قرار می دهند. کاربست بینامتنیت از زمان ظهور آن تا به حال بیشتر در مورد ادبیات و خط تمایز آن تنها رمان های چند رسانه ای بوده است اما در مورد هنرهای گوناگون، به ویژه سینما، تئاتر و فضای سایبری، به نظر می رسد به خوبی نتوانسته است - خصوصا در حوزه نقد- وضعیت تراگفتمانی تکنیکی و رسانه ای را توجیه کند تا اینکه بینارسانه در ادامه آن ارائه شده است. بینارسانه حکایت از تعامل خصوصیات مختلف رسانه های گوناگون در کنار یکدیگر با حفظ همه ویژگی های نشانه ای آن ها و سپس تراموقعیتی دارد که ویژگی های اولیه به حالت تعویق و تعلیق درمی آیند. مهم ترین ویژگی این تلاقی رسانه ای، استقرار یک ماده و فرم بیان در کنار ماده و فرم بیانی دیگر است. هدف این مقاله علاوه بر بررسی گفتمان بینارسانه ای، مطالعه نقش آن در نشانه -معناشناسی و هنر است؛ به همین منظور پس از بازخوانی بینامتنیت، مرزهای تمایز متن و رسانه و جلوه های حاصل از تعامل رسانه ها، برای دستیابی به نظریه منسجمی در مورد بینارسانه مورد بررسی قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1037

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 169 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

صادقی وحید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    153-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1228
  • دانلود: 

    248
چکیده: 

این مقاله به مطالعه درک شنیداری محل تکیه واژگانی در زبان فارسی می پردازد. در یک آزمایش ادراکی، جفت واژه کمینه تکیه ای بی معنی «nana-nana» محرک هدف انتخاب شد و مقادیر دیرش هجا، سطح شدت انرژی کل، سطح شدت انرژی فرکانس های میانی و بالا و فرکانس پایه واکه های تکیه بر و بدون تکیه، در دو بافت دارای تکیه زیر و بمی و فاقد تکیه زیر و بمی، طی گام های مختلف بازسازی شد. سپس محرک های بازسازی شده در یک آزمون شناسایی، به آزمودنی ها ارائه شد که 20 گویشور بومی فارسی معیار بودند و از آن ها خواسته شد هجای تکیه بر را در محرک های هدف مشخص کنند. نتایج، یافته های آزمایش تولیدی صادقی (2011) را تایید کردند. بر این اساس، در بافت دارای تکیه زیر و بمی، درک محل تکیه تا حد زیادی، تابعی از تغییرات فرکانس پایه است؛ اندازه تغییرات زیر و بمی یا اختلاف سطح فرکانس پایه بین دو هجا، باعث تمایز شنیداری محل تکیه واژگانی می شود. در این بافت اثر همبسته های دیگر بر درک تکیه، افزایشی است؛ به این صورت که این همبسته ها اطمینان پاسخ های شنیداری را تا حدودی افزایش می دهند. در بافت فاقد تکیه زیر و بمی، اثر دیرش هجا بر درک تکیه واژگانی قوی تر از همبسته های شدت انرژی مانند: سطح شدت انرژی کل؛ سطح شدت انرژی و فرکانس های میانی و بالا، است. این نتایج نشان می دهد در صورت حذف تغییرات زیر و بمی، شنونده فارسی برای تعیین محل تکیه واژگانی به نشانه های دیرشی، وابسته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1228

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 248 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    177-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    922
  • دانلود: 

    194
چکیده: 

سبب یا علت انجام کاری در زبان روسی در بسیاری از موارد با آنچه در زبان فارسی وجود دارد فرق می کند. این تفاوت ها وقتی رونمایی می شوند که علت به کمک حروف اضافه بیان شود. حروف اضافه در زبان روسی علاوه بر ویژگی مکانی و هدفی، ویژگی سببی نیز دارند که هنگام گفت و گو به زبان روسی و ترجمه از فارسی به روسی از اهمیت خاصی برخوردارند. زبان آموزان ایرانی در طول دوره فراگیری زبان به طور سطحی با آن آشنا می شوند ولی آن طور که باید و شاید به آن ها آموزش داده نمی شود. در زبان روسی یک حرف اضافه معین برای بیان علت خاصی به کار می رود، به گونه ای که حرف اضافه دیگر نمی تواند جایگزین آن شود. بار معنایی اسامی و افعالی که حروف اضافه سببی با آن ها به کار می روند و همچنین نتیجه ای که علت، باعث به وجود آمدن آن شده است، در تعیین حرف اضافه سببی مربوطه نقش اساسی دارند؛ از این رو زبان آموزان ایرانی همواره در بیان علت دچار مشکل می شوند. در این مقاله مشکلات زبان آموزان ایرانی و اثبات این گزاره مورد بررسی قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 922

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 194 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    189-209
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2171
  • دانلود: 

    395
چکیده: 

با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحله جدیدی از تاریخ پر تلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و موسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝ های بعد از آن، توانایی برقراری ارتباط از طریق زبان خارجی بود و در قلب این مهارت، تلفظ درست حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد، نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐ نظران درباره ماهیت آموزش تلفظ زبان خارجی اراﺋﻪ شد که هر یک از آن ها به گستره قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پی بردن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩ ها و عقاید چه بوده و تا چه اندازﻩ ای آموزش تلفظ زبان خارجی (زبان انگلیسی) در ایران ﺗﺤﺖ تاثیر این ﭘﺴﺘﻲ و بلندﻱ ها قرار گرفته، تحقیقات جامع و گستردﻩ تری لازم است. در این مقاله تلاش کرده ایم جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏ های انگلیسی دوره دبیرستان در ایران را بازبینی کنیم تا به کیفیت آموزش و ارائه اطلاعات مربوط به بخش تلفظ در این کتاﺏ ها پی ببریم. نتایج این پژوهش در بهبود کیفی آموزش تلفظ در کتاﺏ های انگلیسی دبیرستان موثر است. در انتها، پیشنهاداتی را اراﺋﻪ کرده ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2171

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 395 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button