مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏ های زبان انگلیسی دوره دبیرستان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 209

چکیده

 با شروع جنگ جهانی دوم, آموزش زبان خارجی وارد مرحله جدیدی از تاریخ پر تلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و موسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝ های بعد از آن, توانایی برقراری ارتباط از طریق زبان خارجی بود و در قلب این مهارت, تلفظ درست حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد, نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐ نظران درباره ماهیت آموزش تلفظ زبان خارجی اراﺋﻪ شد که هر یک از آن ها به گستره قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پی بردن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩ ها و عقاید چه بوده و تا چه اندازﻩ ای آموزش تلفظ زبان خارجی (زبان انگلیسی) در ایران ﺗﺤﺖ تاثیر این ﭘﺴﺘﻲ و بلندﻱ ها قرار گرفته, تحقیقات جامع و گستردﻩ تری لازم است. در این مقاله تلاش کرده ایم جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏ های انگلیسی دوره دبیرستان در ایران را بازبینی کنیم تا به کیفیت آموزش و ارائه اطلاعات مربوط به بخش تلفظ در این کتاﺏ ها پی ببریم. نتایج این پژوهش در بهبود کیفی آموزش تلفظ در کتاﺏ های انگلیسی دبیرستان موثر است. در انتها, پیشنهاداتی را اراﺋﻪ کرده ایم.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی مقدم، مصطفی، حسینی فاطمی، آذر، و مالک زاده، شیرین. (1391). بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏ های زبان انگلیسی دوره دبیرستان در ایران. جستارهای زبانی، 3(2 (10))، 189-209. SID. https://sid.ir/paper/166349/fa

Vancouver: کپی

مرادی مقدم مصطفی، حسینی فاطمی آذر، مالک زاده شیرین. بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏ های زبان انگلیسی دوره دبیرستان در ایران. جستارهای زبانی[Internet]. 1391؛3(2 (10)):189-209. Available from: https://sid.ir/paper/166349/fa

IEEE: کپی

مصطفی مرادی مقدم، آذر حسینی فاطمی، و شیرین مالک زاده، “بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏ های زبان انگلیسی دوره دبیرستان در ایران،” جستارهای زبانی، vol. 3، no. 2 (10)، pp. 189–209، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166349/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button