Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Title: 
Author(s): 

Issue Info: 
  • Year: 

    0
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    -
Measures: 
  • Citations: 

    8
  • Views: 

    1395
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1395

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    61-73
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    841
  • Downloads: 

    433
Abstract: 

هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطه ساده و چندگانه  جو سازمانی اخلاقی، تبادل رهبر عضو و اعتبار بیرونی ادراک شده با تعهد سازمانی در کارکنان شهرداری اصفهان بود. جامعه  آماری این پژوهش را کارکنان شهرداری اصفهان تشکیل داد. نمونه تحقیق شامل 124 نفر از کارکنان این سازمان بوده اند که به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. در این پژوهش کارکنان پرسشنامه های جو سازمانی اخلاقی، تبادل رهبر عضو، اعتبار بیرونی ادراک شده و تعهد سازمانی را تکمیل نمودند. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود و داده ها با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از همبستگی پیرسون رابطه معنی دار را بین هریک از متغیرهای پیش بین (جو سازمانی اخلاقی، تبادل رهبر عضو و اعتبار بیرونی ادراک شده) و تعهد سازمانی نشان دادند. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون به روش سلسله مراتبی نشان داد که ترکیب خطی جو سازمانی اخلاقی، تبادل رهبر عضو و اعتبار بیرونی ادراک شده می تواند تعهد سازمانی را پیش بینی کند. همچنین ضرایب رگرسیون استاندارد شده نشان داد، همه متغیرهای پیشبین مورد بررسی در پیش بینی اشتیاق شغلی سهیم هستند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 433 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 1
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    45-60
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1374
  • Downloads: 

    689
Abstract: 

هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مداخله مبتنی بر دلبستگی بر پرخوری و چاقی بود. این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون، پس آزمون، پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه  آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی بودند و روش نمونه گیری هدفمند بود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اختلال دلبستگی کودکان، پرسشنامه اختلال پرخوری و شاخص توده بدنی بود. پس از تشکیل گروه ها (آزمایش و کنترل) و اجرای پیش آزمون، مادران گروه آزمایش به مدت 10 جلسه در طول 2 ماه و نیم در برنامه مداخله مبتنی بر دلبستگی شرکت نمودند و گروه کنترل مداخله ای دریافت ننمود. پس از پایان مداخله، بر روی دو گروه پس آزمون، و پس از 45 روز آزمون پیگیری انجام شد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که با کنترل پیش آزمون، بین گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون و پیگیری در نمرات پرخوری و شاخص توده بدنی تفاوت معنی داری وجود دارد. با توجه به نتایج، درمان مبتنی بر دلبستگی می تواند به عنوان شیوه درمانی در جهت کاهش اختلال پرخوری در کودکان دارای اضافه وزن و چاق به کار گرفته شود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 689 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 7
Author(s): 

خالدیان محمد

Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    1-15
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    3317
  • Downloads: 

    2498
Abstract: 

پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و عزت نفس افراد معتاد انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل افراد معتاد مراجعه کننده به یکی از مراکز متادون درمانی ترک اعتیاد شهرستان قروه (نیکو سلامت) در سال 1392 بود. حجم نمونه ابتدا تعداد 90 نفر از افراد معتاد مراجعه کننده به کلنیک ترک اعتیاد بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد، سپس بر اساس نمرات پرسشنامه تعداد 40 نفر از این افراد که در پرسشنامه عزت نفس پایین ترین نمرات و پرسشنامه سلامت روان بالاترین نمرات را گرفتند انتخاب شدند و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. افراد گروه آزمایش در 8 جلسه 120 دقیقه ای تحت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفتند، اما افرادگروه کنترل تحت هیچگونه آموزشی قرار نگرفتند. روش پژوهش از نوع آزمایشی با گروه آزمایش و گروه کنترل بود. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه 28 سئوالی سلامت عمومی گلدبرگ و پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت استفاده شد و برای تحلیل آماری داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی باعث افزایش سلامت روان و عزت نفس افراد معتاد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شد. بنابراین، نتیجه گیری می شود که آموزش مهارتهای زندگی در ارتقا عزت نفس و سلامت روان افراد معتاد موثر است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 3317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 2498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 18
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    33-43
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1093
  • Downloads: 

    1126
Abstract: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر آمادگی اعتیاد در دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفت. این پژوهش بصورت آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و همراه با گروه کنترل انجام شد. جامعه  آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان پسر مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل دانشگاه شهید چمران اهواز بودند. نمونه  پژوهش شامل 30 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای و از بین 600 نفر نمونه اولیه انتخاب شدند. این 30 نفر بصورت تصادفی در دو گروه (آزمایش و کنترل) گمارده شدند. گروه آزمایش پس از 8 جلسه آموزشی (90 دقیقه ای و 2 جلسه در هفته) و گروه کنترل بدون مداخله، همزمان با گروه آزمایش پس آزمون را تکمیل کردند. ابزار اصلی پژوهش، مقیاس آمادگی اعتیاد بود. آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش هوش هیجانی باعث کاهش آمادگی اعتیاد دانشجویان پسر گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شد. در نتیجه از آموزش هوش هیجانی می توان به عنوان مداخله ای موثر برای پیشگیری از اعتیاد در مورد افرادی که آمادگی اعتیاد دارند استفاده کرد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 1126 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 7
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    75-84
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1903
  • Downloads: 

    685
Abstract: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین عدالت سازمانی و عزت نفس سازمانی با میانجی گری حمایت سازمانی ادراک شده اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش را تمامی کارکنان شرکت ملی حفاری ایران تشکیل می دهند که از میان آنها 219 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان در پژوهش پرسشنامه های عدالت سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و عزت نفس سازمانی را تکمیل نمودند. داده ها از طریق الگوسازی معادلات ساختاری (SEM) تحلیل شدند. یافته ها بیانگر این مطلب بودند که عدالت سازمانی با حمایت سازمانی ادراک شده رابطه مثبت معنی دار دارد. همچنین رابطه بین عزت نفس سازمانی و حمایت سازمانی ادراک شده در کارکنان مثبت و معنی دار بدست آمد. بطور کلی نتایج پژوهش حاکی از آن است که حمایت سازمانی ادراک شده نقش میانجی گری را در رابطه بین عدالت سازمانی و عزت نفس سازمانی ایفا می نماید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    85-98
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2459
  • Downloads: 

    1547
Abstract: 

هدف از پژوهش حاضر پیش بینی خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی سازمانی بر اساس یادگیری سازمانی و انگیزش شغلی در کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. نمونه شامل 200 نفر از جامعه مذکور بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های یادگیری سازمانی نیف، انگیزش شغلی رابینسون، خودکارآمدی شغلی ریگز و کنایت و توصیف رفتار کارآفرینانه پیرس، کرامر و رابینز استفاده شد. پژوهش حاضر همبستگی از نوع تحلیل متعارف بود. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی متعارف نشان داد که یادگیری سازمانی و انگیزش شغلی پیش بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی سازمانی هستند و قویترین رابطه بین یادگیری سازمانی از متغیرهای مجموعه اول (مستقل) و کارآفرینی سازمانی از متغیرهای مجموعه دوم (وابسته) وجود داشت.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 1547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 9
Issue Info: 
  • Year: 

    1392
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    99-117
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2323
  • Downloads: 

    1267
Abstract: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت سواد رسانه ای دانشجویان کارشناسی ارشد مجموعه رشته های علوم انسانی دانشگاه های شهر اهواز بر اساس رویکرد نظری تامن انجام گردید. نوع پژوهش کاربردی و ماهیت آن توصیفی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی شهر اهواز در دانشگاه های شهید چمران، علوم و تحقیقات خوزستان، آزاد اسلامی واحد اهواز و پیام نور بود. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 357 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی پرسشنامه از طریق متخصصان بررسی و پایایی آن به وسیله آزمون آلفای کرونباخ 72.6 محاسبه گردید. داده های گردآوری شده به کمک روش های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و استنباطی (آماره t تک گروهی، تحلیل واریانس چند متغیری و تک متغیری) در سطح a=0.05 مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان داد که سواد رسانه ای دانشجویان از نظر هر سه مولفه  سواد رسانه ای (رژیم رسانه ای، تحلیل پیام های رسانه ای، دیدگاه انتقادی رسانه ای) در حد کم و خیلی کم است. هم چنین نتایج نشان داد توانایی تحلیل پیام های رسانه ای دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است. رژیم رسانه ای دانشجویان مجرد بیشتر از دانشجویان متاهل بوده و از این نظر دانشجویان علوم و تحقیقات خوزستان نسبت به دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد اهواز در سطح بالاتری قرار داشته اند. از نظر سن دانشجویان و وضعیت اشتغال تفاوت معنا داری مشاهده نگردید.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 1267 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 6
Author(s): 

HEIDARY A. |

Issue Info: 
  • Year: 

    2013
  • Volume: 

    8
  • Issue: 

    29
  • Pages: 

    13-32
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    1409
  • Downloads: 

    848
Keywords: 
Abstract: 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 848 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0