Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    520
  • دانلود: 

    127
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی اثر اصلاح صریح و ضمنی اشکالات بر یادگیری نگارش فراگیران ایرانی در حال یادگیری زبان خارجی میباشد. بدین منظور 64 شرکت کننده از 94 زبان آموز سطوح میانی موسسه زبان فلق رشت انتخاب شدند. جهت سنجش همگن بودنشان، از آنها امتحان تافل گرفته شد. سپس آنها بطور تصادفی در یکی از سه گروه اصلاح صریح، اصلاح ضمنی و گروه شاهد قرار داده شدند. در طی چهار جلسه انها همراه با محقق فعالیتهای بر پایه شکاف اطلاعاتی را انجام دادند. هنگام ارتکاب اشکالات ساختاری یک گروه توسط محقق اصلاح صریح دریافت کرد، گروه دیگر اصلاح ضمنی دریافت کرد و گروه شاهد اصلاحی دریافت نکرد. آزمون قضاوت دستوری بعنوان پیش آزمون و پس آزمون فوری استفاده شد. نتایج آزمون تی زوج و تحلیل واریانس نشان داد که نمره هر سه گروه در طی این مدت افزایش یافته است، هرچند گروه اصلاح صریح عملکردش بطور قابل ملاحظه ای بهتر از گروه شاهد و اصلاح ضمنی بود. تفاوت بین گروه شاهد و اصلاح ضمنی معنی دار نبود. نتیجه این تحقیق باتوجه به فرضیه های تعادل و توجه قابل توجیه می باشد. برتری اصلاح ضمنی نشان دهنده نقش مفید شواهد منفی در آموزش زبان است وبرای کلاس درس اصلاح صریح در مقابل اصلاح ضمنی گزینه بهتری می باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 127 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    16-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1902
  • دانلود: 

    764
چکیده: 

انتخاب کتاب درسی، برای دبیران و مدیران کار مشکلی است. هدف این تحقیق، ارزیابی کتاب درسی جدید زبان انگلیسی متوسطه اول( (prospect 1از دیدگاه دبیران بود. شرکت کنندگان شامل 90 نفر از معلمان با تجربه زبان انگلیسی 42) زن و 48 مرد( بودند که به طور تصادفی از مدارس مناطق مختلف استان گیلان بطور تصادفی انتخاب شدند. ارزیابی کمی کتاب درسی از طریق چک لیست لیتز (2005) انجام شد. چک لیست مقیاس5 نقطه لیکرت بود و هفت معیار از جمله موضوع و محتوا، فعالیت ها، مهارت ها، قالب های ظاهری، کاربری بودن، استفاده از اجزای زبان و مشخصات کلی مورد مطالعه قرار گرفت. با این حال، برخی از سوالات پاسخ باز که دیدگاه معلمان را در مورد هر معیار کتاب می سنجید نیز همراه پرسشنامه به دبیران داده شد. آمار توصیفی از جمله انحراف معیار، میانگین، درصد و فراوانی در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. این یافته ها نشان داد که معلمان نظر مثبتی نسبت به این کتاب داشتند. آنها این کتاب را به دلیل محتوا و ارتباط داشتن موضوع آن با نیازهای فراگیران، استفاده از موقعیت های زندگی واقعی، بهره گیری از موضوعات قابل بحث، داشتن فعالیتهای ارتباطی و توجه به چهار مهارت زبان مناسب دانستند. با این حال، آنها برخی از مشکلات کتاب را در سؤالات باز پاسخ خود مطرح کردند: از قبیل کمبود زمان تدریس که فقط 1. 5 ساعت در طول یک هفته است، عدم ارائه صریح و روشن کلمات جدید و نکات دستوری و عدم توجه به برخی از استراتژی های زیر شاخه مهارت ها. این یافته ها می تواند برای طراحان برنامه درسی و نویسندگان کتاب درسی کمک کند تا به طراحی برخی از کتاب های درسی مناسب برای سطوح دیگر بپردازند که محتوی مناسب داشته باشد و تطابق بین زمان تدریس و حجم کتاب نیز مد نظر قرار گیرد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1902

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 764 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    36-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    508
  • دانلود: 

    67
چکیده: 

بررسی ناهماهنگی های (خطاهای ) زبانی زبان آموز زبان دوم یا خارجی از اساسیترین موضوعات آموزش و فراگیری زبان بوده است و در گذر تکوین نظریه های متعدد از اطلاق رویکرد خطا محور به نگاه ناهماهنگی محور فرایندهای پیچیده ای نهفته است. ریشه این نوع ناهماهنگیها را در متغیرهای گوناگون می توان جستجو کرد لیکن رابطه سه گانه بین نوع ناهماهنگیها، سطح دانش زبانی و وسبکهای ترجیهی یادگیری زبانی زبان آموز موضوع اصلی این مطالعه بوده است. در این راستا، تعدادی زبان آموز مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و تعدادی زبان آموز موسسات آزاد زبان انگلیسی جامعه آماری این مطالعه را تشکیل دادند. ابتدا آزمون دانش عمومی زبان انگلیسی میشیگان برای تعیین سطح زبانی آنها به همراه پرسشنامه سبک یادگیری ترجیهی (رید) برای سنجش سبک ترجیهی یادگیری زبانی آنها توزیع گردید. . از نظر سطح دانش زبانی آنها به سه گروه مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم شدند. برای کشف نوع خطاهای زبانی افراد، خطاهای گفتاری آنها از طریق مصاحبهSST و خطاهای نوشتاری آنها از طریق نوشتار آنان مورد بررسی قرار گرفت. سپس خطاهای آنها در دو سطح گفتاری و نوشتاری بر اساس طبقه بندی خطاهای زبانی کوردر به سه گروه پیش-نظاممند، نظاممند و پسانظاممند طبقه بندی شدند. نتیجه ی تحقیق موید وجود همبستگی مثبت معنادار بین سطح دانش زبانی و نوع ناهماهنگیهای زبانی از یک طرف، و همبستگی مثبت لیکن متفاوت بین شیوه تجلی دانش زبانی اعم از قالب گفتاری و شنیداری از طرف دیگر و مهمتر از همه بین مقولات مختلف سبکهای یادگیری و نوع ناهماهنگی و سطح دانش زبانی بوده است. نتایج حاصله از منظر بداعت و کشف همبستگی بین فرایند بین-زبانی با سطح دانش زبانی و همچنین با سبک یادگیری حائز اهمیت می باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 67 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    65-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    745
  • دانلود: 

    311
چکیده: 

به دنبال دانش ارتباطی بین فرهنگی در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی: بررسی ادراکات معلمان زبان ایرانی جهانی شدن باعث افزایش ارتباط میان افرادی با پیش زمینه های زبانی و فرهنگی بسیار شده است (بایرم، 2008) و در نتیجه اخیرا، نقش مهم فرهنگ در آموزش زبان خارجی پررنگ تر از پیش شده است (فیپز و گنزالز، 2004). در نتیجه، دانش ارتباطی بین فرهنگی به عنوان رکنی مهم در یادگیری و آموزش زبان مطرح شده است (بایرم و زاراته، 1997). البته، این دانش به عنوان نتیجه ی ضمنی خودبخود آموزش زبان خارجی تلقی می شود (میر، 1991) و به نظر می رسد معلمان نقشی مهم در آموزش بین فرهنگی دارند که این نقش در محیطهای انگلیسی به عنوان زبان خارجی حائز اهمیت بیشتری است (هن و سانگ، 2011). مطالعه ی حاضر در تلاش است ادراکات معلمان زبان ایرانی را در مورد توانمندی ارتباطی بین فرهنگی در حال حاضر بررسی نماید. همچنین در تلاش است به این مسئله بپردازد که آیا تجربه ی معلمان می تواند بر ادراک آنها از این توانمندی تاثیر گذارد. بدین منظور، از 100 معلم زبان خواسته شد تا پرسشنامه ی مربوطه برگرفته از مطالعه ی هن و سانگ (2011) را تکمیل نمایند. نتایج بررسی های کمی و کیفی حاکی از آن بود که شباهتها و تفاوتهایی میان ادراکات معلمان در مورد دانش ارتباطی بین فرهنگی و ارتباط آن با تجربه ی معلمان وجود دارد. نتایج به اهمیت آموزش بین فرهنگی معلمان در فضای زبان آموزی ایران اشاره دارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 745

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    84-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1004
  • دانلود: 

    166
چکیده: 

عوامل سلب انگیزه یک موضوع جدید در رشته یادگیری زبان خارجی یا زبان دوم است که نیازمند پژوهش های دقیق تری است. در همین رابطه، تحقیق حاضر تلاشی است برای بررسی عوامل سلب انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در محیط ایرانی. بدین منظور، سیصد هشتاد و دو فراگیر زبان انگلیسی از طریق نمونه گیری خوشه ای لایه ای از بین دانشجویان فارسی زبان پنج واحد دانشگاه آزاد در استان اصفهان برای شرکت در این مطالعه کمی-کیفی انتخاب شدند. داده های تحقیق از طریق یک پرسشنامه لیکرت 40 پرسشی جمع آوری شدند. آزمون تحلیل عامل هفت فاکتور را استخراج کرد که عبارتند از 1) کمبود امکانات، 2) عدم اعتماد به نفس، 3) ویژگی های کلاس، 4) هدفمند نبودن مطالعه زبان، 5) روش های تدریس، 6) اساتید و سبک تدریس آنها و 7) نگرش منفی نسبت به زبان انگلیسی و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان. سپس، درک دانشجویان از این هفت عامل بر اساس سطح بسندگی زبان انگلیسی عمومی مورد مقایسه قرار گرفت. بر اساس نتایج، برای فراگیران ضعیف که دارای سطح سبندگی پایین تری نسبت به سایر دانشجویان در سطح متوسط یا عالی بودند، عدم اعتماد به نفس و نگرش منفی عوامل سلب انگیزه قوی تری بودند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 166 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    544
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

گفتمان علمی این امکان را در اختیار مولفان قرار می دهد که از متون مولفان دیگر در قالبها و الگوهای قراردادی بهره جویند. با اینحال، یکی از عواملی که می تواند بر نحوه استفاده مولفان از متون دیگر تاثیر بگذارد تعلقات فرهنگی مولفان است. بر اساس فرض مذکور، این پژوهش به بررسی موضوع بینامتنیت آشکار در مقالات پژوهشی تالیف شده توسط مولفان ایرانی و انگلیسی در رشته زبان شناسی کاربردی در دوره زمانی سالهای 2000-2010 پرداخته است. در راستای این هدف، الگوی ارائه شده توسط سویلز (1990) که توسط تامپسون و تریبل (2000) و تامپسون (2005) گسترش یافته مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج پژوهش حاضر حاکی از استفاده متفاوت مولفان دو گروه از استراتژیهای نقل قول است. نتایج به دست آمده می تواند مورد بهره برداری مولفان و محققان حوزه زبانشناسی کاربردی قرار گیرد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    125-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    897
  • دانلود: 

    177
چکیده: 

تمایل به بر قراری ارتباط که به عنوان اراده فرد در برقراری ارتباط در هنگامی که فرصت آن بروز پیدا می کند تعریف می شود(مک اینتایر و همکاران، 1998)نقش مهمی در یادگیری زبان دوم / خارجی ایفامی نماید. تحقیق حاضر درصدد آن است که تاثیر اجرای فعالیتهای کلاسی مبتنی بر حل مسئله را روی تمایل زبان آموزان به برقراری ارتباط مورد بررسی قراردهد. جهت رسیدن به این هدف 61 زبان آموز سطح پیش متوسطه از طریق یک امتحان تعیین سطح انتخاب شدند. زبان آموزان از لحاظ سه مقیاس تمایل به برقراری ارتباط و نیز دو مقیاس پیشینی یعنی توانش ارتباطی خود ادراکی و اضطراب ارتباط تحت پیش آزمون قرار گرفتند. البته گروه ازمایشی در طول دوره آموزشی فعالیتها کلاسی حل مسئله دریافت نمود درحالی که گروه کنترل از آن محروم شد. پس از 15 جلسه آموزش دو گروه از طریق سه مقیاس اشاره شده تحت پس آزمون قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که گروه آزمایشی از لحاظ سطح تمایل به برقراری ارتباط عملکرد بهتری داشت. به علاوه مشخص شد که تمایل به برقراری ارتباط به طور مستقیم با توانش ارتباطی خودادراکی و به طور غیر مستقیم با اضطراب ارتباط رابطه دارد. بنابراین براساس مدل راه مک اینتایر (1994) هر دو مقیاس می توانند پیش بینی کننده تمایل بهارتباط باشند. تحلیل آماری داده ها از طریق تحلیل واریانس چند متغیری(MANOVA) انجام شد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 177 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیفوری زهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    146-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    926
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

حرکت آونگ آموزش زبان به سوی فرآیندهای آگاهانه آموزشی نقش مهم آگاهی فرازبانی را مورد تاکید قرار می دهد. پژوهش شبه تجربی حاضربا هدف مقایسه میزان تاثیر آگاهی فرازبانی فعالیتهای جهت داده شده توسط معلم و فعالیتهای انجام شده توسط زبان آموزان بر صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی طراحی گردید. شصت آزمودنی در سه کلاس نگارش پیشرفته به صورت تصادفی به یک گروه شاهد و دو گروه تحقیق نامگذاری شدند و در کلیه کلاسها آموزش فرآیند-محور بر اساس مطالب آموزشی یکسان به اجرا در آمد. در گروه تحقیق اول که گروه آگاهی فرازبانی معلم کانونبود مجموعه ایی از تمرینات صورت-محور گردآوری شده توسط معلم به عنوان تکلیف تعیین و بصورت هفتگی توسط دانشجویان انجام و در کلاس بررسی می شد. در گروه تحقیق دوم، گروه فراگیرکانون، این تمرینات تنها به عنوان تکالیف جانبی خودآموزی به دانشجویان ارائه گردید درحالی که گروه کنترل هیچگونه تمرین دستوری اضافی انجام ندادند. تحلیل آماری نتایج پس آزمون نوشتاری در پایان دوره آموزشی شش هفته ایی نشانگر میزان بالاتر صحت دستوری در نوشتار گروههای تحقیق در مقایسه با گروه کنترل و برتری گروه معلم کانون نسبت به گروه فراگیر کانون بود. نتایج این پژوهش اهمیت آگاهی فرازبانی در بافتهای زبان دوم را از یکسو و نقش اساسی معلم در جهت دادن به این آگاهی از سوی دیگر مورد تاکید قرار می دهد و کاربردهای آموزشی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 926

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    167-179
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    170
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر کدگردانی بر خواندن و درک مفاهیم زبان آموزان ایرانی دوزبانه انجام گرفت. 70 دانشجوی سال اول کارشناسی انگلیسی در دو کلاس 35 نفره خواندن و درک مفاهیم 1 در این تحقیق شرکت کردند. همگنی اولیه گروهها با انجام آزمون استاندارد خواندن مورد سنجش قرار گرفت و سپس گروهها صورت تصادفی به عنوان گروههای شاهد و تحقیق تعیین شدند. در دوره آموزشی 20 ساعته که پنج هفته به طول انجامید به آزمودنی های گروه تحقیق اجازه داده شد تا برای درک بهتر مفاهیم از کدگردانی استفاده کنند در صورتیکه درگروه کنترل کلیه ارتباطات به زبان انگلیسی و بدون کدگردانی برقرار می شد. تحلیل نتایج پس آزمون خواندن و درک مفاهیم گروهها نشانگر تفاوت معنادار نمرات میانگین آنها و پیشرفت بیشتر گروه تحقیق یا کدگردان ها نسبت به گروه شاهد بود. از آنجا که متغیرهای دیگر مانند سطح دانش زبانی، مطالب آموزشی، و معلم در هر دو کلاس یکسان بود می توان کدگردانی را به عنوانی یکی از عوامل احتمالی بهبود مهارت خواندن و درک مفاهیم گروه تحقیق تلقی کرد. کاربرد محتاطانه کدگردانی با هدف ارتقاء جنبه هایی از فرآیند آموزش مورد بحث قرار خواهد گرفت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    180-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    601
  • دانلود: 

    134
چکیده: 

مشارکت زبان آموزان انگلیسی در تعاملات شفاهی کلاس عامل بسیار مهمی در زمینه رشد سلاست بیان محسوب میشود. تحقیقات اخیر نشان داده است که لزوم تعاملات داخل کلاس و یا همان مشارکت زبان آموزان انگلیسی در تعاملات شفاهی موضوع مهمی در تحقیقات زبان آموزی میباشد. به همین سبب، با استفاده از روش تحقیق همبستگی میزان مشارکت در تعاملات شفاهی و عوامل تاثیرگذار بر تمرین های شفاهی مورد سنجش قرار گرفت. 93 شرکت کننده از دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از دوره کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی با استفاده از نمونه گبری هدفمند انتخاب شدند. با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری، نتایج نشان داد که در ارتباط با مشارکت زبان آموزان انگلیسی در تعاملات شفاهی بین عوامل اجتماعی و آموزشی ارتباط معنی داری وجود دارد. همچنین، یافته ها حاکی از آن بود که عوامل آموزشی مهمترین نقش را در کنترل محتوای تعاملات شفاهی دارد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.">اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 134 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0