مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی برند فردی کارآفرین بر برند شرکت های کوچک و متوسط کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 35

چکیده

 شرکت های کوچک و میانه (SME) که از پایه های رشد اقتصادی کشورها محسوب می شوند, ویژگی های منحصر به فردی دارند که برندسازی آن ها را از سازمان های بزرگ جدا می نماید و تحقیقات برند در این شرکت ها به دنبال بررسی تأثیر ویژگی های آن ها بر فرآیند ایجاد و حفظ برند است. تحقیقات نشان داده که شرکت کوچک و میانه متأثر از شخص کارآفرین است و به همین شکل, برند آن نیز متأثر از ویژگی های کارآفرین و بنیانگذار می باشد [44, 26, 13]. در همین راستا, برند شخصی که مفهومی دربردارنده ی خصوصیات و ارزش های فردی و وابسته به نقش است, به عنوان چارچوبی برای تبیین نقش شخص کارآفرین بر برند شرکت کوچک و میانه به کار گرفته شده است. الگوی مفهومی این تحقیق از بررسی مطالعات, مصاحبه های نیمه ساخت یافته و گروه کانون با تعدادی از کارآفرینان موفق استخراج گشته, از طریق پرسشنامه میان 119 شرکت کارآفرینانه در استان تهران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز شرکت های کوچک و میانه و استان یزد به عنوان یکی از مراکز کسب وکارهای خصوصی کوچک, توزیع شده و سپس نتایج با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل گشته است. نتایج تحقیق, نقش برند شخصی کارآفرین بر برند فراگیر شرکت های کوچک و میانه در این دو استان را از طریق متغیر میانجی اثر کارآفرین تأیید نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رازقی، یاسمین، روستا، احمد، قره چه، منیژه، و عالم تبریز، اکبر. (1393). تبیین الگوی برند فردی کارآفرین بر برند شرکت های کوچک و متوسط کارآفرینانه. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(18 )، 17-35. SID. https://sid.ir/paper/181638/fa

    Vancouver: کپی

    رازقی یاسمین، روستا احمد، قره چه منیژه، عالم تبریز اکبر. تبیین الگوی برند فردی کارآفرین بر برند شرکت های کوچک و متوسط کارآفرینانه. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(18 ):17-35. Available from: https://sid.ir/paper/181638/fa

    IEEE: کپی

    یاسمین رازقی، احمد روستا، منیژه قره چه، و اکبر عالم تبریز، “تبیین الگوی برند فردی کارآفرین بر برند شرکت های کوچک و متوسط کارآفرینانه،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 18 ، pp. 17–35، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button