Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    15-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1747
  • دانلود: 

    1223
چکیده: 

امروزه سازمان ها به منظور کسب مزیت رقابتی، ضمن به کارگیری نگرش راهبردی نسبت به محیط پرتلاطم اطراف خود، به دنبال عوامل مؤثر بر عملکرد خود بوده تا با شناسایی و سنجش میزان اثر آنها و تقویت این عوامل، بقای خود را تضمین نمایند. در همین راستا کیفیت سرمایة انسانی نقش حیاتی را در موفقیت سازمان ایفا می نماید. هرچند که تعیین توانایی ها و قابلیت کارکنان برای کسب این موفقیت کاری بسیار دشوار است. اما برخی سازمان ها از مدل های شایستگی منابع انسانی به عنوان استراتژی منابع انسانی استفاده می نمایند تا با به کارگیری این مدل ها در سیستم های منابع انسانی، عملکرد خود را بهبود بخشند. مدل های شایستگی به اجتماع دانش، مهارت ها و قابلیت ها و دیگر خصوصیاتی که برای عملکرد اثربخش در شغل، مورد نیاز هستند اشاره دارند. لذا این تحقیق با هدف بررسی مدل شایستگی کارکنان و تأثیر آن بر عملکرد سازمان به دنبال ارائه راهکارهایی در این زمینه می باشد. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی (تحلیل رگرسیون) و جامعة آماری تحقیق مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری می باشند. برای جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه به عنوان ابزارهای انجام تحقیق استفاده شده است. داده ها توسط روش همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه و به وسیلة نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است درصورت به-کارگیری مدل شایستگی کارکنان به عنوان یک عامل راهبردی در سطح کلان، می توان بهبود عملکرد سازمان را انتظار داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1223 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    39-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    447
  • دانلود: 

    346
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز کالاها و خدمات ارائه شده از سوی شرکت های رقیب روزبه روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می-کند و به سختی می توان مشتری را با ارائه خدماتی بدیع در بلندمدت شگفت زده کرد؛ زیرا نوآورانه ترین خدمات، خیلی زود از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردد. درنتیجه، سرمایه گذاری بر روی کسب رضایت مشتری، یک سرمایه گذاری اثربخش و سودمند برای شرکت ها خواهد بود. در همین راستا یکی از عناصر مهم در دستیابی به مزیت رقابتی، توجه به عوامل بازدارندة جابجایی می باشد. در این تحقیق تلاش می شود عوامل بازدارندة جابجایی مشتری در صنعت لوازم خانگی مورد شناخت و ارزیابی قرار گیرد و سپس بررسی شود آیا این عوامل بازدارنده می تواند منتهی به افزایش رضایت یا ارزش درک شدة مشتریان گرددیا خیر. بنابراین، 330 پرسشنامه بین مشتریان محصولات لوازم خانگی ال جی و شرکت مشتریان گلدیران توزیع گردید و فرضیه های تحقیق براساس آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در دنیای رقابتی امروز کالاها و خدمات ارائه شده از سوی شرکت های رقیب روزبه روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می کند و به سختی می توان مشتری را با ارائه خدماتی بدیع در بلندمدت شگفت زده کرد؛ زیرا نوآورانه ترین خدمات، خیلی زود از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردد. درنتیجه، سرمایه گذاری بر روی کسب رضایت مشتری، یک سرمایه گذاری اثربخش و سودمند برای شرکت ها خواهد بود. در همین راستا یکی از عناصر مهم در دستیابی به مزیت رقابتی، توجه به عوامل بازدارندة جابجایی می باشد. در این تحقیق تلاش می شود عوامل بازدارندة جابجایی مشتری در صنعت لوازم خانگی مورد شناخت و ارزیابی قرار گیرد و سپس بررسی شود آیا این عوامل بازدارنده می تواند منتهی به افزایش رضایت یا ارزش درک شدة مشتریان گرددیا خیر. بنابراین، 330 پرسشنامه بین مشتریان محصولات لوازم خانگی ال جی و شرکت مشتریان گلدیران توزیع گردید و فرضیه های تحقیق براساس آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 346 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    55-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1543
  • دانلود: 

    1984
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش سرمایة فکری و رابطة آن با بهره وری نیروی انسانی در میان کارکنان دانشگاه ارومیه بود. جامعة آماری این پژوهش را کلیة کارکنانی تشکیل داده اند که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای-نسبی-تعداد 214 نفر به عنوان نمونة آماری براساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامة استاندارد سرمایة اجتماعی و بهره وری نیروی انسانی استفاده شد. داده های تحقیق، پس از جمع آوری براساس فرضیه-های پژوهش و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی نظیر میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام، استفاده گردید. یافته ها نشان دادند: بین سرمایة اجتماعی و عناصر آن با بهره وری نیروی انسانی رابطة مثبت و معنا داری وجود دارد. سرمایة ساختاری، سرمایة رابطه ای و سرمایة شناختی، توان پیش بینی مثبت و معنادار بهره وری نیروی انسانی را دارند. درنتیجه می توان بیان کرد که سرمایة اجتماعی می تواند بر بهره وری نیروی انسانی اثرگذار باشد. هدفاصلیپژوهشحاضر، بررسی نقش سرمایة فکری و رابطة آن با بهره وری نیروی انسانی در میان کارکنان دانشگاه ارومیه بود. جامعة آماریاینپژوهشراکلیة کارکنانیتشکیل داده اندکهبااستفادهازنمونه گیری تصادفی طبقه ای-نسبی-تعداد 214 نفر به عنواننمونةآماری براساس فرمول کوکرانانتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامة استاندارد سرمایة اجتماعی و بهره وری نیروی انسانی استفاده شد. داده های تحقیق، پس از جمع آوری براساس فرضیه های پژوهش و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی نظیر میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام، استفاده گردید. یافته ها نشان دادند: بین سرمایة اجتماعی و عناصر آن با بهره وری نیروی انسانی رابطة مثبت و معنا داری وجود دارد. سرمایة ساختاری، سرمایة رابطه ای و سرمایة شناختی، توان پیش بینی مثبت و معنادار بهره وری نیروی انسانی را دارند. درنتیجه می توان بیان کرد که سرمایة اجتماعی می تواند بر بهره وری نیروی انسانی اثرگذار باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1984 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    77-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1008
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی و تعیین رابطة بین قابلیت های کلیدی مدیریت استعداد با قابلیت های نوآوری سازمانی، انجام شده است. از نظر هدف، از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر شیوة اجرا، روش پیمایشی همبستگی می باشد. براساس محاسبات جدول کرجیس و مورگان برای جامعة آماری پژوهش حاضر کارکنانی با 110 نفر، حجم نمونه ای برابر با 86 نفر کفایت می کند. سنجش متغیرهای پژوهش با استفاده از دو پرسشنامة مدیریت استعداد و نوآوری سازمانی صورت گرفت. یافته ها نشان داد که همبستگی مثبت و معنی داری بین قابلیت های کلیدی مدیریت استعداد و قابلیت های نوآوری سازمانی وجود دارد که این مقدار در سطح (05/0p=)، برابر با 00/0 می باشد. همچنین نتایج نشان داد که چهار قابلیت مدیریت استعداد یعنی مدیریت عملکرد، یادگیری و پرورش کارکنان، جذب و نگهداری، ارتباط و توانمندسازی، در سطح (05/0p<) رابطة معناداری با نوآوری سازمانی دارند. پژوهش حاضر با هدف بررسی و تعیین رابطة بین قابلیت های کلیدی مدیریت استعداد با قابلیت های نوآوری سازمانی، انجام شده است. از نظر هدف، از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر شیوة اجرا، روش پیمایشی همبستگی می باشد. براساس محاسبات جدول کرجیس و مورگان برای جامعة آماری پژوهش حاضر کارکنانی با 110 نفر، حجم نمونه ای برابر با 86 نفر کفایت می کند. سنجش متغیرهای پژوهش با استفاده از دو پرسشنامة مدیریت استعداد و نوآوری سازمانی صورت گرفت. یافته ها نشان داد که همبستگی مثبت و معنی داری بین قابلیت های کلیدی مدیریت استعداد و قابلیت های نوآوری سازمانی وجود دارد که این مقدار در سطح (05/0p=)، برابر با 00/0 می باشد. همچنین نتایج نشان داد که چهار قابلیت مدیریت استعداد یعنی مدیریت عملکرد، یادگیری و پرورش کارکنان، جذب و نگهداری، ارتباط و توانمندسازی، در سطح(05/0p<) رابطة معناداری با نوآوری سازمانی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1008

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    91-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    647
  • دانلود: 

    620
چکیده: 

دانشگاه ها نیز مانند هر سازمان دیگری به منظور استفاده بهینه از منابع محدود خود و اثربخشی بیشتر، نیازمند ارزیابی و سنجش عملکرد می باشند. تحقیق حاضر به منظور تدوین مدلی جهت سنجش ارزیابی عملکرد دانشگاه ها بر اساس مطالعه حوزه های انسانی، پژوهشی، اداری-پشتیبانی، فرهنگی و آموزشی در میان دانشگاه های استان فارس و اصفهان است. داده های تحقیق حاضر از طریق پرسشنامه ای 63 سؤالی و از میان 322 نفر از هیئت علمی، کارشناسان و مدیران جامعه آماری مذکور جمع آوری گردید، در بررسی داده های تحقیق مشخص گردید که تمامی عوامل به استثنای عامل فرهنگی بر بهبود ارزیابی اثربخش تأثیرگذارند. مقدار ضریب تعیین داده های تحقیق نشان می دهد تمامی متغیرهای منابع آموزشی، منابع اداری پشتیبانی، منابع انسانی، منابع فرهنگی و منابع پژوهشی رویهم رفته 3/68% از واریانس متغیر اثربخشی ارزیابی عملکرد را توضیح می دهند. با توجه به ضریب مسیر به دست آمده می توان گفت که بیشترین اثر را شاخص منابع آموزشی داشته است (ضریب مسیر بزرگ تری داشته است)، منابع پژوهشی در رده دوم، منابع انسانی در رده سوم، منابع اداری پشتیبانی در رده چهارم و منابع فرهنگی نیز در رده پنجم و کمترین تأثیر را در ارزیابی عملکرد داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 647

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 620 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    117-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    442
  • دانلود: 

    559
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق، تبیین الگوی مالکیت خانوادگی برعملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1386 تا 1390 می باشد. تاثیر مالکیت خانودگی بر بازده دارأیی ها (ROA) به عنوان معیار عملکرد شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت هایی خانوادگی محسوب شده که حداقل 20% از سهام آنها به صورت فردی یا گروهی در دست اعضای خانواده باشد و یا حداقل یکی از اعضای نسبی یا سببی خانواده، عضو هیأت مدیره و یا مدیر اجرأیی بوده و به طور فعال در هیأت مدیرة شرکت، مشارکت داشته باشد. نتایج 95 شرکت طی سال های 1386 تا 1390 در سطح اطمینان 95% نشان می دهد، میزان مالکیت خانوادگی تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد شرکت ها (ROA) دارد و از این میزان در حد50% به بالا، مالکیت خانوادگی، تأثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد شرکت دارد و برای سطوح پایین تر این تأثیر معنادار نمی باشد. با افزایش میزان مالکیت خانوادگی، مقدار ضرأیب نیز افزایش یافته که با بالا رفتن میزان مالکیت خانوادگی شدت تأثیر آن بر عملکرد شرکت افزایش می یابد. وجود مالکیت خانوادگی تأثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد شرکت ها (ROA) دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 442

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 559 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    135-171
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    517
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی مدل موقعیت یابی استراتژیک شرکت پتروشیمی بیستون می باشد. جامعة آماری تحقیق، شرکت پتروشیمی بیستون و نمونة آماری 151 نفر از مدیران، مهندسان وکارشناسان شرکت می-باشد. ابزار جم ع آوری داده ها، پرسشنامة بسته می باشد که پس از دریافت نظرات نخبگان صنعت و دانشگاه، نهایی شده و مورد سنجش قرار گرفته است. روایی محتوا و پایایی پرسشنامه با استفاده از قضاوت اساتید و خبرگان و روش ضریب آلفای کرونباخ (978/0= آلفا) مورد تأیید قرار گرفته و برای اعتباریابی مدل از نرم افزار آموس و معادلات ساختاری (SEM) بهره گیری شده است، برای ترکیب متغیرها از تحلیل رگرسیون خطی و چندمتغیره کمک گرفته و از تحلیل عاملی مؤلفة اصلی، به آزمون سؤالات تحقیق و استخراج مدل نهایی تحقیق پرداخته شده است. متغیرهای ادراکی، متغیرهای زمینه های، متغیرهای آمیختة بازاریابی و متغیرهای محیطی بر موقعیت یابی استراتژیک (شامل چهار مؤلّفة رشد و سودآوری، سهم نسبی بازار، توان رقابت و جذب مشتریان) در شرکت پتروشیمی بیستون اثرگذار هستند، ضمن اینکه میان این متغیرها نیز رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. در رده بندی متغیرهای موقعیت یابی استراتژیک، متغیر سهم نسبی بازار دارای بیشترین تأثیر و متغیر جذب مشتریان نسبت به سایر متغیرها دارای کمترین تأثیر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 517

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button