Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3105
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2308
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2724
  • دانلود: 

    957
چکیده: 

مقاله حاضر که نتیجه تحقیقی در همین زمینه است با هدف شناخت وضعیت جرایم در شهر تهران بر اساس حوزه استحفاظی سرکلانتری های 9 گانه تهران و برای پاسخگویی به این سوال که جرایم شایع و مهم شهر تهران کدامند و درصد پراکندگی هر کدام از جرایم در مناطق مختلف تهران چگونه است، تدوین گردید. روش این تحقیق مصاحبه با نخبگانی که به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند برای شناخت جرایم شایع شهر تهران و نیز روش اسنادی برای مراجعه به آمارهای موجود میزان جرایم در مناطق مختلف تهران بود.نتایج نشان داد که ده جرم شایع شهر تهران که امنیت عمومی را مختل می کنند، عبارت است از: قتل، آدم ربایی، سرقت، مزاحمت، تجاوز، موادمخدر، جعل، کلاهبرداری، شرارت، نزاع و درگیری. در جمع بندی کلی مشخص گردید بیشترین جرایم به ترتیب، متعلق به حوزه های استحفاظی سرکلانتری های 3، 4، 6، 7، 5، 8، 2، 9 و 1 بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 957 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    25-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2321
  • دانلود: 

    1430
چکیده: 

شواهد موجود گویای آن هستند که بنا به علل مختلف، افزایش منابع و مسوولیت های بخش عمومی با میزان پاسخگویی آن هماهنگ و همراه نبوده و همین عامل علت اصلی کاهش اعتماد مردم به این بخش مهم جامعه است. در این مقاله ضمن بررسی ادبیات اعتماد، تاثیر ادراک عمومی از پاسخگویی دولت را در افزایش یا کاهش سطح اعتماد عمومی ارزیابی می نماییم. در واقع با ارائه الگویی دو وجهی، نحوه تاثیر پاسخگویی را بر میزان اعتماد عمومی به سازمان های دولتی بررسی می کنیم و سپس پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی مطرح خواهیم نمود. هدف این مقاله مطالعه نقش عامل پاسخگویی در اعتماد عمومی به دولت است. همچنین استراتژی پژوهش مبتنی بر پیمایش بوده و برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. کارکنان و مراجعان چند سازمان دولتی و غیردولتی شهر تهران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهند که نمونه آماری به تعداد 405 نفر به صورت تصادفی از میان جامعه فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی میان آنها توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت متغیر پاسخگویی بر ارتقای سطح اعتماد عمومی در کشور است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1430 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

پویافر محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    51-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2183
  • دانلود: 

    1535
چکیده: 

کجروی و جرم در جامعه همواره دغدغه مشترک پژوهشگران علوم اجتماعی و مدیران کلان جامعه بوده است. این موضوع در برخی از جوامع صورتی ویژه به خود می گیرد و به دلیل افزایش یا کاهش مساله برانگیز نرخ کجروی، برای بررسی و کنکاش علمی دارای اهمیت می شود. یکی از مفاهیم عمده در ارتباط با زمینه بروز جرم و کجروی، آنومی و شرایط آنومیک است. جامعه شناسان کلاسیک و معاصر شرایط آنومیک یا بی هنجاری را شرایط بالقوه برای وقوع کجروی می دانند. چنین شرایطی می تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد. این مقاله با توجه به مهاجرت قابل ملاحظه جمعیت کار و دانشجو به سمنان که این شهر را در ردیف بالاترین رتبه های پذیرش دانشجو و نیروی کار به نسبت جمعیت در کشور قرار داده، بر مطالعه پتانسیل آنومی در شهر سمنان و نقش آن در بروز کجروی متمرکز شده است. علاوه بر این، متغیرهای مهم دیگری که به به نظر می رسید به نوعی با دو متغیر آنومی (بی هنجاری) و کجروی در ارتباط باشند، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند؛ متغیرهایی همچون دینداری، نوع و میزان استفاده رسانه ای، مشارکت اجتماعی و امکانات نهادین. جمعیت آماری پژوهش شامل تمامی شهروندان بین 18 تا 65 سال ساکن سمنان بوده که حداقل سواد خواندن و نوشتن برای تکمیل بخشی از پرسشنامه را داشته باشند. نمونه آماری شامل 420 نفر از جمعیت مورد نظر بود که به روش نمونه گیری اتفاقی از مناطق مختلف شهر سمنان انتخاب شدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که آنومی در جامعه مورد مطالعه در سطح متوسطی قرار دارد که قابل تامل است. به علاوه برخی شاخص های کجروی در این جامعه، مساله برانگیز نشان داده شده است. نتیجه مهم دیگر حاصل از مطالعه، رابطه و تاثیر مستقیم آنومی (بی هنجاری) بر بروز کجروی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نویسندگان: 

رسولی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    81-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3271
  • دانلود: 

    1893
چکیده: 

اعتیاد از مهم ترین عوامل تهدیدکننده رفاه و امنیت اجتماعی محسوب می شود. اعتیاد موجب افزایش جرم و جنایت، رفتارهای پرخطر و مختل شدن امنیت اجتماعی می گردد. روش طرح پژوهش نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل می باشد. کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان کبودرآهنک در استان همدان، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دادند. انتخاب نمونه از این جامعه با روش تصادفی خوشه ای صورت گرفت. پس از انجام پیش آزمون در دانش آموزان مدرسه انتخاب شده و غربال دانش آموزانی که از نظر خشم و اعتیادپذیری نمره بالایی داشتند، سی نفر به طور تصادفی از میان آنها انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (پانزده نفر) و گواه (پانزده نفر) جایگزین شدند. برنامه آموزش کنترل خشم به مدت دوازده جلسه در گروه آزمایش اجرا شد. برای جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای وابسته، از پرسشنامه ابراز صفت - حالت خشم  (STAXI_2) 2و مقیاس ایرانی آمادگی به اعتیاد (IAPS) استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون t مستقل مورد تجزیه و تحیل قرار گرفت.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که آموزش کنترل خشم موجب کاهش اعتیادپذیری در دانش آموزان شد.نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشانگر اهمیت کنترل خشم در کاهش میزان اعتیادپذیری نوجوانان است. از این رو با اتخاذ رویکردهایی در جهت آموزش کنترل خشم در میان کودکان و نوجوانان، می توان گام مهمی در جهت پیشگیری از سوء مصرف مواد در میان نوجوانان برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1893 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3226
  • دانلود: 

    1544
چکیده: 

امنیت انتظامی، ایجاد و گسترش حالتی است که در آن منافع و ارزش های حیاتی جامعه در برابر تهدیدهای موجود حفظ و تامین می گردند.هدف این مطالعه بررسی جایگاه امنیت انتظامی از طریق تبیین مقوله های امنیتی و تعیین اولویت های ناجا در تامین نظم و امنیت اجتماعی برای تحقق اهداف راهبردی کشور در سند چشم انداز 1404 است بنابراین دو سوال اصلی برای جهت دهی پژوهش طرح گردید:1- مقوله های امنیت انتظامی در تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 چیست؟2- اولویت های ناجا در تحقق اهداف سند چشم انداز کدامند؟تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی است و نظر خبرگان با روش دلفی جمع آوری و به وسیله روش AHP تجزیه و تحلیل شده است.نتایج حاکی است: الف- امنیت انتظامی به عنوان بخشی از امنیت داخلی در ابعاد امنیت انسانی، فردی و جمعی قابل تفسیر است و هر آنچه در حوزه این ابعاد، تامین کننده امنیت آحاد جامعه باشد از ضرورت های تحقق اهداف سند چشم انداز خواهد بود و می تواند وظیفه و ماموریت اصلی نیروی انتظامی را در جامعه تعریف کند؛ب- مهم ترین اولویت ناجا در تحقق اهداف سند چشم انداز تولید، حفظ و توسعه ابعاد امنیت انتظامی از طریق شناسایی شاخص های مرتبط با این ابعاد است و به منظور ایجاد بسترهای امن برای فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیازمند بهره گیری از کارکردهای جدید حرفه پلیسی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    125-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1891
  • دانلود: 

    800
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر احساس امنیت اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد است. این پژوهش با روش پیمایش و به صورت مقطعی انجام شده است. جامعه مورد مطالعه شهروندان (افراد متاهل) شهر یزد در سال 1390 بوده اند و داده های پژوهش از 362 نفر که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، انتخاب شده بودند گردآوری گردید.ابزار مطالعه پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن از طریق اعتبار محتوا و پایایی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی و تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش گام به گام انجام شد. یافته های آزمون های آماری نشان داد که بین احساس امنیت با متغیرهای زمینه ای جنس، تحصیلات، شغل، درآمد رابطه معناداری وجود دارد. هم چنین ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیرهای اساسی تحقیق نشان داد که بین پایگاه اقتصادی - اجتماعی، احساس نظارت نهادی، اعتماد بین شخصی، هنجار اجتماعی و سرمایه اجتماعی رابطه مستقیم و معنادار، و بین متغیر احساس آنومی و احساس امنیت رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد. تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که به ترتیب متغیرهای جنسیت و اعتماد بین شخصی در مجموع 26 درصد از واریانس متغیر وابسته (احساس امنیت) را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 800 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

آقایی میلاد |

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    149-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    676
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

کیفیت عاملی است که عموما به عنوان انطباق کالاها و خدمات با نیازهای مشتریان تعریف می گردد و در این راستا ارزیابی کیفیت در سازمان ها به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد و توسعه هر سازمانی قلمداد می شود. از این رو، سنجش وضع موجود کیفیت آموزش نقش بسیار مهمی را بر رشد و توسعه فردی در راستای اهداف سازمانی ایفا می کند. بدین جهت، تحقیق حاضر در نظر دارد وضعیت موجود نظام کیفیت آموزش را در دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی دانشگاه علوم انتظامی مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود شکاف معنی دار با وضع مطلوب با تعیین فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب هر یک از مولفه های مذکور، راهکارهای عملی کاهش این فاصله را ارائه نماید.این پژوهش مطالعه ای توصیفی - پیمایشی است. پس از شناسایی متغیرهای تحقیق، مولفه های اصلی و مدل مفهومی، از پرسشنامه های استاندارد دانشگاه علوم انتظامی برای سنجش کیفیت آموزش استفاده گردید. حجم نمونه مورد مطالعه عبارت است از 150 نفر از دانشجویان رشته های مختلف دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی. در این تحقیق از آزمون پیرسون برای بررسی ارتباط بین متغیرها و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تاثیرگذار بر کیفیت آموزش استفاده گردیده است.نتایج تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که وضعیت کیفیت آموزش از دیدگاه هر سه گروه در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد. از طرف دیگر، بین کیفیت آموزش و عامل دانشجویان، فرایند یادگیری - یاددهی، گروه آموزشی و دانشکده و امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی ارتباط مستقیم و اولویت بندی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 676

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button