Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2805
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1357
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1139
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    6369
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    9-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6718
  • دانلود: 

    2579
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی (درون گرایی و برون گرایی) و سلامت روانی با شادکامی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بود. روش: بدین منظور، 364 دانشجو (183 زن، 181 مرد) بصورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و اطلاعات آنها با اجرای پرسشنامه دموگرافیک، شادکامی آکسفورد و آرگایل، پرسشنامه ی ویژگی های شخصیتی (درون گرایی و برون گرایی) و سلامت روانی جمع آوری شد. در تحلیل داده ها از روش رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که بین متغیرهای جمعیت شناختی (سن، جنس، سطح تحصیلات و تعداد فرزندان خانواده) با شادکامی، همبستگی معنی داری وجود ندارد و بین متغیرهای روان شناختی( درون گرایی و برون گرایی) و مولفه های راحت با خود، راحت با دیگران و توانایی و رویارویی با مقتضیات مربوط به سلامت روانی با شادکامی، همبستگی معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: متغیر برون گرایی به واسطه سلامت روانی قادر به پیش بینی شادکامی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2579 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

جعفری اصغر | جعفری اکبر

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    23-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1160
  • دانلود: 

    571
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین عوامل شخصیتی و میزان وجدان کاری و ارائه راهکارهای موثر در افزایش وجدان کاری در کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر انجام گرفت. روش: در این پژوهش 120 کارمند زن و مرد به روش نمونه برداری تصادفی ساده به عنوان آزمودنی های پژوهش انتخاب شدند. با استفاده از روش تحقیق همبستگی و بوسیله پرسشنامه های ویژگی های شخصیتی و وجدان کاری اطلاعات و داده های مورد نیاز مربوط به متغیرهای پژوهش جمع آوری شدند و بوسیله روش های آماری رگرسیون چند متغیری، ضریب همبستگی و آزمون معناداری ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان دادند که بین عوامل روانی (ویژگی های شخصیتی) و میزان وجدان کاری کارمندان رابطه معناداری وجود دارد (r=0.516) همچنین همبستگی جزیی در مولفه های عوامل شخصیتی نشان دادکه فقط مولفه برون گرایی رابطه معکوس معناداری با وجدان کاری دارد و بقیه مولفه ها رابطه معناداری با وجدان کاری کارمندان ندارند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که وقتی مولفه های شخصیتی (عوامل روانی) با هم وارد معادله رگرسیون می شوند تعامل آنها 26.6 درصد واریانس مربوط به وجدان کاری کارمندان را تبیین می کند ولی هیچ کدام از مولفه های شخصیتی مستقلا تبیین کننده وجدان کاری کارمندان نیستند. یافته های پژوهش شواهدی را پیشنهاد می کنند که تعامل ویزگی های شخصیتی از طریق فرآیند تاثیر گذاری نیازهای روانی زیربنایی آنها میزان وجدان کاری کارمندان را بهتر تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1160

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    39-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1378
  • دانلود: 

    395
چکیده: 

هدف: این پژوهش به منظور بررسی مقایسه ای صفات شخصیتی دو گروه بیمار سرطانی افسرده و غیر افسرده و مقایسه ویژگیهای شخصیتی مبتلایان به انواع سرطان و با هدف تبیین نقش عوامل شخصیتی در افسردگی بیماران سرطانی و بررسی تفاوتهای شخصیتی در مبتلایان به انواع سرطان انجام شد. روش: روش پژوهش علی-مقایسه ای است و در آن 88 نفر از مبتلایان به سرطان های معده و روده، سینه، سرو گردن که از مهر ماه تا اسفند ماه سال 1389 به بیمارستان پارس تهران مراجعه کرده اند و باروش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند مورد مطالعه قرارگرفتند. ابزار پژوهش مصاحبه تشخیصی نیمه ساختاری، پرسشنامه افسردگی بک (BDI-II) و آزمون 5 عاملی شخصیت NEO فرم کوتاهNEO-FFI) ) بود. اطلاعات دو گروه بیمار سرطانی افسرده و غیر افسرده بر حسب ویژگیهای شخصیتی مورد تحلیل و مقایسه قرارگرفت. یافته ها: نتایج نشان داد روان رنجوری (N) در بیماران سرطانی افسرده بیشترو برونگرایی کمتر است (P<0.01) میزان افسردگی در مبتلایان به انواع سرطان متفاوت نیست و مبتلایان به انواع سرطان در برخی از صفات شخصیت با یکدیگر متفاوتند به این ترتیب که مبتلایان به سرطانهای معده و روده در مقایسه با مبتلایان به سرطانهای سر و گردن روان رنجوری بیشتری نشان می دهند (p<0.01) صفت انعطاف پذیری (O) در مبتلایان به سرطان سرو گردن بیشتر از مبتلایان به سرطانهای معده و روده است (p<0.05) و در مبتلایان به سرطان سینه بیشتر از مبتلایان به سرطانهای معده و روده است (p<0.01) صفت توافق (A) در مبتلایان به سرطان سینه بیشتر از مبتلایان به سرطان معده و روده است (p<0.01) در مبتلایان به سرطانهای سرو گردن بیشتر از مبتلایان به سرطانهای معده و روده است (p<0.01) صفت وظیفه شناسی (C) نیز در مبتلایان به سرطانهای معده و روده بیشتر از مبتلایان به سرطان سینه است.(p<0.05) نتیجه گیری: تفاوت هایی در برخی از ویژگی های شخصیتی در بین افراد مبتلا به سرطان های مختلف وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 395 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    51-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1055
  • دانلود: 

    343
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی ویژگی های شخصیتی مادران دارای بیش از یک فرزند استثنایی انجام شده است. روش: برای این منظور 100 مادر از مادران دارای بیش از یک فرزند استثنایی، 150 مادر از مادران دارای یک فرزند استثنایی و 200 مادر از مادران دارای فرزند عادی به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شده و با استفاده از پرسشنامه شخصیتی نئو (NEO) مورد بررسی قرار گرفتند. جهت تحلیل داده ها از روش های تحلیل واریانس یک طرفه، آزمون همگنی واریانس ها، و آزمون های تعقیبی Tamhanes T2 و LSD استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد بین سه گروه از مادران تفاوت هایی در ویژگی های شخصیتی روان آزردگی، برون گرایی، انعطاف پذیری، توافق و وجدانی بودن وجود دارد. نتیجه گیری: به نظر می رسد وجود کودک استثنایی در خانواده با ویژگی های شخصیتی مادر رابطه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1055

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 343 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1472
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

هدف: هدف تحقیق حاضر پیش بینی عملکرد خانواده دانشجویان با توجه به انواع شیوه های مقابله با استرس بود. روش: نمونه مورد مطالعه در تحقیق حاضر 317 دانشجو بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ابهر انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه شیوه های مقابله ای (CSQ) راجر و همکاران و پرسشنامه ابزار سنجش خانواده (FAD) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. یافته ها: نتیجه تحقیق نشان داد بین شیوه شناختی مقابله با استرس و اختلال در عملکرد خانواده رابطه منفی و معنادار وجود دارد. بین شیوه هیجانی مقابله با استرس و اختلال در عملکرد خانواده رابطه مثبت و معنادار وجود دارد اما بین شیوه اجتنابی و انفصالی مقابله با استرس و عملکرد خانواده رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین نتیجه تحقیق نشان داد که شیوه هیجانی و شناختی مقابله با استرس حدود 26 درصد ازتغییرات عملکرد خانواده در دانشجویان را تبیین می کند. نتیجه گیری: برای بهبود عملکرد خانواده دانشجویان می توان شیوه های مناسب مقابله با استرس را به آنها آموزش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

قدرتی مهدی

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    79-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1188
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه خلاقیت دانش آموزان تیزهوش پسر در مدارس سمپاد، غیرانتفاعی و دولتی بود. روش: تعداد 164 دانش آموز پسر در پژوهش حاضر شرکت داشتند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و دو ابزار اندازه گیری آزمون هوش ماتریس های پیشرونده ریون و آزمون تفکر خلاق تورنس (فرم ب تصویری) مورد استفاده قرار گرفت. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس مورد پردازش قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که بین دانش آموزان تیزهوش پسر در سه موقعیت آموزشی از نظر خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد. تحلیل نتایج نمرات خلاقیت دانش آموزان پسر در مدارس استعدادهای درخشان، دولتی و غیرانتفاعی حاکی از آن بود که در مولفه های بسط و سیالی تفاوت معناداری در نمرات این دو زیر مقیاس با توجه به نوع مدرسه وجود ندارد. اما در مولفه های اصالت و انعطاف پذیری و کل مقیاس خلاقیت تفاوت معناداری بین دانش آموزان انواع مدارس مورد بررسی قرار گرفته وجود دارد. در کل مقیاس خلاقیت نمرات دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس دولتی به طور معناداری بالاتر از نمرات خلاقیت دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی بود، با این وجود تفاوت معناداری بین نمرات خلاقیت دانش آموزان تیزهوش مدارس دولتی با استعدادهای درخشان در مجموع وجود نداشت. نتیجه گیری: تحیل نتایج بیانگر آن است که فقط نوع مدارس نمی تواند نشان دهنده ی میزان خلاقیت دانش آموزان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1188

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

قمری محمد | جعفری اصغر

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    93-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3590
  • دانلود: 

    1162
چکیده: 

هدف: هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه مولفه های انگیزش درونی با شادی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه بود. روش: برای انجام تحقیق تعداد 318 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. سپس پرسشنامه های انگیزش درونی و شادی بر روی آنها اجرا گردید. داده های جمع آوری با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون گام به گام وآزمون Z تحلیل شد. یافته ها: نتیجه تحقیق نشان داد که بین انگیزش درونی و شادی دانش آموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین علاقه، شایستگی درک شده، عدم تنش، انتخاب و شادی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. از بین مولفه های انگیزش درونی مولفه های عدم تنش و علاقه بر روی هم حدود 15 درصد از تغییرات شادی را در دانش آموزان تبیین می کند. رابطه انگیزش درونی و شادی در دانش آموزان دختر قوی تر است. نتیجه گیری: دستاندرکاران امر آموزش و پرورش برای افزایش شادی دانش آموزان می توانند در جهت تقویت انگیزه درونی آنها از طریق برنامه های آموزشی و مشاوره ای اقدام نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3590

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    107-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2948
  • دانلود: 

    2089
چکیده: 

هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبک تفکر و هوش هیجانی دانشجویان علوم انسانی سال 89-88 دانشگاه دولتی شیراز بود. روش: بدین منظور، نمونه ای به تعداد 201 نفر، از طریق روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه هوش هیجانی شوت (1998) و پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ-واگنر(1991) اطلاعات جمع آوری شد. داده های پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی (مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (آزمون t، آزمون f، ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که 1) بین سبک های تفکر و هوش هیجانی دانشجویان رابطه وجود دارد، 2) سبک های تفکر می تواند هوش هیجانی دانشجویان را پیش بینی کند. نتیجه گیری: آموزش سبک های تفکر ممکن است باعث بهبود هوش هیجانی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2948

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2089 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button