مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خلاقیت غیر کلامی دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان، غیرانتفاعی و دولتی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه خلاقیت دانش آموزان تیزهوش پسر در مدارس سمپاد, غیرانتفاعی و دولتی بود. روش: تعداد 164 دانش آموز پسر در پژوهش حاضر شرکت داشتند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و دو ابزار اندازه گیری آزمون هوش ماتریس های پیشرونده ریون و آزمون تفکر خلاق تورنس (فرم ب تصویری) مورد استفاده قرار گرفت. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس مورد پردازش قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که بین دانش آموزان تیزهوش پسر در سه موقعیت آموزشی از نظر خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد. تحلیل نتایج نمرات خلاقیت دانش آموزان پسر در مدارس استعدادهای درخشان, دولتی و غیرانتفاعی حاکی از آن بود که در مولفه های بسط و سیالی تفاوت معناداری در نمرات این دو زیر مقیاس با توجه به نوع مدرسه وجود ندارد. اما در مولفه های اصالت و انعطاف پذیری و کل مقیاس خلاقیت تفاوت معناداری بین دانش آموزان انواع مدارس مورد بررسی قرار گرفته وجود دارد. در کل مقیاس خلاقیت نمرات دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس دولتی به طور معناداری بالاتر از نمرات خلاقیت دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی بود, با این وجود تفاوت معناداری بین نمرات خلاقیت دانش آموزان تیزهوش مدارس دولتی با استعدادهای درخشان در مجموع وجود نداشت. نتیجه گیری: تحیل نتایج بیانگر آن است که فقط نوع مدارس نمی تواند نشان دهنده ی میزان خلاقیت دانش آموزان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قدرتی، مهدی. (1390). مقایسه خلاقیت غیر کلامی دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی. علوم رفتاری، 3(8)، 79-92. SID. https://sid.ir/paper/190444/fa

    Vancouver: کپی

    قدرتی مهدی. مقایسه خلاقیت غیر کلامی دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی. علوم رفتاری[Internet]. 1390؛3(8):79-92. Available from: https://sid.ir/paper/190444/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قدرتی، “مقایسه خلاقیت غیر کلامی دانش آموزان پسر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان, غیرانتفاعی و دولتی،” علوم رفتاری، vol. 3، no. 8، pp. 79–92، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190444/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button