Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    819
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 819

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    177-200
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    903
  • دانلود: 

    183
چکیده: 

سرمایه گذاران جهت اخذ تصمیمات اقتصادی به اطلاعات سودمند نیازمند هستند. کیفیت سود و نهایتا قابل اتکا بودن ویژگی است که می تواند منجر به اطلاعات سودمند برای سرمایه گذاران شود. می توان انتظار داشت که بین کیفیت سود و نوع اظهارنظر حسابرسان رابطه معنی داری وجود داشته باشد. بدیهی است که کشف رابطه بین این دو عامل می تواند نشان دهنده نوع اظهارنظر و میزان مدیریت سود در شرکتها باشد. رابطه ای که منجر به شناسایی نقش جدید حسابرسان در کشف مدیریت سود می شود. لذا در این تحقیق رابطه کیفیت سود که با استفاده از مدل جونز اندازه گیری می شود با نوع اظهار نظر حسابرسان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین جهت بررسی تاثیر ویژگیهای شرکتی بر میزان این ارتباط از مدلهای رگرسیونی استفاده شده است. تحقیق یاد شده از نوع مطالعه توصیفی– همبستگی مبتنی بر تحلیل داده های تلفیقی است. در این راستا 625 سال-شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 87– 1383 بطور نمونه ای انتخاب گردیده اند و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آماره های F،T  و دوربین واتسن، استفاده شده است. نتایج بیانگر وجود رابطه ای مثبت، بین اظهارنظرهای مشروط با بند توضیحی در خصوص تداوم فعالیت و کیفیت سود در سطح اطمینان 95 درصد است و ویژگیهای شرکتی تاثیری بر میزان و جهت این ارتباط ندارد و تنها همبستگی بین این متغیرها را قویتر می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 183 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

آیینی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    141-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2800
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

آنچه که از مجموعه مدیران شهری انتظار می رود این است که نتیجه اقدامات آنها منجر به ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی شهروندان با کمترین هزینه و حداکثر بهره وری منابع مورد نیاز شود. در حوزه مسکن و شهرسازی، آنچه که بیشتر از همه مورد مصرف قرار می گیرد، کالایی با ارزش بنام «زمین شهری» است. اسراف در مصرف زمین شهری خود زمینه ساز اسراف در سایر اقلام مصرفی نظیر آب، برق، گاز و سوخت وسائل نقلیه خواهد شد. مطالعات نشان می دهد در استفاده از زمین شهری به شدت اسراف شده است. حال که طرح عظیم مسکن مهر با سرعت در کشور در حال اجراست پرسش اصلی این است که در طرح مزبور، موضوع بهره وری زمین شهری و اصلاح الگوی مصرف آن مورد توجه واقع شده است یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش از روش پیمایشی و اندازه گیری شاخص تراکم خالص و ناخالص واحدهای مسکونی در هکتار پروژه های مختلف طرح مسکن مهر در استان ها و شهرهای کشور، استفاده شده است و برای پاسخ به پرسش زمینه ای مهم دیگری در خصوص کیفیت زندگی شهروندان در طرح مذکور میزان سطوح کاربری های مسکونی و شاخص دسترسی ها، سطح فضای سبز و سطوح کاربری های عمومی اندازه گیری شده اند. این مقاله در بررسی خود نشان داد طرح مسکن مهر نه تنها بهره وری زمین شهری را به اندازه بسیار قابل توجهی بهبود می بخشد بلکه باعث ارتقای کیفیت زندگی شهری مطابق استانداردهای شهرسازی خواهدشد. حال اگر با تهمیداتی بتوان این طرح را بصورت کامل به درون شهر هدایت نمود و از ظرفیت های موجود در درون شهرها به ویژه بافت های فرسوده شهری استفاده نمود به نحو بارزتری متوسط شاخص های مذکور را ارتقا خواهد بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    102-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    800
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

تعامل تولیدکنندگان و خریداران سازمانی را تنها می توان در زمینه اجتماعی، فرهنگی، و تاریخی آن درک کرد. بنابر این بر اساس عنوان مقاله، چارچوب نظری استخراج گردید و فرضیه های تحقیق تدوین گشت. سپس بر اساس مروری بر ادبیات، پرسشنامه ذیربط طراحی و میان نمونه ای متشکل از پرسنل واحد فروش شرکت جم، به عنوان تولید کننده یا عرضه کننده، و مهمترین خریداران سازمانی توزیع و داده های مفید جمع آوری گردید. با استفاده از آزمون های «تی» یک نمونه ای و فریدمن اقدام به آزمون فرضیه های تحقیق (شامل چهار گروه از متغیرهای محیط، جو، بازیگران و فرایند تعامل) و رتبه بندی آنها، بر مبنای اهمیت، گردید. نتایج حاصل از پژوهش حاضر بیانگر آن است که چهار گروه متغیربر تعامل تولیدکننده و خریداران سازمانی محصولات پتروشیمی تاثیرگذار می باشد. اگر چه اهمیت عوامل مذکور یکسان نمی باشد (ویژگی های بازیگران دارای بیشترین تاثیر و فرآیند تعامل دارای کمترین تاثیر می باشد).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    822
  • دانلود: 

    217
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی عوامل هوش سازمانی و رتبه بندی آنها در نظام های آموزشی و سازمان های دانش محور (به صورت مطالعه تطبیقی دانشگاه امام صادق (ع) با دانشگاه شهید بهشتی) می باشد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به روش پیمایشی ـ تطبیقی بین نمونه ای مشتمل بر 355 نفر (151 نفر از کارکنان دانشگاه امام صادق (ع) و 204 نفر از کارکنان دانشگاه شهید بهشتی) انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ای بر اساس هفت مهارت «کارل آلبرخت» می باشد. کارل آلبرخت برای پاسخگویی و جلوگیری از کندذهنی گروهی، از عنوان هوش سازمانی استفاده و مدلی را ارائه می کند که دارای هفت بعد است: چشم انداز استراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، اتحاد و توافق، روحیه، کاربرد دانش و فشار عملکرد. هر یک از این بعد ها، یکی از فرضیه های پژوهش است و هوش سازمانی نیز به عنوان متغیر اصلی این پژوهش موردآزمون قرار گرفت. جهت آزمون فرضیات پژوهش (با استفاده از داده های جمع آوری شده) از آزمون t همبسته یا زوجی در نرم افزار spss استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از وجود تفاوت معنی دار میان نمرات دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید بهشتی می باشد؛ به گونه ای که در تمامی مولفه های مربوط به هوش سازمانی دانشگاه امام صادق(ع) دارای وضعیت مطلوب تری می باشد. لذا تمامی فرضیات پژوهش تایید می گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 822

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 217 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    38-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1024
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

در مجمع عمومی عادی سالیانه درباره پرداخت سود نقدی به سهامدارن تصمیم گیری می شود و این سود تنها به کسانی تعلق می گیرد که در تاریخ برگزاری مجمع رسما و قانونا مالک سهام محسوب شوند. لذا قاعدتا پس از برگزاری مجمع، از آنجائیکه سهام بخشی از منافع خود را از دست داده است، معمولا با قیمت کمتری در بورس معامله می شود مساله مهمی که بین سهامدارن وجود دارد شرکت و یا عدم شرکت در مجمع می باشد بنابراین ما در این مقاله سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که سهام چه شرایط و ویژگی هایی داشته باشد تا با حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه آن سهام بتوان بازده اضافی کسب کرد؟ این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر کسب بازده اضافی ناشی از حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران طی سال های مالی 1387-1383 می پردازد. تحقیق حاضر شامل هفت فرضیه می باشد که در آن به بررسی رابطه بین نسبت قیمت به عایدی هر سهم، درصد تقسیم سود، بتای سهام، نسبت عایدی هر سهم پیش بینی شده سال مالی بعد به عایدی هر سهم محقق شده سال جاری، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سهام، اندازه شرکت و همچنین زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در نیمه اول یا دوم سال با بازده اضافی می پردازد که ابتدا با روش همبستگی رابطه بین متغیرها با بازده اضافی سنجیده شدند. نتایج بررسی فرضیات نشان داد که بین متغیرهای برگزاری مجمع در نیمه اول یا دوم سال، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار سهام و نسبت عایدی هر سهم سال مالی آتی به سال مالی فعلی با بازده سهام همبستگی وجود ندارد. لذا این متغیرها از مدل حذف شده و مدل تحقیق را با چهار متغیردیگر شامل نسبت قیمت به عایدی سهم، بتای سهام، اندازه شرکت و سابقه درصد تقسیم سود می باشد طراحی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1024

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1169
  • دانلود: 

    399
چکیده: 

در بازاریابی ارتباطی به ایجاد روابط بلند مدت و متقابل با افراد، سازمان ها و گروه های ذینفع اشاره می شود و از طریق ارتباطات موثر سعی در حفظ و نگهداری روابط با این گروه ها می شود. بازاریابی ارتباطی، صرفا به دنبال آن نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد بلکه به دنبال چنان روابطی با بازار هدف است که مجددا از تالار، تماشاخانه، سازمان، شرکت و ... استقبال شود و دیگران به این کار ترغیب شوند، مشتریان بیشتری حفظ و مشتریان کمتری از دست داده شود. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل بازاریابی ارتباطی موثر بر موفقیت سالن های تئاتر و سپس اولویت بندی این عوامل صورت پذیرفته است. این پژوهش کاربردی، توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری آن شامل تماشاگران سالن های تئاتر مستقر در شهر تهران می باشد. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و با استفاده از فرمول ککران برای جامعه نا محدود، حجم نمونه 384 نفر تعیین و ابزار سنجش پرسشنامه انتخاب شد. برای این منظور، ادبیات مربوط به بازاریابی ارتباطی و بازاریابی هنر مورد مطالعه قرار گرفت و از میان مدل های مختلف، مدل ارائه شده توسط «هانت، آرنت و مدهاوارام» به دلیل جامع بودن نسبت به سایر مدل ها به عنوان چارچوب نظری پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. داده های حاصل از پرسشنامه توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرنباخ، آزمون سکولموگروف-سمیرنوف برای تعیین نرمال بودن داده ها، آزمون تی استیودنت تک نمونه ای جهت بررسی قبول یا رد فرضیات و از آزمون فریدمن جهت اولویت بندی عوامل اصلی و فرعی بازاریابی ارتباطی استفاده شد. یافته ها و نتایج پژوهش حاکی از آن بود که به ترتیب در بین 8 عامل اصلی بازاریابی ارتباطی، عامل «سیاست عمومی» در رتبه اول, عامل «تاریخی» در رتبه دوم، عامل «عرضه به بازار» در رتبه سوم، عامل «بازاریابی داخلی» در رتبه چهارم، عامل «منابع» در رتبه پنجم، عامل «ارتباطی» در رتبه ششم، عامل «شایستگی» در رتبه هفتم، عامل «فناوری اطلاعات» در رتبه هشتم قرار دارد. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهاد می شود که مدیران و مسوولان مراکز هنرهای نمایشی به برنامه ریزی بازاریابی ارتباطی بر اساس درجه اهمیت اولویت بندی فوق الذکر پرداخته، متولیان فرهنگی و هنری کشور قوانینی را به منظور حفظ حقوق تماشاگران و هنرمندان طراحی و به تصویب برسانند، بوسیله صدورکارت های اشتراک (پرداخت آبونمان) و ایجاد باشگاه طرفداران و دوستاران مرکز برای نمایش هایی که از آن ها کمتر استقبال خواهد شد مشتری تضمین شده ای داشته باشد و موجب گسترش روابط و جلب تماشاگران جدید از طریق تبلیغات اعضا (تبلیغات مثبت زبانی) شود. مرکز هنرهای نمایشی می تواند با مدیریت پرتفوی ارتباطی مرکز به نحوی که بر روی تماشاگران وفادار و با ارزش، سرمایه گذاری شود و از سرمایه گذاری برای توسعه روابط با تماشاگران پر هزینه پرهیز شود و با پرورش شایستگی های محوری در خود، به استفاده کارا و اثربخش از منابعش پرداخته و موجب کسب مزیت رقابتی برای مرکز شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1169

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 399 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    118-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2235
  • دانلود: 

    1624
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    154-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1318
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می تواند برای مقاصد متنوعی صورت گیرد که ممکن است دامنه آن از تجزیه و تحلیل ساده وضعیت نقدینگی و توان پرداخت بدهی های کوتاه مدت تا ارزیابی جامعی از نقاط قوت و ضعف آن موسسه از جهات مختلف را شامل شود. پژوهش حاضر به این سوال می پردازد که آیا وجود تشابه در رسالت، اهداف، اندازه و حتی منابع درآمدی در موسسات غیر انتفاعی موجب می شود که این موسسات رویکردهای مالی مشابه و یکسانی را اتخاذ کنند؟ روش آماری به کار رفته در این پژوهش، روش مقایسه چندگانه با استفاده از آزمون میانگین رتبه ای کروسکال - والیس است. در این پژوهش که با داده های به دست آمده از 74 واحد دانشگاهی با درجه بسیار بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های 1383 تا 1387 انجام گردید، مشخص شد که تنها رویکرد هزینه ای این موسسات با یکدیگر تفاوت داشته و سایر رویکردهای مالی اتخاذ شده در این موسسات با یکدیگر تفاوت ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1318

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رجایی یداله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    16-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    687
  • دانلود: 

    479
چکیده: 

طرح پژوهشی حاضر با هدف بررسی عوامل دموگرافیک، اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی موثر بر تقاضای خدمات آموزشی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر به تفکیک دانشکده، جنس و بومیت، در نمونه ای به حجم 972 نفر از دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی سال 89-1388 انجام شد. دانشجویان پرسشنامه های پژوهش شامل فرم اطلاعات دموگرافیک، اقتصادی و اجتماعی افراد، پرسشنامه پذیرش اجتماعی و پرسشنامه انگیزه پیشرفت را تکمیل کردند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون لوجستیک دوجمله ای و چندجملهای نشان داد در تقاضای آموزشی به تفکیک دانشکده ها، متغیرهای وضعیت علاقمندی، آینده شغلی، فاصله شهر محل سکونت، وضعیت تاهل، انگیزه پیشرفت، سن و شهریه معنی دار بودند. همچنین متغیرهای وضعیت تاهل، شغل مادر، وضعیت مسکن، وضعیت شغلی، علاقه مندی، فاصله شهر محل سکونت و درآمد بر روی تقاضای مرد و زن تاثیرگذار می باشد. نتایج برآورد تقاضای خدمات آموزشی به تفکیک محل زندگی، نشان می دهد متغیرهای وضعیت مسکن، فاصله شهر محل سکونت و انگیزه پیشرفت برروی تقاضای بومی و غیربومی بودن تاثیرگذار می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 687

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 479 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1