هدف: پژوهش حاضر برآن است که نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را در بهبود مدیریت فرهنگی (مطالعه موردی: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) مورد بررسی قراردهد.روش پژوهش: این پژوهش بر اساس هدف تحقیق، از نوع کاربردی است و برحسب نحوه گردآوری داده ها (طرح تحقیق) روش پژوهش در تحقیق حاضر، پیمایشی و از نوع توصیفی (غیرآزمایشی) است. شیوه و ابزار در نظر گرفته شده برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه است. جامعـه آماری این پژوهش مدیران فرهنگی هستند که در مجموع 287 مدیر را شامل می شوند که برای انتخاب نمونه مورد نظر از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده گردید و تعداد 73 نفراز آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند.یافته های پژوهش: نشان می دهد که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بهبود مدیریت خـدمات فرهنگی، افزایش بهره وری مدیران فرهنگی در راستای مولفه مشتری محوری، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ارایه خدمات و محصولات فرهنگی موثر می باشد.نتیجه گیری: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) موجب بهبود مدیریت فرهنگی (سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) می شود. بر اساس یافته های پژوهش، پیشنهادهایی برای ارتقای کیفیت ارایه خدمات و محصولات فرهنگی ارایه شده است.