نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    1-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1967
  • دانلود: 

    992
چکیده: 

زمینه: احصای متغیرهای مناسب و تعیین اولویت و ارتباط بین آن ها برای طراحی مدل مدیریت عملکرد در سطح دولت (با توجه به اهمیت موضوع در مدیریت دولتی) بسیار مهم است. بنابراین متغیرهای احصا شده در این مقاله در این زمینه بسیار کمک کننده می باشد.هدف: هدف اصلی در این مقاله احصای متغیرهای تاثیرگذار در طراحی مدل مدیریت عملکرد در سطح دولت و رتبه بندی و تعیین ارتباط بین آن ها بوده است که در قالب سه سوال اقدام به مطالعه شده است.روش ها: برای انجام این مطالعه، از روش تحقیق ترکیبی استفاده شده است، بدین صورت که؛ در مرحله اول رویکردها و مدل های مربوط به مدیریت عملکرد مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از روش کیفی تحلیل مضمونی، مضامین استخراج شده از ادبیات علمی در قالب سه سطح؛ «استراتژیک»، «سازمان» و «کارکنان» کدبندی و دسته بندی شد. در مرحله دوم متغییرهای 27 گانه احصا شده، در قالب پرسشنامه ایی تنظیم و در بین نمونه ای 132 نفری که با استفاده از جدول مورگان از بین جامعه 210 نفری نظام برنامه ریزی کشور انتخاب شده بود، توزیع گردیده و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از این است که؛ در سطح متغیرهای مربوط به مدیریت عملکرد در سطح استراتژیک؛ دو متغیر؛ «اهداف استراتژیک» و «بهبود عملکرد» با کسب میانگین رتبه یکسان 8.24 به عنوان دو متغیر اول، در سطح سازمان، دو متغیر؛ «خروجی» و «اهداف عملیاتی» با کسب میانگین رتبه به ترتیب 6.97 و 5.92 در ردیف اول و دوم و در سطح کارکنان نیز دو متغیر؛ «بهبود عملکرد» و «اهداف عملیاتی» با کسب میانگین رتبه به ترتیب 6.42 و 5.99 در ردیف اول و دوم گرفتند. همچنین با توجه به این که قدر مطلق مقدار آماره t برای تمامی روابط بین متغیرها بزرگتر از مقدار بحرانی 1.96 و نیز تمامی بارهای عاملی در حالت استاندارد بزرگتر از 0.5 بدست آمد، لذا هیچ کدام از روابط رد نشده و تمامی متغیرها و روابط تایید می شوند.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان می دهد متغیرهای 27 گانه احصا شده در این تحقیق بایستی در طراحی مدل مدیریت عملکرد در سطح دولت مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1967

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 992 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    19-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1187
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

زمینه: امروزه اهمیت داشتن کارکنانی با رضایت شغلی بالا و کارکنانی که از وظایف معمول خود فراتر رفته و رفتار شهروندی سازمانی از خود بروز می دهند، بر همگان واضح است. لذا برای دستیابی به این مهم، اعتماد سازمانی می تواند کارساز باشد.هدف: بررسی تاثیر اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی نیروی انسانی و رفتار شهروندی سازمانی می باشد.روش ها: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 800 نفر از کارکنان ادارات دولتی شهرستان مهاباد است. گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه های استاندارد از 260 نفر صورت گرفت، که با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد.یافته ها: اعتماد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مثبت و معنادار دارد (F=222.528 در سطح معناداری 0.000)؛ اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی نیروی انسانی تاثیر مثبت و معنادار دارد (F=337.393 در سطح معناداری 0.000)؛ با توجه به ضرایب استاندارد شده، از میان ابعاد اعتماد سازمانی، بیشترین سهم در تبیین رفتار شهروندی سازمانی را اعتماد عمودی (0.338) و بیشترین سهم در تبیین رضایت شغلی کارکنان را اعتماد افقی (0.373) دارا است.نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که اعتماد سازمانی توانایی ارتقای رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی کارکنان را دارا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ایزدی مونا | ساده احسان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    37-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1292
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

زمینه: دانش از جمله دارایی های نامشهود سازمان و به عنوان بخشی از منابع حیاتی سازمان می باشد. لذا مطالعه چگونگی تولید دانش، چگونگی اشاعه آن در سازمان و شناخت نقش فناوری اطلاعات به عنوان تسهیل کننده این فرآیندها، ضروری به نظر می رسد.هدف: هدف اصلی این تحقیق بررسی نقش توانمند ساز فناوری اطلاعات بر ابعاد سه گانه مدیریت دانش شامل تولید دانش، انتقال دانش و ذخیره سازی دانش می باشد.روش ها: سه فرضیه تحقیق بیانگر روابط بین کفایت فناوری اطلاعات و ابعاد سه گانه مدیریت دانش می باشد. یک پرسشنامه شامل 14 سوال برای سنجش متغیرها طراحی گردید. جامعه تحقیق شامل 219 نفر مدیران، سرپرستان و کارشناسان شرکتهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان گلستان می باشد که پرسشنامه ها بین 140 نفر از آنها توزیع گردید. برای آزمون فرضیه ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد.یافته ها: تایید فرضیه ها نشان داد که کفایت فناوری اطلاعات تاثیر مستقیم و معنی داری بر ابعاد سه گانه مدیریت دانش دارد.نتیجه گیری: بکارگیری موثر از ابزارهای فناوری اطلاعات برای استقرار موفق مدیریت دانش در شرکتهای صنعتی ضروری است. به عبارت دیگر فناوری اطلاعات به عنوان زیر ساخت حیاتی برای استقرار موفق مدیریت دانش نقش آفرینی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    51-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3436
  • دانلود: 

    2507
چکیده: 

زمینه و هدف: رهبری خدمتگزار عبارت است از درک و عمل رهبر به گونه ای که منافع دیگران را بر تمایل و علاقه شخصی خویش مرجح می داند. در رابطه با تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان تحقیقات اندکی انجام شده است و ضرورت این پژوهش در راستای پر کردن بخشی از خلاء دانش موجود در این حوزه در ایران کاملا مشهود است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی می باشد.روش پژوهش: روش پژوش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی می باشند و تعداد آن ها 150 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران 110 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و حضرتی (1388) و پرسشنامه انگیزش و عملکرد ساخته خود محقق بود که روایی و پایایی آن ها مورد تایید قرار گرفت و پس از جمع آوری پرسشنامه ها و تحلیل داده ها نتایج تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که رهبری خدمتگزار با ضریب 0.861 بر انگیزش و با ضریب 0.829 بر عملکرد کارکنان سازمان هلال احمر آذربایجان شرقی تاثیر مثبتی دارد و بین انگیزش و عملکرد کارکنان با ضریب 0.623 رابطه مستقیمی وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر که همه ابعاد رهبری خدمتگزار بر انگیزش و عملکرد کارکنان تاثیرگزار بوده، لذا رهبران خدمتگزار باید با توجه بیشتر به خدمت رسانی که هسته محوری رهبری خدمتگزار می باشد، تواضع و فروتنی، قابلیت اعتماد که یکی از مهم ترین عوامل نفوذ در روابط رهبر پیرو می باشد و مهرورزی نسبت به کارکنان خود با روش های مختلف از جمله قدردانی و تشویق کارکنان، باعث افزایش انگیزش و عملکرد کارکنان شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    67-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1161
  • دانلود: 

    320
چکیده: 

زمینه: از پاسخ های مناسب به نیاز ضروری سازمان ها برای بکارگیری مدیران توانمندتر، طراحی سازمان جانشین پرور است، که در آن، کارکنان شایسته برای پست های کلیدی از میان افراد مستعد و علاقه مند انتخاب و طی برنامه های آموزشی، آمادگی های لازم را برای تصدی این شغل ها کسب می کنند.هدف: تعیین عوامل سازنده و ارائه مدل سازمان جانشین پرور در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران.روش: جامعه آماری شامل کلیه پرسنل سازمان مربوطه، که با استفاده از فرمول کوکران، دویست و چهل و نه نفر بصورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار شامل، مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه بود. با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (رگرسیون ساده و چند متغیره)، در نرم افزارهای آموس و اس. پی. اس. اس، بیست و دو مولفه در قالب هفت عامل برای مدل سازمان جانشین پرور به دست آمد و به طراحی این مدل در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پرداخته شد.یافته ها: نتایج آزمون مدل با کامیابی همراه بود و مدل مفهومی پژوهش مورد تایید قرار گرفت.نتیجه گیری: آزمون مدل مفهومی بکار رفته در پژوهش حاضر در دستگاه های اجرایی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 320 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    77-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2170
  • دانلود: 

    990
چکیده: 

زمینه: برون سپاری خدمات یکی از شیوه های نوین مدیریت در سازمان ها است. در کشور ما با الگوبرداری از نظام های پیشرفته مدیریتی و در قالب مقررات خصوصی سازی در حال انجام است. لیکن این طرح با شتاب از مسیر اصلی منحرف شده و معضلاتی به دنبال داشته است. لذا در جهت اصلاح یا تجدیدنظر در روشها، نیاز به بررسی و شناخت عوامل موثر می باشد.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر برروی برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری کرج انجام شده تا نقش برون سپاری در ارتقاء بخش ها و خدمات این حوزه بیشتر نمایان گردد.روش ها: شاخص ها بر اساس پیشینه پژوهش و نظرات خبرگان این حوزه شناسایی شد. داده ها با ابزار پرسشنامه توزیع شده بین 150 نفر از کارشناسان فاوا جمع آوری؛ و به وسیله مدل یابی معادلات ساختاری روایی سازه پرسشنامه آزمون شد. داده های بدست آمده با استفاده از آزمون t تک نمونه ای و نرم افزارهای Spss و Lisrel تحلیل گردید.یافته ها: بر حسب شاخص های احصاء شده، عوامل در دو بخش اصلی عملکرد سیستم IT و ارائه خدمات پشتیبانی دسته بندی شد. تمامی شاخص های این دو بخش تاثیری مثبت و معنادار داشته اند. در بخش عملکرد سیستم IT، کیفیت اطلاعات و فناوری اطلاعات سبز و در بخش ارائه خدمات پشتیبانی، کیفیت سطح خدمات بیشترین تاثیر را بر برون سپاری خدمات ICT داشته اند.نتیجه گیری: برون سپاری در حوزه خدمات IT با معضلاتی روبه روست که توجه به عوامل یافت شده و همچنین اولویت تاثیر آنها در بهبود این شیوه تاثیر فراوانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2170

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 990 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button