نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    682
  • دانلود: 

    689
چکیده: 

زمینه و هدف پژوهش: کارت امتیازی متوازن یکی از ابزارهای حفظ و آموزش و ارزیابی نیروی انسانی در دانشگاه است و قوت و ضعف آن مستقیماً در کارآیی و اثربخشی جامعه نمود پیدا می کند. انجام کارهاى درست و درست انجام دادن کارها، ایجاد یک رابطه تعادلى میان راهبرد (رسالت ها) سازمان، از جمله دانشگاه و عملکردهایش (آموزش، پژوهش وخدمات) با توجه به تهدیدهاى رقابتى و فشارهاى روزمره وارد بر فرآیندهاى سازمان برای بهبود و کاراتر شدن و روبرو شدن با چالش هاى آینده، سازمان ها را وادار کرده است تا هم از لحاظ راهبرد و هم از لحاظ فرآیندها داراى تعالى باشند و به خوبى عمل کنند. هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی چگونگی کاربرد کارت امتیازی متوازن در بهبود آموزش عالی و تعیین شاخص های سنجش عملکرد از چهار منظر (مالی، فرآیند درونی، مشتری، رشد و یادگیری) انجام شد. روش: روش مطالعه در این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و منابع الکترونیکی بود. نتایج: نتایج تحقیق نشان دهنده این حقیقت است که مؤسسات آموزش عالی به منظور بهبود عملکرد خود باید ابزار مدیریت استراتژیک را توسعه دهند، کاربرد ابزاری همچون کارت امتیازی متوازن شرایط را برای پیشرفت ارزیابی موسسات آموزشی عالی مهیا نموده و این امکان را فراهم می نماید که منابع را در یک روش راهبردی مناسب تخصیص داده و با یادگیری از بازار و مشتریان، در هر شرایطی فرآیندها و عملیات خود را اصلاح کرده و بهبود بخشند، تا در راستای مأموریت و هدف هایشان قدم بردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 682

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 689 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    15-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    853
  • دانلود: 

    843
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف اصلی این تحقیق بررسی عملکرد شرکت های دانش بنیان استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی بر اساس مدل منشور عملکرد می باشد. نتایج این تحقیق راهکارهایی برای بهبود عملکرد سازمان های نوین به خصوص مراکز دانش بنیان به عنوان نهاد پیشرو در کسب ارزش افزوده اقتصاد دانشی، ارائه می دهد. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، از نوع پیمایشی است. روش گردآوری داده ها در این تحقیق، میدانی و ابزار گردآوری داده ها جهت اندازه گیری عملکرد بوسیله پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل نظری منشور عملکرد نیلی و همکاران (2014) که شامل 5 مولفه است استفاده شده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی در سال 1397 می باشد. نمونه آماری بر اساس فرمول تعداد شاخص ها در معادلات ساختاری همچنین براساس برنامه نویسی در نرم افزار (R) و با توجه به حداقل 80 درصد توان آزمون و میزان (RMESEA)، تعیین گردید که 140نفر بوده است. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل تحلیل عاملی تاییدی (CFA ) نشان داده است که پنج مؤلفه منشور عملکرد در شرکت های دانش بنیان (از قبیل: رضایت ذی نفعان کلیدی، استراتژی های ذی نفعان کلیدی، فرآیندهای بحرانی و کلیدی، توانمندی ها، کمک های ذی نفعان کلیدی) همچنین شاخص های آن برای سنجش عملکرد شرکت های دانش بنیان مناسب هستند نتیجه گیری: در بین پنج مؤلفه مدل منشور، کمکهای ذینفعان کلیدی با مقدار 13/3 دارای بزرگ ترین مقدار میانگین بین سایر مؤلفه هاست که البته این مولفه نیز تا رسیدن به جایگاه عالی هنوز شکاف اساسی دارد و مؤلفه ی استراتژیهای ذینفعان کلیدی با مقدار 85/2 کوچک ترین میانگین را دارد که بیانگر این است که شرکت های دانش بنیان استان های خراسان در استراتژی های ذینفعان کلیدی ضعیف عمل کرده اند. همچنین میانگین عملکرد 02/3 است که در حد متوسط است که نشان می دهد شرکت های دانش بنیان تا توانمندسازی و بالفعل کردن ظرفیتها و پتانسیل های خود در استان های خراسان راه زیادی در پیش رو دارند که در این راستا سیاستگذاری صحیح و حمایت از آنان و ارایه زیرساخت ها برای حضور موثرتر انان به خصوص در بازارهای بین المللی حایز اهمیت خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 853

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 843 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    35-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1177
  • دانلود: 

    1110
چکیده: 

زمینه: حجم بزرگی از فعالیت های اجرایی در کشور به وسیله کارکنان بخش دولتی انجام می گیرد. لذا هرگونه فعالیت مبنی بر توسعه کارکنان در این بخش موجب نتایج قابل توجهی در ارتقاء خدمات عمومی خواهد شد. تلاش در جهت ارزیابی خط مشی های مربوط به توسعه منابع انسانی ضمن بررسی عملکرد فعالیت های دستگاه های اجرایی در خصوص توسعه منابع انسانی می تواند زمینه ساز بهبود عملکرد این سازمان ها گردد. هدف: هدف اصلی در این پژوهش شناسایی ابعاد و مولفه های مرتبط با الگوی ارزیابی اجرای خط مشی های توسعه منابع انسانی کارکنان دولت جمهوری اسلامی ایران بود. روش ها: پژوهش انجام گرفته از نظر نوع کیفی به شیوه توصیفی و از نظر رویکرد، استقرایی بود. داده های تحقیق شامل اسناد، مدارک متون و نتایج حاصل از مصاحبه با 12 و ارائه پرسشنامه به تعداد 20 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی بود که بصورت روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های کیفی از بررسی اسناد و ادبیات مرتبط و ابزار مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته استفاده گردید. سئوال های پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون آترید و استرلینگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بر این اساس تعداد چهار مضمون فراگیر، 15 مضمون سازمان دهنده (بُعد) از 89 مضمون پایه (مولفه) مرتبط با الگوی ارزیابی اجرای خط مشی های توسعه منابع انسانی کارکنان دولت جمهوری اسلامی ایران شناسایی و استخراج گردید. جهت اعتبار سنجی عوامل استخراجی نسبت به ارائه عوامل به 20 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی اقدام شد که درنهایت 76 مورد از مولفه ها تایید و 13 مورد از آن ها رد شدند. نتیجه گیری: یک نظام جامع ارزیابی خط مشی های توسعه منابع انسانی شامل مفاهیم درون داد، فرآیند، برون داد با در نظر گرفتن نقش عوامال زمینه ای (محیطی) است. درک مناسب عوامل مستخرج و بکارگیری آن ها در یک نظام ارزیابی معتبر کارآیی و اثربخشی فعایت های سازمان های دولتی را ارتقاء می بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1110 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    637
  • دانلود: 

    682
چکیده: 

زمینه و هدف: خط مشی گذاری به منزلة یکی از اولویتهای هر سازمان، همواره در کانون توجه قرار داشته است. در این تحقیق به بررسی تاثیر خط مشی گذاری مدیریت کلان بر عملکرد شرکت های بزرگ صنعت فولاد پرداخته شد. روش تحقیق: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کارشناسان صنعت فولاد بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی از تعداد 384 نفر پرسشنامه وصول گردیده و بوسیله مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که خط مشی گذاری مدیریت کلان بر آمایش سرزمینی، مدیریت زنجیره تامین و مقیاس مناسب تولید تاثیر مثبت دارد. آمایش سرزمینی بر مدیریت زنجیره تامین، لجستیک و قیمت تاثیر مثبت دارد. همچنین تکنولوژی تولید بر بهره وری شرکت های فولاد تاثیر مثبت داشته و بهره وری، مقیاس تولید، لجستیک و مدیریت زنجیره تامین بر قیمت تاثیرگذار است. همچنین تکنولوژی تولید، مدیریت زنجیره تامین و تعامل مناسب با مشتریان بر محصول شرکت های فولاد تاثیر مثبت دارد. تاثیر قیمت و محصول بر عملکرد برند و همینطور محصول و عملکرد بر ارزش ویژه نام تجاری نیز مشخص گردید. هر چند تاثیر مدیریت زنجیره تامین برمحصول، تعامل مناسب با مشتریان بر عملکرد و همچنین ارزش ویژه نام تجاری و تاثیر قیمت بر ارزش ویژه نام تجاری شرکت های فولاد اثبات نگردید. نتیجه گیری: عوامل کلیدی به دست آمده در این پژوهش علاوه بر اینکه با نتایج به دست آمده از پژوهش هایی که در این حوزه انجام شده است مطابقت دارند، نسبت به یافته های گذشته از نوعی جامعیت نیز برخوردارمی باشند. همچنین وضعیت هر یک از متغیرها نیز بوسیله آزمون t تک نمونه مشخص گردیده است؛ از همین رو در خط مشی گذاری می توان توجه بیشتری به متغیرهای با وضعیت نامناسب نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 637

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    73-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    666
  • دانلود: 

    723
چکیده: 

زمینه: در مدیریت دولتی، اصول حکمرانی خوب پارادایم جدیدی است که بر نقش مدیران دولتی در فراهم آوردن خدمات با کیفیت بالا و عرضة آن به شهروندان و گروه های گوناگون تأکید دارد. هدف اصلی: هدف این پژوهش «آسیبشناسی اجرای خطمشیهای سلامت اداری با رویکرد حکمرانی خوب »، بهمنظور بیان راهکارهایی برای اجرای خط مشی های سلامت اداری است. روش ها: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا توصیفی-پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش 408 نفر از مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی می باشند و براساس فرمول کوکران، تعداد 198 نفر به منزلة نمونة آماری در نظر گرفته شدهاند. روش نمونهگیری طبقهای است و در داخل طبقات، روش تصادفی ساده به کار رفته است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامهای محققساخته بوده که روایی آن از طریق خبرگان و تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن از طریق محاسبة آلفای کرونباخ (89/0) تأیید شده است. یافته های پژوهش: این پژوهش نشان میدهد که در ابعاد کیفیت مقررات، حاکمیت قانون، پاسخگویی و شفافیت بهترتیب بیشترین فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب وجود دارد و در مراحل بعدی، بهترتیب ابعاد عدالت و انصاف، اثربخشی و کارآیی و نتیجهگرایی قرار دارد. نتیجه گیری: برای رسیدن به اهداف پژوهش و کاهش فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب هریک از ابعاد، آسیبها شناسایی و راهکارهایی عرضه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 723 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نریمان اکرم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    91-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی میانجیگری تأثیر سرمایه اجتماعی بین رهبری تحول گرا و رفتار و شهروندی سازمانی در کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در شبکه بهداشت-درمان استان قم بود. روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی و نتایج آن کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در شبکه بهداشت-درمان استان قم، 4789 نفر می باشد. نمونه آماری 384 نفر است که از حجم نمونه کوکران استفاده شده است و نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. برای گردآوری داده ها از سه پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناپاهایت و گوشال (2007)، رفتار شهروندی سازمانی پادساکف (2010) و سبک رهبری تحول گرا باس و آولیو (1997)استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات در بخش آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) استفاده شد، همچنین از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها استفاده و برای پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخه 24 و Smart PLS نسخه 0/2 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که رهبری تحول گرا بر رفتار شهروندی کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در شبکه بهداشت-درمان استان قم اثر گذار است و سرمایه اجتماعی در رابطه بین رهبری تحول گرا و رفتار شهروندی سازمانی، میانجی جزئی می باشد. بحث و نتیجه گیری: این نتایج می تواند مسیر را برای بهبود رفتارشهروندی سازمانی کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و بهبود عملکرد شغلی آنان هموار سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امیرنژاد قنبر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    103-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    644
چکیده: 

زمینه: در سازمان های چابک که همواره با تغییرات مستمر محیطی روبرو هستند، توانایی و انعطاف پذیری منابع انسانی نقش مهمی در موفقیت سازمان ها ایفا می کند. استراتژی های منابع انسانی توانایی منابع انسانی سازمان را برای پاسخگویی به تغییرات محیطی توسعه می دهند. هدف: هدف از تحقیق بررسی تأثیر استراتژی های منابع انسانی بر چابکی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر است. روش تحقیق: تحقیق حاضر بر اساس هدف، کاربردی است و بر حسب گردآوری داده ها توصیفی-علی است. جامعه آماری پژوهش شامل 200 استاد و 40 مدیر، با کمک روش نمونه گیری متناسب با حجم 132 استاد و 36 مدیر به عنوان نمونه انتخاب شد، و پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی بر اساس مدل آرمسترانگ (1994) و چابکی سازمانی بر اساس مدل باردواج و سمبامورتی (2005) توزیع شد و 168 پرسشنامه جمع آوری شد. به منظور آزمون فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد استراتژی منابع انسانی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر چابکی سازمانی و مؤلفه های آن دارد. همچنین مؤلفه های استراتژی منابع انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر چابکی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر دارد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها حاکی از تأیید فرضیه های پژوهش و وجود تأثیر مثبت و معنادار استراتژی های منابع انسانی بر چابکی سازمانی و مؤلفه های آن بود. همچنین نتایج تحقیق، تأثیر مثبت و معنادار مؤلفه های استراتژی های منابع انسانی بر چابکی سازمانی را تأیید کرد. استراتژی برنامه ریزی منابع انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر چابکی سازمانی دارد. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر از طریق برنامه ریزی منابع انسانی و برخورداری از برنامه مدون برای پیش بینی میزان منابع انسانی قادر خواهد بود نیروی انسانی مورد نیاز و توانمند را در اختیار داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button