امروزه سازمان ها می توانند با تعداد اندکی افراد خلاق و کارآفرین و با اجرای طرح کارآفرینانه بر رقبای منعطف و نوآور و فرصت گرا فائق آیند، بنابراین برای غلبه بر مشکلات و تهدیدهایی که متوجه سازمان های امروزی است، تنها یک راه حل کار ساز است و آن هم ایجاد بستر فرهنگ کارآفرینی در سازمان می باشد. مطالعات و پژوهش های قبلی یک رابطه مثبت و قوی بین فرهنگ سازمانی و تمایل به کارآفرینی را تایید می کند، لذا به دلیل اهمیت این موضوع هدف از این مقاله بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با مولفه های تمایل به کارآفرینی در شرکت لعابیران زرقان پرداخته ایم. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه ی آماری در این پژوهش را کارکنان شرکت لعابیران زرقان (بدون در نظر گرفتن بخش تولید) ((N=107 که بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده (n=86) نفر انتخاب گردید. به منظور جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه ی استاندارد کارآفرینی و فرهنگ سازمانی (که با آلفای 83% و 66% پایایی تایید شد) استفاده گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spssتجزیه و تحلیل شده اند. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین فرهنگ سازمانی و برخی از مولفه های تمایل به کارآفرینی (ریسک پذیری متعادل، کانون کنترل، سلاست فکر، عملگرایی و رویاپردازی) رابطه ی مثبت و معنا دار و با مولفه تحمل ابهام رابطه ی منفی و معنادار وجود دارد اما نتایج با دست آمده عدم وجود رابطه بین فرهنگ سازمانی با برخی دیگر از مولفه های تمایل به کارآفرینی (نیاز به موفقیت و چالش طلبی) را نشان می دهد.