Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1487
  • دانلود: 

    944
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین عوامل فرهنگی اجتماعی بر میزان برخورداری زنان از حقوق شهروندی است و سوالات کلی آن عبارت است از: آیا عوامل فرهنگی (آموزش های اجتماعی، دسترسی به وسایل ارتباط جمعی، مشارکت عمومی، طبقه، سن و تحصیلات می توانند در میزان برخورداری زنان از حقوق شهروندی تغییر ایجاد کند؟).روش پژوهش: در این پژوهش از روش پیمایشی و میدانی استفاده شده است.یافته های پژوهش: یافته های آماری و تجزیه و تحلیل آنها حاکی از تایید پنج فرضیه و رد یک فرضیه می باشد در پایان نتایج زیر بدست آمده است: بین میزان دسترسی و استفاده از وسایل ارتباط جمعی، میزان مشارکت در عرصه های عمومی، تحصیلات، طبقات اجتماعی با میزان برخورداری حقوق شهروندی زنان شاغل در ادارات وزارت آموزش و پرورش شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: می توان چنین نتیجه گرفت که آگاهی و شناخت از حقوق شهروندی، از مراحل اساسی و پیش نیاز تحقق شهروندی به معنای کامل آن می باشد بنابراین با آگاهی از شهروندی و مسائل پیرامون آن آگاهی موثر به سوی تحقق شهروندی برداشته می شود و راه ها برای رسیدن به جامعه ای با کمترین ناهنجاری های اجتماعی فرهنگی هموار می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1487

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 944 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    19-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1828
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر عوامل کیفیت زندگی کاری بر عملکرد کارکنان شبکه رادیویی البرز کرج است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از جهت نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی می باشد.روش پژوهش: جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان شبکه رادیویی البرز کرج در سال 1390 است که گروه نمونه ای شامل 66 نفر انتخاب شدند. روش نمونه گیری تصادفی بوده است. در این پژوهش به منظور بررسی فرضیه ها و روایی پرسشنامه ها از آزمون همبستگی پیرسون و برای پایایی پرسشنامه ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. پرسشنامه در دو بخش کیفیت زندگی کاری با 43 سوال و عملکرد با 17 سوال است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است.یافته ها: نتایج پرسشنامه نشان داد که مدیران برای افزایش عملکرد سازمانی باید به قانون گرایی در سازمان و وابستگی اجتماعی زندگی کاری توجه نمایند.نتیجه گیری: نتایج بدست آمده از این پژوهش حاکی از آن است که بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان و همچنین بین مولفه های کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان نیز بستگی وجود دارد. که به این ترتیب اولویت شاخص های: قانون گرایی در سازمان، وابستگی اجتماعی زندگی کاری، محیط کاری ایمن، فرصت برای رشد مداوم، توسعه قابلیت های انسانی، فضای کلی زندگی، پرداخت منصفانه، بیشترین رابطه را بر عملکرد کارکنان دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

فتحی سروش | ثابتی مریم

نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    37-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2014
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش، بررسی نگرش به فرهنگ غربی در بین جوانان و عوامل موثر به آن می باشد، فرهنگی که به مجموعه ای از باورها و پندارهای ارزشی اطلاق می شود که در آداب و رسوم، زبان، ادبیات، مذهب و سایر باورها و میراث های فرهنگی تجلی می یابد، و بر خلق و خوی مردم اثر می گذارد و تهاجم به آن فرهنگ، به معنای تلاش همه جانبه ملتی با فرهنگ خاص، برای تحمیل فرهنگ خویش بر سایر جوامع خواهد بود.روش پژوهش: روش پژوهش به صورت اسنادی و پیمایشی است، نمونه مورد نظر 250 نفر با استفاده از فرمول کوکران تعیین و از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد پرسش قرار گرفته اند.یافته ها: بر اساس یافته های توصیفی پژوهش 51 درصد از افراد پاسخگو پسر و 49 درصد دختر می باشند. بیشترین درصد پاسخگویان پسر 55 درصد بین رده سنی 25-21 سال قرار دارند و کمترین درصد 18 درصد بین رده سنی 30-26 سال قرار دارند. همچنین بیشترین درصد فراوانی پاسخگویان دختر 53 درصد مربوط به رده سنی 25-21 سال می باشند و کمترین درصد یعنی 14 درصد مربوط به رده سنی 30-26 سال می باشند.نتیجه گیری: نتایج تحلیلی پژوهش نشان داد میان احساس انزوای اجتماعی، احساس ناکامی اجتماعی، دسترسی به رسانه های غربی، جنسیت و احساس بی تفاوتی اجتماعی با نگرش به فرهنگ غربی رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد. همچنین بین ضعف باورهای دینی و نگرش به فرهنگ غربی رابطه معکوس مشاهده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2014

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    53-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1986
  • دانلود: 

    1018
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: در جهان رقابتی امروز که اثربخشی در همه زمینه ها افزایش یافته است، تنها سازمان هایی می توانند در این دنیای پرتلاطم باقی بمانند که به بهترین وجه از منابع خود استفاده نموده و بیشترین کارایی و اثربخشی را داشته باشند. اهمیت و جایگاه این مقوله در فرایند توسعه و پیشرفت سازمان ها، تا بدانجاست که هم اکنون به عنوان مساله ای مهم در حوزه مدیریت در سطح سازمان ها به ویژه سازمان ها و نهادهای فرهنگی، مطرح می گردد. کوشش اساسی در این پژوهش طراحی الگوی بومی جهت سنجش اثربخشی در سازمان ها و نهادهای فرهنگی می باشد.روش پژوهش: با استفاده از نظریات و دیدگاه های صاحب نظران در خصوص ابعاد، مولفه ها و شاخص های موثر در اثربخشی با رویکرد فرهنگی تعیین و سپس با مراجعه به خبرگان (اساتید حوزه های مدیریت و مدیریت فرهنگی) میزان اهمیت هر یک از آنها مشخص و با استفاده از نرم افزارهای MATLAB و EXCEL و روش های آماری همچون محاسبه میانگین هندسی و حسابی نهایتا مدل مزبور طراحی شده است.یافته ها و نتیجه گیری: با تعیین وضعیت موجود و ارزیابی اثربخشی از دیدگاه مدیران سازمان مورد مطالعه میزان انحرافات وضع موجود در هر یک از مولفه های موثر بر سنجش اثربخشی با وضع مطلوب، تعیین و متناسب با موقعیت سازمان مزبور در پرداختن به هر یک از مولفه ها، استراتژی های پیشنهادی ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1986

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1018 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    69-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1185
  • دانلود: 

    795
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اجتماعی مدیران، ذهنیت فلسفی آنان و سلامت سازمانی مدارس مقاطع سه گانه تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان بناب می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی - همبستگی، و از حیث هدف، کاربردی است و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، از بین مدیران مدارس مقاطع سه گانه تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان بناب انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از پرسشنامه های هوش اجتماعی سیلو را شامل 21 سوال، سلامت سازمانی پارسونز شامل 40 سوال و ذهنیت فلسفی اسمیت شامل 60 سوال، از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده گردیده است.یافته ها: نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها، نشان دهنده تایید رابطه هوش اجتماعی، بعد آگاهی اجتماعی و بعد مهارت های اجتماعی با سلامت سازمانی و رد سایر فرضیه ها می باشد.نتیجه گیری: بین میزان سلامت سازمانی مدارس دارای مدیران برخوردار از هوش اجتماعی، آگاهی اجتماعی و مهارت های اجتماعی (بالا، متوسط و پایین) در مدارس شهرستان بناب تفاوت معنی داری وجود دارد، ولی بین میزان سلامت سازمانی مدارس برخوردار از ذهنیت فلسفی و ابعاد آن تفاوت معنی داری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1185

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 795 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    85-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1302
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: این اولین بار است که پژوهشی با استفاده از مدل دنیسون در حوزه ستادی وزارت تعاون اجرا می شود. و با توجه به اهمیت فرهنگ در سازمان می تواند برای مدیران و خط مشی گذاران آن مفید باشد. در این پیمایش هدف شناسایی وضعیت فرهنگ سازمانی حوزه ستادی وزارت تعاون است. مدیران حوزه عمومی می توانند از طریق شناخت فرهنگ سازمانی این امکان را پیدا کنند تا ضمن مقایسه بخش های مختلف سازمان، ادراکات و انتظارات کارکنان و کمی ها و کاستی ها را شناسایی نمایند و از طریق آن برای رفع نواقص و بهبود امور بکوشند.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی است با استفاده از آماره های توصیفی برای تشریح مختصات فرهنگ سازمانی حوزه ستادی وزارت تعاون. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز حجم نمونه، 102 نفر، و پرسشنامه 62 موردی دنیسون به صورت تصادفی سیستماتیک توزیع گردید.یافته ها: پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده، تصویر فرهنگ سازمانی وزارت تعاون (حوزه ستادی) بر اساس مدل دنیسون ترسیم شد. فرهنگ سازمانی حوزه ستادی وزارت تعاون بر اساس مدل دنیسون در ابعاد یکپارچگی و رسالت دارای بالاترین شاخص ها و در بعد درگیر شدن در کار از پایین ترین سطح برخوردار است.نتیجه گیری: مدیران عالی و برنامه ریزان در این سازمان بهتر است در برنامه هایشان این ابعاد فرهنگ سازمانی را بصورت زیر مدنظر قرار دهند: درگیر شدن در کار و انطباق پذیری به عنوان نقطه ضعف و یکپارچگی و رسالت به عنوان نقطه قوت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1089
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: امروزه بسیاری از سازمان های پیشرو و بزرگ، به طور پیوسته، موانع مهم در اجرای مدیریت دانش را شناسائی می کنند و با از بین بردن یا کاستن آنها در جهت رشد و توسعه گام بر می دارند. از نظر برخی پژوهشگران مانند سعید، سیموین، رایان، دانپورت، علوی و دیگران موانع فرهنگی از مهمترین موانع در اجرای مدیریت دانش محسوب می گردد. هدف این پژوهش، بررسی این موضوع است که چه موانع فرهنگی بر سر راه سازمان های بزرگ داخلی که مایلند مدیریت دانش را پیاده سازی نمایند، وجود دارد.روش پژوهش: بعد از مطالعه و مقایسه استانداردهای اروپایی و شناسایی موانع فرهنگی اجرای مدیریت دانش، پرسشنامه ای برای جمع آوری داده ها تهیه گردید. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، 195 نفر از بین کارکنان شرکت ایران خودرو انتخاب شده و داده های جمع آوری شد. با استفاده از آزمون اسپیرمن، همبستگی بین متغیرها بررسی شد و با آزمون فریدمن موانع فرهنگی رتبه بندی صورت گرفت.یافته ها: با توجه به نتایج بدست آمده، کلیه موارد به عنوان موانع فرهنگی در اجرای مدیریت دانش از نظر کارکنان مورد تایید قرار گرفت؛ و همچنین بر اساس رتبه بندی های انجام شده، سیستم پاداش نامناسب مهمترین مانع شناسایی شده است. موانع دیگر به ترتیب اهمیت، عدم موفقیت در انتقال تجربه از افراد با سابقه بالا به تازه واردها، ترس از شکست، کمبود اعتماد متقابل، اختلاف در بیان و عملکرد مدیران و در نهایت سندروم «این در اینجا اختراع نشده است» می باشند.نتیجه گیری: با توجه به اولویت بندی موانع، مدیران ارشد سازمان بایستی بیشترین توجه را روی سیستم پاداش و انتقال تجربه از افراد با سابقه بالا متمرکز نمایند. همچنین می توانند، با توجه به اولویت های تعیین شده در این پژوهش، با استفاده از نظرات کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه، برای کاستن و یا از بین بردن موانع، اقدامات و برنامه ریزی لازم را تنظیم و اجرا نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1089

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    113-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2412
  • دانلود: 

    1078
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقای تمکین مودیان مالیاتی از دیدگاه کارکنان مالیاتی مودیان بزرگ مالیاتی در شهر تهران می باشد تا با بکارگیری آن عوامل، شاهد تمکین بیشتر مودیان مالیاتی جهت افزایش کارایی و اثربخشی نظام مالیاتی باشیم.روش پژوهش: جامعه آماری 233 نفری این پژوهش، کارکنان مالیاتی اداره کل مودیان بزرگ مالیاتی شهر تهران می باشد که نمونه ای به حجم 95 نفر از این جامعه انتخاب شد. روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده می باشد. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است.یافته ها: در این پژوهش آگاهی مودیان در خصوص قوانین و مقررات مالیاتی و تکالیف مربوط، اعمال جرائم مالیاتی نسبت به مودیان و مصرف صحیح درآمدهای مالیاتی و اعلام آن برای مودیان مالیاتی، بر تمکین مودیان مالیاتی اثر مثبت می گذارد.نتیجه گیری: نتایج آزمون فرضیه های این پژوهش، حاکی از این است که در سطح اطمینان 95 درصد، از دیدگاه کارکنان مالیاتی اداره کل مودیان بزرگ مالیاتی شهر تهران، شواهدی مبنی بر رد فرضیه های آگاهی مودیان از قوانین و مقررات مالیاتی و تکالیف مربوط، اعمال جرائم مالیاتی، مصرف صحیح درآمدهای مالیاتی و اعلام آن برای مودیان مالیاتی وجود نداشت و می توان، آنها را از عوامل موثر بر ارتقای تمکین مودیان مالیاتی دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1078 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button