Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    825
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از تحقیق حاضر طراحی مدلی است که رابطه بین سرمایه اجتماعی و چشم انداز فرهنگی کشور را مورد بررسی قرار دهد.روش پژوهش: در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه 37 سوالی به بررسی یک نمونه 60 تایی از اساتید حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه چهار اصفهان پرداخته شد. در این راستا، بر اساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن رابطه بین سرمایه اجتماعی و چشم انداز فرهنگی طراحی وبا استفاده از نرم افزار لیزرل مدل مذکور مورد آزمون قرار گرفت.یافته ها و نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه، مشخص شد که ابعاد سه گانه سرمایه اجتماعی به صورت مستقیم بر بهبود وضعیت فرهنگی کشور موثر می باشند. روایی این پرسش نامه ها توسط اساتید محترم بررسی و پس از اعمال نظر ایشان تایید گردید و پایایی از طریق آلفای کرونباخ برابر با 0.84 برآورد گردید در مدل مورد بررسی مقدار شاخص های برازش (GFI=0.92 و AGFI=0.93) نشان دهنده مناسب بودن مدل می باشد. در جمع بندی به این نتیجه می رسیم که افزایش سرمایه اجتماعی در ابعاد میزان مشارکت، اعتماد موجود و صداقت و مناسبات ارزشی می توانند با ایجاد بستر مناسب به تحقق سند چشم انداز فرهنگی کشور کمک کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 825

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    19-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2205
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

«نشانه شناسی نمادهای بهشت در قرآن کریم»، یک پژوهش توصیفی و میان رشته ای است که در آن با استفاده از دانش نشانه شناسی، نمادهای بهشت در قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته اند. به موازات بهره گیری از ادبیات اسلامی در باب بلاغت و فصاحت کلام، الگوی «کارکردهای شش گانه زبان» رومن یاکوبسن، مبنای این بررسی بوده است. پژوهشگران، با گذر از نظام های نشانه شناسی صرفا زبانی، به نظام های نشانه ای مرتبط با بهشت پرداخته اند. کارکردهای شش گانه یاکوبسن، به عنوان الگوی تحلیل این تحقیق، به رابطه بین مخاطب، گوینده پیام، رسانه و خود زبان، می پردازد.تحقیق، بسامد هر یک از کارکردهای شش گانه زبان (شامل کارکردهای: ارجاعی، عاطفی، ترغیبی، همدلی، فرا زبانی و هنری) در مربوط به بهشت را استخراج و ضمن بحث در باره میزان و جایگاه کاربرد هر یک از آن ها، مواضعی که این کارکردها به صورت انحصاری و یا چندگانه به کار رفته اند، نشان می دهد. در این پژوهش 283 «آیه» مربوط به بهشت، با استفاده از روش کلوز ریدینگ کدگذاری شده است. بر اساس یافته های تحقیق، کارکردهای «ارجاعی» و «فرا زبانی» پربسامدترین کارکردهای زبانی در آیات بهشت در قرآن کریم هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    31-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    698
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: برنامه های اجتماعی اسلام بر تمام ارکان پیوندهای جوامع بشری (سیاسی، اقتصادی و ...) تاثیر نهاده است. بنابراین، انجام پژوهش های مالی در جوامع اسلامی نیازمند درک تاثیر دین در زندگی اجتماعی مردم می باشد که بی شک امور مالی نیز یکی از وجوه مهم آن به شمار می رود. هدف از این پژوهش، مطالعه ی جنبه های اثرگذار اسلام بر پیوندهای مالی افراد است.روش پژوهش: این پژوهش که به صورت تحلیل همبستگی، با استفاده از روش های تحلیل عاملی و رهیافت دیماتل انجام شده در پی آن است تا اثرگذارترین جنبه ها را برای به کارگیری در پژوهش های مالی معرفی نماید. جامعه ی آماری این پژوهش شامل همه ی متخصصین امور دینی (تحصیل کنندگان علوم دینی) و متخصصین امور مالی (فعالان حوزه های مختلف مالی) می باشد.یافته ها: با توجه به خروجی های رهیافت دیماتل متغیرهای دیدگاه افراد در موضوعات مالی و دیدگاه آنان درباره ی امور فردی اثر پذیر بوده و از صد درصد تاثیر وارده بر متغیرهای اثرپذیر، 30 درصد قابل انتساب به متغیر دیدگاه درباره موضوعات معنوی، 15 درصد دیدگاه درباره روابط اجتماعی، 14 درصد دیدگاه درباره خمس و زکات، 18 درصد دیدگاه درباره حسن خلق و 24 درصد دیدگاه نسبت به کار های خیر می باشد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از آن است که دیدگاه افراد به ترتیب در موضوعات معنوی، کارهای خیر، حسن خلق، پیوندهای اجتماعی و پرداخت خمس و زکات می تواند بر دیدگاه آنان در موضوعات مالی و فردی بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    51-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    853
  • دانلود: 

    532
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی این مقاله شناسایی فرصت ها و چالش های نظام برنامه ریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با نحله های انحرافی است. سوال اصلی مقاله آن است که نظام برنامه ریزی سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با نحله های انحرافی با چه فرصت ها و چالش هایی مواجه است؟روش پژوهش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی محسوب می گردد که برای جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. با تعیین شاخص به طراحی پرسشنامه ها در راستای سوالات تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها به اثبات و یا رد فرضیه ها پرداخته شده است. بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیک های آماری، داده های خام جمع آوری شده از پرسشنامه طبقه بندی و با استفاده آمار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شد و از طریق آمار استنباطی فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها و نتیجه گیری: دستاوردهای این پژوهش در قالب 9 فرضیه گردآوری و تدوین می شود. نتایج نهایی حاصله از پژوهش نشان دهنده این مطلب است که: در بخش حمایت حاکمیت، در بخش برخورداری سازمان از یک برنامه استراتژیک، بخش ابزار ها و روش ها آگاهی سازمان برای مقابله با نحله های انحرافی منابع موجود حضور سازمان در فضای مجازی ضعیف ارتباط و تعامل سازمان با دیگر دستگاه ها متوسط نظر به اینکه از ابزار های سنتی دستاوردهای سازمان در موضوعات آموزشی، تولید محصولات فرهنگی از ظرفیت های نسبتا بالایی برخوردار است و می بایست بهبود یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 853

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 532 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    57-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    679
  • دانلود: 

    228
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: این پژوهش بر آن است تا ابعاد انسان هنری، که یکی از ضروری ترین مولفه های دست یابی به توسعه هنری است، را با در نظر گرفتن سه چرخه تولید، توزیع و مصرف بر مبنای تئوری ضایعات بر مبنای صفر که بر گرفته از چرخه نظام های طبیعی و زنده است، مورد بررسی قرار داده و به چگونگی و پیش بینی رفتار متغیرهای اثر گذار بر توسعه هنری در یک فضای زنده غیر خطی و دینامیک پرداخته و از این طریق حساسیت مدیریت نظام و سیاست گذاران را در نقش آفرینی آن ها بر انگیزاند.روش پژوهش: این تحقیق از نوع تحقیقات نظریه پردازی-کاربردی و از نظر روش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف تحقیق از نوع تحقیقات علت و معلولی و در پیاده سازی یک مدل سازی کمی غیرخطی ریاضی می باشد. از نظر روش اجرا، روش تحقیق ترکیبی است.یافته ها: با توجه مدل پویا و دینامیک، تحلیل حساسیت رفتار متغیرهای کمکی و ثابت با در نظر گرفتن روابط علت و معلولی آن ها مهم ترین آسیب های اثر گذار بر ابعاد توسعه یافتگی انسان هنری عبارتند از: الف) در فرآیند تولید، ضعف مدیریت دانش، فقدان مدیریت استعداد، ناکارآمدی دستگاه های نظارتی، بی اعتمادی، و ضعف سیاست گذاری بوده است؛ ب) در فرآیند انتقال، یک طرفه بودن اطلاعات، سانسور، کمبود حمایت های مالی، عدم شفافیت، فقدان مدیریت استعداد است؛ ج) در فرآیند مصرف، بی انگیزگی، علل روانی و شخصیتی و بدبینی اجتماعی است.نتیجه گیری: در مدیریت جدید جامعه هنری، در مورد آینده، بر مبنای تئوری نظم در آشفتگی بر پیش بینی ناپذیری و پیوندهای ضعیف علت و معلولی و الگوهای بی نظم استوار است؛ و جهت پیش بینی اولیه ضروری است از برنامه ریزی غیر خطی و شبیه سازی های کامپیوتری به منظور شناسائی الگوهای کیفی و کل رفتار استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 228 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    75-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2441
  • دانلود: 

    956
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: موضوعات اخلاقی در سازمان های غیر دولتی و جهت گیری های اخلاقی فرهنگ سازمانی، مدیران سازمان ها را به دانش اخلاق حرفه ای سوق می دهد. آن ها از این دانش انتظار دارند تا با ارائه اصول و ضوابط اخلاقی به تحلی مشکلات حرفه ای بپردازند. هدف این پژوهش کمک به سازمان های غیر دولتی در جهت بالا بردن سطح اخلاق حرفه ای و یافتن عوامل تاثیرگذار بر آن در این سازمان ها می باشد.روش پژوهش: این تحقیق یک تحقیق علمی بوده و نوع آن کاربردی است و روش آن تجربی که به بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر اخلاق حرفه ای می پردازد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که در سازمان های غیر دولتی ابعاد فرهنگی مورد بررسی با اخلاق حرفه ای رابطه ای ندارند و فاکتور های دیگری در تعیین رویه اخلاق حرفه ای کارکنان موثر است.نتیجه گیری: مدیران در سازمان های غیر دولتی بر پیش شرط های یک رفتار غیر اخلاقی و زیر بنای اخلاق تاکید داشته و روش هایی که بر آن اساس افراد می توانند اخلاقیات را به عنوان یک عادت در محل کار در آورند را استخراج کرده و تکرار کنند. همچنین در این سازمان ها برای تشویق کارکنان به اخلاق حرفه ای از آن به عنوان معیار اصلی در ساختار پاداش بهره بگیرند. تا احتمال اینکه سازمان غیر دولتی از رویه ی اخلاق حرفه ای خارج گردند، بیشتر از پیش کاهش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2441

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 956 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    85-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1481
  • دانلود: 

    447
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: حسابداری رشته ای علمی است که اطلاعات اقتصادی را برای تصمیم گیری جهت استفاده بهتر از منابع اقتصادی فراهم می کند لذا از دانشجویان حسابداری انتظار می رود نیاز به یادگیری موثر مباحث حسابداری را احساس نموده و در راه ارتقا این رشته تحصیلی گام نهند. یادگیری موثر از طریقت فکر انتقادی حاصل می گردد. تفکر انتقادی مجموعه ای از مهارت های فنی است که اعمال آنها برای دستیابی به اهدافی خاص انجام می شود این اهداف با توانایی فرد در شکل دهی عقاید خود و پیدا کردن راه و مسیر خود ارتباط دارد. به عبارت دیگر تفکر انتقادی یک فعالیت مولد و مثبت است و خلاقیت و ابتکار را نیز در برمی گیرد. هدف این پژوهش سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مطالعه متون تخصیصی خودشان می باشد.روش پژوهش: در این مطالعه با استفاده از پرسشنامه کالیفرنیای به مهارت های شناختی تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری به روش تصادفی مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان دهنده آنست که دانشجویان به طور کلی از مهارت های تفکر انتقادی بسیار کم استفاده می کنند.نتیجه گیری: با توجه به تحقیق انجام شده می توان نتیجه گیری نمود که جنسیت، تاثیر معناداری در میزان گرایش به تفکر انتقادی ندارد. همچنین دانشجویان سال های بالاتر از مهارت های تفکر انتقادی بالاتری نسبت به دانشجویان سال پایین برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 447 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    97-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    869
  • دانلود: 

    573
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: آمارهای مرتبط با کاهش مصرف شیر در کشور تکان دهنده است. این مساله در درازمدت تبعات بسیار منفی برای سلامت مردم ایران در بر خواهد داشت بنابراین هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات در گسترش فرهنگ مصرف شیر در ایران است.روش پژوهش: این تحقیق بر حسب هدف یک تحقیق کاربردی محسوب می شود و بر حسب نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق با توجه به سوال اصلی جامعه آماری شامل 27 نفر از مدیران شرکت های تبلیغاتی در تهران، 18 نفر از کارشناسان و مدیران شرکت صنایع شیر تهران (وارنا) و 20 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها که در حوزه تبلیغات صاحب نظر می باشند. با توجه به محدود بودن جامعه مورد مطالعه، همه اعضای جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر و مورد پرسش قرار گرفتند.یافته ها پژوهش: یافته های تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تاثیر برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر باورهای دینی و مذهبی، سنت های جامعه، ارزش های محلی و بومی، سبک زندگی و باور افراد تاثیر دارد.نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است؛ بدین معنا که فرهنگ مصرف شیر طبق دیدگاه پاسخگویان تحت تاثیر برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات قرار دارد و مدیریت تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر باورهای مذهبی، سنت های جامعه، ارزش های محلی و بومی، سبک زندگی و باور افراد تاثیر دارد. میانگین ارزیابی پاسخگویان بر روی طیف 0 تا 100 در هر کدام از گویه ها از نقطه وسط طیف (عدد 50) بالاتر بوده و این به معنای درجه بالای تاثیرگذاری برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات بر فرهنگ مصرف شیر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 869

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 573 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5