Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1082
  • دانلود: 

    598
چکیده: 

در این تحقیق، با بهره گیری از مدل سازی واریانس شرطی و آزمون علیت گرنجر، رابطه میان تورم و نااطمینانی تورم در ایران و سه کشور نفتی دیگر که از اعضای اوپک هستند، بررسی و مقایسه شده است. برای این منظور، از داده های فصلی سری شاخص قیمت مصرف کننده برای سال های 1985 تا 2009 استفاده شده است. نتایج به دست امده حاکی از شواهد محکمی است که نشان می دهد در تمامی این کشورها تورم بالاتر به افزایش نااطمینانی تورم منجر می شود. ولی در جهت عکس تنها در ایران و ونزوئلا شواهدی دال بر رابطه علی از نااطمینانی تورم به تورم یافت می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1082

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    11-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1703
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر وفاداری بر خرید مجدد مشتریان فراورده های لبنی بود. برای گردآوری اطلاعات در حوزه مورد بررسی پژوهش، از دو روش مطالعات کتابخانه ای و روش میدانی با کمک ابزار فیش برداری و پرسش نامه برای اندازه گیری متغیر های پژوهش استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان محصولات شرکت فراورده های لبنی کاله بودند که از فروشگاه های رفاه شهر تهران خرید می کردند. برای تعیین پاسخ دهندگان به پرسش نامه، از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. از مجموع 450 پرسش نامه توزیع شده، 386 پاسخ برای تجزیه و تحلیل داده ها قابل استفاده بود. داده های به دست آمده با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری تجزیه وتحلیل شد.یافته های پژوهش بیانگر آن است که اعتماد مشتریان، درگیری ذهنی، تعهد و تبلیغات شفاهی بر رفتار خرید مجدد آنان تاثیر مستقیم ندارد ولی رضایت مشتری بر خرید مجدد مشتریان تاثیر مستقیم دارد. همچنین درگیری ذهنی مشتریان مستقیما بر رضایتمندی آنها و از طرف دیگر رضایت مشتریان بر تبلیغات شفاهی، اعتماد و تعهد تاثیر مستقیم دارد که از این میان، رضایت بیشترین تاثیر را بر انجام تبلیغات شفاهی مشتریان فراورده های لبنی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    23-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5102
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

با توجه به اهمیت حفظ مشتریان و استفاده از بازاریابی رابطه مند در سازمان های سراسر جهان، تحقیق حاضر برای شناسایی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان به صورت موردی در آژانس مسافرتی کرمان بالان انجام شده است. در این تحقیق، از مدل RE (بازاریابی رابطه مند، دوبیسی، 2005) برای بررسی بنیان های بازاریابی رابطه مند در آژانس مزبور درقالب اعتماد، تعهد، مدیریت تعارض و ارتباطات استفاده شده است. پرسشنامه بین 80 نفر از مشتریان آژانس کرمان بالان توزیع و جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع پیمایشی است که براساس آن، ارتباط متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته با توجه به داده های پرسشنامه بررسی شده است؛ همچنین، به منظور انجام دادن تحلیل ها، از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. با اجرای آزمون کای مربع، نرمال بودن فراوانی پاسخ های ارائه شده تایید و لذا از تحلیل های آماری پارامتریک در این تحقیق بهره گرفته شده است. با آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن، رابطه معنادار بین 4 بنیان و بیشترین همبستگی بین تعهد و اعتماد به دست آمده است. با آزمون فریدمن، بنیان ها براساس اهمیت به این ترتیب رتبه بندی شده است: 1. اعتماد، 2. ارتباطات، 3. تعهد، 4. مدیریت تعارض.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    33-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    946
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

در پ‍ژوهش حاضر، به عنوان یک مطالعه موردی، اثرات متقابل شاخص قیمت و بازده نقدی (بازده کل) سهام بورس اوراق بهادار تهران و رشد اقتصادی در ایران بررسی شده است. برای این منظور، اطلاعات مربوط به این متغیرها در دوره زمانی 1389- 1378 به صورت فصلی، جمع آوری و با استفاده از آزمون هم جمعی جوهانسن و مدل تصحیح خطای برداری، رابطه متقابل این متغیرها بررسی شده است. نتایج به دست آمده از آزمون هم جمعی جوهانسن نشان داده است که بین متغیرهای فوق، رابطه تعادلی بلندمدت وجود دارد؛ و نتایج حاصل از آزمون مدل تصحیح خطای برداری، حاکی از آن است که بین آن متغیرها، رابطه ای یک طرفه و مستقیم از رشد اقتصادی به شاخص قیمت و بازده نقدی (بازده کل) سهام بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد و دیدگاه طرف تقاضا در توسعه بازارهای مالی تایید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 946

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    43-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1526
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

با توجه به نقش عملکرد عملیاتی در بنگاه های اقتصادی و تحت تاثیربودن آن، از منابع فیزیکی، مالی و فکری و نیز اهمیت اثرات سرمایه فکری و سرمایه به کارگرفته شده در ایجاد ارزش افزوده، هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه فکری و دارایی مشهود بر عملکرد مالی، عملیاتی و بازار سهام شرکت ها است. در این پژوهش، تاثیر شاخص های سرمایه فکری (کارآیی سرمایه انسانی و ساختاری) و سرمایه به کارگرفته شده (فیزیکی و مالی) بر عملکرد عملیاتی (بررسی شده ازطریق نسبت درآمد عملیاتی به فروش خالص)، عملکرد مالی (بررسی شده ازطریق بازده دارایی ها) و عملکرد بازار سهام (بررسی شده ازطریق نسبت ارزش بازار شرکت به ارزش دفتری خالص دارایی ها) با استفاده از رگرسیون چند متغیره با روش پسرو و برای سال های 1388- 1384 بررسی شده است. در این پژوهش، از مدل ضریب ارزش افزوده فکری پالیک برای اندازه گیری سرمایه فکری شرکت ها به دلیل معتبر و مستند بودن اطلاعات استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد که ضریب ارزش افزوده سرمایه فکری و سرمایه به کارگرفته شده، تاثیر مثبت معناداری بر عملکرد مالی، فیزیکی و بازار سهام شرکت ها دارد. این نتایج، از نقش بااهمیت سرمایه فکری در خلق ارزش برای سهامداران را تقویت می کند. نتایج همچنین بیانگر آن است که سرمایه فکری تاثیری بیشتر از سرمایه به کار گرفته شده بر عملکرد بازار سهام شرکت ها دارد، هرچندکه تاثیر سرمایه به کارگرفته شده در عملکرد مالی و عملیاتی شرکت ها بیشتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    55-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1196
  • دانلود: 

    961
چکیده: 

باوجود افزایش محبوبیت بازاریابی ویروسی، عوامل کلیدی اثرگذار بر این استراتژی نوپای بازاریابی همچنان ناشناخته باقی مانده است. پژوهش حاضر از میان این عوامل حیاتی، برروی انگیزه مخاطبان شرکت ها از ارسال پیام های الکترونیکی دریافتی برای دیگران متمرکز شده است. در این پژوهش، ضمن مطالعه پیشینه و مبانی نظری این حوزه بازاریابی، اثر عوامل بالقوه 1. نیاز به بخشی از یک گروه بودن، 2. نیاز به متفاوت بودن، 3. نوع دوستی، 4. نیاز به رشد شخصی، برروی تعداد ارسال های پیام های الکترونیکی برای دیگران بررسی شده است. همچنین در این باره بحث شده است که آیا داشتن خصوصیت کنجکاوی بالا می تواند ازطریق افزایش استفاده از پیام های الکترونیکی بر تعداد ارسال های این افراد اثر گذارد. نتیجه پژوهش حاضر که برروی نمونه ای بالغ بر 300 نفر ازدانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، نشان می دهد افرادی با نیاز به تعلق بیشتر، نوع دوستی بیشتر، نیاز به رشد شخصی بیشتر و نیز خصوصیت کنجکاوی بیشتر از دیگران به ارسال پیام های الکترونیکی تمایل دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1196

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 961 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    65-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1251
  • دانلود: 

    702
چکیده: 

پیش بینی سیکل های تجاری در اقتصاد کلان، اهمیت ویژه ای دارد و بخش مهمی از فرایند تصمیم گیری و سیاستگذاری در اقتصاد را تشکیل می دهد. در سال های اخیر، به مدل های غیر خطی برای پیش بینی متغیر های اقتصادی بیشتر توجه شده و گسترش به کارگیری این مدل ها به بهبود چشمگیری در عرصه مدل سازی رفتار متغیرها در حیطه اقتصاد کلان و به ویژه اقتصاد مالی منجر شده است. در این مقاله، مدلی مناسب و قوی برای پیش بینی سیکل های تجاری با استفاده از رگرسیون انتقال هموار (STR) ارائه شده است. نتایج، خطای بسیار کمی را نشان می دهد که بر کارآیی قابل قبول مدل دلالت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 702 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    75-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2632
  • دانلود: 

    1108
چکیده: 

ریسک نقدشوندگی سهام را می توان یکی از عوامل دخیل در تعیین بازده مورد انتظار سرمایه گذاران دانست. تعیین معیاری براساس خصوصیات خود شرکت که بتواند به تعیین میزان نقدشوندگی سهام کمک کند، می تواند به تصمیم گیری مناسب سرمایه گذاران منتهی شود. در این تحقیق، رابطه میان نقدشوندگی دارایی ها و نقدشوندگی سهام شرکت در کل شرکت های صنعت داروسازی حاضر در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1387 و 1388 بررسی و در آن، از معیار نسبت گردش حجم معاملات به عنوان شاخص نقدشوندگی معاملاتی سهام استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد که بین نقدشوندگی دارایی ها و نقدشوندگی سهام، رابطه معناداری وجود دارد. این رابطه به انتظارات بازار در ارتباط با توسعه دارایی های نقدشونده واحدهای تجاری بستگی دارد. بنابراین، فرضیه های این تحقیق، نقدشوندگی سهام را به آن دسته عملکردهای مدیریتی که نقدشوندگی دارایی های واحدهای تجاری را تغییر می دهد از قبیل سرمایه گذاری، تامین مالی و پرداخت سود سهام پیوند می دهد.طبق پیش بینی، نتیجه نیز حاکی از آن است که بعد از کنترل عوامل ثابت واحد تجاری، افزایش در نقدشوندگی دارایی ها ، نقدشوندگی سهام را نیز افزایش می دهد. این رابطه، زمانی که احتمال کمتری برای تبدیل دارایی های نقدشونده به دارایی های غیرقابل نقد توسط مدیریت وجود دارد برای مثال، نسبت پایین ارزش بازار به ارزش دفتری درطول رگرسیون های اقتصادی و زمانی که سود سهام پرداختنی مورد انتظار بیشتر است، قوی تر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2632

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1108 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5