مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان آژانس مسافرتی کرمان بالان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 با توجه به اهمیت حفظ مشتریان و استفاده از بازاریابی رابطه مند در سازمان های سراسر جهان, تحقیق حاضر برای شناسایی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان به صورت موردی در آژانس مسافرتی کرمان بالان انجام شده است. در این تحقیق, از مدل RE (بازاریابی رابطه مند, دوبیسی, 2005) برای بررسی بنیان های بازاریابی رابطه مند در آژانس مزبور درقالب اعتماد, تعهد, مدیریت تعارض و ارتباطات استفاده شده است. پرسشنامه بین 80 نفر از مشتریان آژانس کرمان بالان توزیع و جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع پیمایشی است که براساس آن, ارتباط متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته با توجه به داده های پرسشنامه بررسی شده است؛ همچنین, به منظور انجام دادن تحلیل ها, از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. با اجرای آزمون کای مربع, نرمال بودن فراوانی پاسخ های ارائه شده تایید و لذا از تحلیل های آماری پارامتریک در این تحقیق بهره گرفته شده است. با آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن, رابطه معنادار بین 4 بنیان و بیشترین همبستگی بین تعهد و اعتماد به دست آمده است. با آزمون فریدمن, بنیان ها براساس اهمیت به این ترتیب رتبه بندی شده است: 1. اعتماد, 2. ارتباطات, 3. تعهد, 4. مدیریت تعارض.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیشیری، بهرام، فتوره بنابی، محمدعلی، و عبدالهی، حمیده. (1391). بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان آژانس مسافرتی کرمان بالان. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 3(1 (پیاپی 4))، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/201509/fa

    Vancouver: کپی

    علیشیری بهرام، فتوره بنابی محمدعلی، عبدالهی حمیده. بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان آژانس مسافرتی کرمان بالان. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 4)):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/201509/fa

    IEEE: کپی

    بهرام علیشیری، محمدعلی فتوره بنابی، و حمیده عبدالهی، “بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان آژانس مسافرتی کرمان بالان،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 3، no. 1 (پیاپی 4)، pp. 23–31، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button