مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4686
  • دانلود: 

    2110
چکیده: 

مدل کارت امتیازی متوازن به عنوان روشی جامع برای ارزیابی عملکرد سازمان ها به کار می رود. در این مدل، با تمرکز بر استراتژی های سازمان و ایجاد ارتباط منطقی و صحیح با همه ابعاد سازمانی (مناظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری)، برای رسیدن به اهداف آن سازمان و ارزیابی آن ها یاری می رساند. در این مقاله هدف، بیان مفاهیم و سیر تکامل کارت امتیازی متوازن در ابعاد دولتی و خصوصی و معرفی مناظر زنجیره تامین و پاسخگویی اجتماعی، به عنوان دو منظر جدید در کارت امتیازی متوازن و سپس تعیین سنجه ها برای هر یک از مناظر و رتبه بندی آن ها به وسیله برنامه ریزی خطی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2110 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    17-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2363
  • دانلود: 

    449
چکیده: 

اولین و مهمترین عاملی که در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، فراروی سرمایه گذاران قرار می گیرد؛ عامل قیمت است که به تبع آن، مقوله ارزشیابی و برآورد ارزش واقعی سهام مطرح می شود. طی سال های مختلف، پژوهشگران مدل ها و روش های متعددی برای تعیین ارزش واقعی سهام مطرح کرده اند. در این پژوهش، به بررسی مقایسه ای بین دو رویکرد ارزش گذاری شرکت ها پرداخته و اعتبار دو مدل ارزش گذاری، تنزیل سود نقدی و اوهلسن را با استفاده از 45 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار طی سال های 1381 تا 1387 آزمایش می کند.هدف پژوهش انجام یافته، پاسخ به این سوال است که آیا ارزش معاملاتی شرکت ها که در بورس اوراق بهادار تعیین شده، با ارزش محاسباتی مدل های ارزش گذاری رابطه دارد یا خیر؟ و رویکرد سنتی ارزش گذاری مبتنی بر تنزیل سود نقدی، ارزش شرکت را بهتر تخمین می زند یا رویکرد نوین که بر مدل سود باقیمانده شرکت استوار است؟ برای پاسخ به سوالات اساسی و تحقق اهداف پژوهش، 4 فرضیه اصلی و 2 فرضیه فرعی شکل گرفت.جمع آوری اطلاعات موردنیاز به دو طریق کتابخانه ای و میدانی انجام گرفت و با استفاده از روش های کتابخانه ای، اطلاعات موردنیاز برای ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش، گردآوری شد و با استفاده از روش میدانی، اطلاعات مالی شرکت های نمونه پژوهش جمع آوری شد.روش سنجی پژوهش، تجربی و از نوع آزمون مدل است و نظریه پردازی، به روش استقرایی انجام شده است.نتایج مطالعه میدانی انجام یافته، نشان داد که بین ارزش معاملاتی شرکت با ارزش واقعی محاسبه شده برمبنای مدل تنزیل سود نقدی و مدل اوهلسن، رابطه معنی داری وجود دارد. نتیجه حاصل از این پژوهش، نشان داد که مدل ارزش گذاری اوهلسن با تکیه بر تنزیل سود باقیمانده شرکت، ارزش شرکت را در مقایسه با مدل تنزیل سود نقدی بهتر برآورد می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2363

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 449 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    31-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1532
  • دانلود: 

    400
چکیده: 

از عصر حاضر، به عنوان عصر کیفیت یاد می شود و کیفیت به مثابه مهمترین مزیت رقابتی اکثر سازمان ها، اعم از تولیدی و خدماتی مطرح است. بنابراین سازمان ها برای ارتقا سودآوری، کاهش منطقی هزینه ها، حفظ و افزایش سهم بازار، فزونی رضایت مشتریان و ... به دنبال یافتن روش های نوینی برای بهبود روز افزون کیفیت محصولات و خدمات خود هستند. از طرفی با توجه به اینکه کیفیت را «آنچه مشتری می خواهد» نیز تعریف کرده اند؛ باید برای بهبود کیفیت همچون یک اصل، ابتدا با استفاده از ابزارسنجشی معتبر و جامع و از دید مشتری، کیفیت را سنجید و سپس در برنامه های بهبود آینده، نظر مشتریان را مدنظر قرار داد. در این مقاله هدف، سنجش و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو است، که ابتدا توسط مدل سروکوال کیفیت خدمات سنجیده شده، سپس با استفاده از فرآیند AHP، عوامل موثر بر کیفیت خدمات، اولویت بندی شده است و به عنوان یک راهبرد می تواند در اختیار سازمان های ذیربط قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 400 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    43-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2378
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

«سرمایه اجتماعی»، بستر مناسبی را برای بهره برداری و بهره وری نیروی انسانی در سازمان های مختلف فراهم می آورد. از سوی دیگر، بهره گیری از دیگر سرمایه های اجتماعی سازمان نیز در پرتو این سرمایه امکان پذیر است که همین نکته، اهمیت آن را در سازمان نشان می دهد. سرمایه اجتماعی، مجموعه هنجارهای موجود در نظام های اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه و پایین آمدن هزینه های ارتباطات می شود. (فوکویاما، 1999 به نقل از طلوعی و کاوسی، 1385)هوش هیجانی، می تواند نقشی اساسی در محیط کار داشته باشد. دکتر دانیل گلمن (1998) مولفه های هوش هیجانی را خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیختگی، همدلی، و مهارت های اجتماعی تعریف می کند.با توجه به وابسته بودن سرمایه اجتماعی به روابط بین افراد و تاثیر انکارناپذیر نقش هوش هیجانی بر نحوه شکل گیری روابط بین فردی، در این پژوهش تلاش شده اثر هوش هیجانی با تکیه بر پنج مولفه آن به عنوان متغیرهای مستقل، بر ارتقای سرمایه اجتماعی و مولفه های آن (اعتماد، شبکه های ارتباطی، زبان و اهداف مشترک) به عنوان متغیرهای وابسته، در بین پژوهشگران و مدیران مرکز تحقیقات صدا و سیما بررسی شود.این پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی - پیمایشی است که بر اساس آن، ارتباط متغیرهای مستقل و متغیر وابسته با توجه به داده های پرسشنامه بررسی شده، و همچنین از آمار توصیفی و آمار استنباطی به منظور انجام دادن تحلیل ها و ارایه مدل استفاده شده است.نتایج این پژوهش نشان داد که بین هوش هیجانی و مولفه های سرمایه اجتماعی، رابطه ای مستقیم وجود دارد. بنابراین می توان با درنظر گرفتن شاخص هوش هیجانی در بدو خدمت، و آموزش هوش هیجانی در حین خدمت، به ارتقای سرمایه اجتماعی سازمان اقدام کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1690
  • دانلود: 

    335
چکیده: 

در تحقیقات حسابداری، تلاش جدی برای بهبود فرآیند تصمیم سازی معطوف می شود. در رویکردهای مبتنی بر دانش، سرمایه فکری موضوعی محوری برای نیل به مزیت رقابتی است. زیرا مزیت رقابتی، موضوعی مهم در تصمیم گیری تلقی می شود. در اقتصاد مبتنی بر دانش، از سرمایه فکری به منظور خلق و افزایش ارزش شرکتها بهره می جویند. موفقیت مدیران بنگاه های اقتصادی، به استفاده اثربخش منابع کمیاب بستگی دارد. ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار به عنوان دو عامل از عوامل تعیین کننده ارزش و عملکرد شرکتها محسوب می شوند. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر سرمایه های فکری بر برخی از عوامل تعیین کننده ارزش و عملکرد در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1382 تا 1386 است. برای آزمون فرضیه ها پس از پردازش اطلاعات به کمک صفحه گسترده Excel و نرم افزارSPSS ، ضریب همبستگی پیرسون محاسبه و تحلیل رگرسیون انجام شد. از تعداد 388 شرکت به روش حذف سیستماتیک، تعدادی حذف شد و در نهایت تعداد 166 شرکت باقی ماند، سپس با اعمال نمونه گیری طبقه ای کوکران، تعداد 63 شرکت به عنوان نمونه نهایی انتخاب شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق، حاکی از ارتباط معنی دار و مثبت سرمایه فکری با ارزش افزوده شرکتها است. به عبارت واضح تر، با افزایش سرمایه فکری شرکتها، ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار آنها نیز افزایش می یابند. قدرت تبیین سرمایه فکری در ارزش افزوده بازار شرکتها بیشتر از ارزش افزوده اقتصادی آنها است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 335 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1940
  • دانلود: 

    587
چکیده: 

با توجه به اهمیت عامل کیفیت در سازمانها و توجه روزافزون بدان، نگرشهای مختلفی در خصوص راهها و ابزار رسیدن به چنین مطلوبی ارایه شده است. امروزه، مدیریت کیفیت فراگیر از سیستمهایی است که از طریق آن، سازمانها توان کنترل محصولات و خدمات، همچنین فرآیند فروش یا ارایه آنها را خواهند داشت. اثرهای این سیستم نیز بر عملکرد، بارها آزمایش و تایید شده است. بنابراین، در تحقیق جاری سعی می شود تا با سنجش نقش واسطه گری بازار محوری سازمانی، دید سیستماتیک به مبحث کیفیت داده و اثرهای توامان این دو رویکرد مدیریتی بر عملکرد سازمان شناسایی شود.در تحقیق جاری، سعی شده تا اثرهای مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد (کیفیت خدمات)، به واسطه بازار محوری سنجیده شود. نتایج حاصل، حاکی از آن بود که نتایج بدست آمده از تحقیقات گذشته در خصوص اثرگذاری مثبت دو رویکرد مدیریت کیفیت فراگیر و بازار محوری بر عملکرد بوده، اما تحلیل دو سیستم به صورت موازی نمایان ساخت که بازار محوری سازمانی در اثرگذاری مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد (کیفیت خدمات) در هتلهای سه، چهار و پنج ستاره شهر مشهد، نتوانست ایفای نقش واسطه کند. در نهایت نیز با توجه به شدت و جهت اثرگذاری متغیرها بر یکدیگر؛ پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت توجه به سیستمهای مدیریتی در هتلهای منتخب شهر مشهد ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1940

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 587 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    89-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1110
  • دانلود: 

    245
چکیده: 

ریسک سود کل، عامل تعیین کننده مهمی برای تعیین هزینه سرمایه است. اما وقتی سودهای گزارش شده، هموارسازی می شوند، ممکن است سود کل، مخاطره آمیزی عملیات را پنهان کند. در چنین مواردی، تفکیک سود به اجزای آن، کمک بهتری به ارزیابی های سرمایه گذاران می کند. بنابراین، در این پژوهش، علاوه بر ریسک سود کل، به نقش ریسک جریانهای نقدی عملیاتی و ریسک اقلام تعهدی (به عنوان دو جزء سود) در برآورد هزینه سرمایه توجه شده است. هدف این پژوهش: 1- ارزیابی ارتباط بین هزینه سرمایه و ریسک اجزای سود 2- برآورد بهتر هزینه سرمایه است. جامعه آماری این پژوهش، شامل شرکتهایی است که در طول سالهای 1377 تا 1387، در بورس اوراق بهادار تهران فعال بوده اند و پیش فرض هایی نیز برای انتخاب شرکتها لحاظ شده است. درنهایت با استفاده از فرمول کوکران، نمونه آماری شامل 59 شرکت است که به تفکیک صنعت و به طور تصادفی گزینش شده اند. روش پژوهش به صورت همبستگی است. برای آزمون سه فرضیه، اول از روش تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه همبستگی بین هزینه سرمایه با ریسک سود، ریسک جریانهای نقدی عملیاتی و ریسک اقلام تعهدی در سطح 95%، معکوس و ضعیف است. برای آزمون فرضیه چهارم از روش t زوجی استفاده شده و مشخص شد که ریسک اجزای سود نسبت به ریسک سود کل، اطلاعات بهتری را در برآورد هزینه سرمایه ارایه می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1110

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 245 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button