مدل کارت امتیازی متوازن به عنوان روشی جامع برای ارزیابی عملکرد سازمان ها به کار می رود. در این مدل، با تمرکز بر استراتژی های سازمان و ایجاد ارتباط منطقی و صحیح با همه ابعاد سازمانی (مناظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری)، برای رسیدن به اهداف آن سازمان و ارزیابی آن ها یاری می رساند. در این مقاله هدف، بیان مفاهیم و سیر تکامل کارت امتیازی متوازن در ابعاد دولتی و خصوصی و معرفی مناظر زنجیره تامین و پاسخگویی اجتماعی، به عنوان دو منظر جدید در کارت امتیازی متوازن و سپس تعیین سنجه ها برای هر یک از مناظر و رتبه بندی آن ها به وسیله برنامه ریزی خطی است.