مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,007
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری (مطالعه موردی: هلتهای سه، چهار و پنج ستاره شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 88

چکیده

 با توجه به اهمیت عامل کیفیت در سازمانها و توجه روزافزون بدان, نگرشهای مختلفی در خصوص راهها و ابزار رسیدن به چنین مطلوبی ارایه شده است. امروزه, مدیریت کیفیت فراگیر از سیستمهایی است که از طریق آن, سازمانها توان کنترل محصولات و خدمات, همچنین فرآیند فروش یا ارایه آنها را خواهند داشت. اثرهای این سیستم نیز بر عملکرد, بارها آزمایش و تایید شده است. بنابراین, در تحقیق جاری سعی می شود تا با سنجش نقش واسطه گری بازار محوری سازمانی, دید سیستماتیک به مبحث کیفیت داده و اثرهای توامان این دو رویکرد مدیریتی بر عملکرد سازمان شناسایی شود.در تحقیق جاری, سعی شده تا اثرهای مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد (کیفیت خدمات), به واسطه بازار محوری سنجیده شود. نتایج حاصل, حاکی از آن بود که نتایج بدست آمده از تحقیقات گذشته در خصوص اثرگذاری مثبت دو رویکرد مدیریت کیفیت فراگیر و بازار محوری بر عملکرد بوده, اما تحلیل دو سیستم به صورت موازی نمایان ساخت که بازار محوری سازمانی در اثرگذاری مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد (کیفیت خدمات) در هتلهای سه, چهار و پنج ستاره شهر مشهد, نتوانست ایفای نقش واسطه کند. در نهایت نیز با توجه به شدت و جهت اثرگذاری متغیرها بر یکدیگر؛ پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت توجه به سیستمهای مدیریتی در هتلهای منتخب شهر مشهد ارایه شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کفاش پور، آذر، زنده دل، احمد، و خواجه ای، رزیتا. (1389). تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری (مطالعه موردی: هلتهای سه, چهار و پنج ستاره شهر مشهد). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 1(1)، 73-88. SID. https://sid.ir/paper/201517/fa

Vancouver: کپی

کفاش پور آذر، زنده دل احمد، خواجه ای رزیتا. تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری (مطالعه موردی: هلتهای سه, چهار و پنج ستاره شهر مشهد). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1389؛1(1):73-88. Available from: https://sid.ir/paper/201517/fa

IEEE: کپی

آذر کفاش پور، احمد زنده دل، و رزیتا خواجه ای، “تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری (مطالعه موردی: هلتهای سه, چهار و پنج ستاره شهر مشهد)،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 1، no. 1، pp. 73–88، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201517/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button