مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و اولویت بندی کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو با استفاده از ابزار سروکوال (SERVQUAL) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 42

کلیدواژه

سروکوال (ServQual)Q3
فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)Q3

چکیده

 از عصر حاضر, به عنوان عصر کیفیت یاد می شود و کیفیت به مثابه مهمترین مزیت رقابتی اکثر سازمان ها, اعم از تولیدی و خدماتی مطرح است. بنابراین سازمان ها برای ارتقا سودآوری, کاهش منطقی هزینه ها, حفظ و افزایش سهم بازار, فزونی رضایت مشتریان و ... به دنبال یافتن روش های نوینی برای بهبود روز افزون کیفیت محصولات و خدمات خود هستند. از طرفی با توجه به اینکه کیفیت را «آنچه مشتری می خواهد» نیز تعریف کرده اند؛ باید برای بهبود کیفیت همچون یک اصل, ابتدا با استفاده از ابزارسنجشی معتبر و جامع و از دید مشتری, کیفیت را سنجید و سپس در برنامه های بهبود آینده, نظر مشتریان را مدنظر قرار داد. در این مقاله هدف, سنجش و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو است, که ابتدا توسط مدل سروکوال کیفیت خدمات سنجیده شده, سپس با استفاده از فرآیند AHP, عوامل موثر بر کیفیت خدمات, اولویت بندی شده است و به عنوان یک راهبرد می تواند در اختیار سازمان های ذیربط قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباس پوراسفدن، قنبر، شجاعی، امیرعباس، و شیری، مهران. (1389). سنجش و اولویت بندی کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو با استفاده از ابزار سروکوال (SERVQUAL) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 1(1)، 31-42. SID. https://sid.ir/paper/201515/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پوراسفدن قنبر، شجاعی امیرعباس، شیری مهران. سنجش و اولویت بندی کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو با استفاده از ابزار سروکوال (SERVQUAL) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1389؛1(1):31-42. Available from: https://sid.ir/paper/201515/fa

    IEEE: کپی

    قنبر عباس پوراسفدن، امیرعباس شجاعی، و مهران شیری، “سنجش و اولویت بندی کیفیت خدمات واحد آموزش ایران خودرو با استفاده از ابزار سروکوال (SERVQUAL) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 1، no. 1، pp. 31–42، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button