در این مطالعه تلاش شده تا پیامدهای حضور دختران در رسانه های اجتماعی موبایلی در چارچوب پیامدهای مثبت و منفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی و روش مصاحبه عمیق نیمه ساختاری با 40 دختر کاربر رسانه های اجتماعی موبایلی در شهر اصفهان در قالب الگوهای مناسب به تصویر کشیده شود. به منظور تبیین و طراحی الگوها ابتدا مؤلفه های سطحی پیامدهای حضور دختران در رسانه های اجتماعی استخراج شد. با کدبندی و طبقه بندی سه مرحله ای این مؤلفه ها، چیستی و هستی آنها کاملا تحدید و تعریف شد. در نهایت، مدل هایی استخراج شد که نشان می دهند چه مؤلفه هایی پیامد حضور دختران در رسانه های اجتماعی موبایلی هستند. این مطالعه پدیدارشناسانه، پیامدهایی از حضور دختران در رسانه های اجتماعی را مشخص کرد که جنبه مثبت دارند و به عنوان مزیت باید در تقویت آنها کوشید. از سوی دیگر، پیامدهای منفی را کشف کرد که امنیت فردی، خانوادگی و اجتماعی نوجوانان و جوانان را به مخاطره انداخته و باید برای اصلاح آنها تلاش کرد. این پژوهش نتیجه می گیرد که رسانه های جدید و تکنولوژی های نوین همراه با آن، با فرهنگی وارداتی همراه هستند و برای حل مشکلات ناشی از حضور این فرهنگ وارداتی، کسب مهارت سواد رسانه ای، فرهنگ سازی نحوه استفاده کاربران و برنامه ریزی علمی و عملی به منظور کاهش عوارض فردی و اجتماعی و افزایش امنیت یک ضرورت است.